Iran Varzeshi

تارتار: شفر نقشي در خط زدن وريا نداشت

-

مهدي تارتار ســرمربي پــارس جنوبي جم معتقد اســت داليل كيروش براي خط زدن ســيدجالل حســيني و وريا غفوري منطقي به نظر نميرســد و بوي توجيه ميدهد: «بهتر بــود كيروش عنوان ميكرد ســليقهام اينطور بوده كه سيدجالل حســيني و وريا غفوري بايــد خط ميخوردند. كيروش گفته وريا غفوري را به اين خاطر خط زدم كــه او را بهعنوان مدافع راســت ميخواســتم در حالي كه او در اســتقالل بهعنوان هافبك راســت بازي ميكرد. غير از اين است كه علي قليزاده در سايپا بهعنوان وينگر راست و چپ بازي ميكرده ولي در تيم ملي بهعنوان مدافع چپ بازي كرد؟ وريا در پســت دفاع راست هم قابليت بازي دارد و طبيعتا بازيكني كه در دو پســت بازي ميكند بيشتر به كار تيم ملي ميآيد. اين حرف كيروش موجب اختالف بين وريا و شفر ميشــود و اين رفتار خوبي نيست. البته باز تكرار ميكنم ســليقه كيروش بايد براي همه ما قابل احترام باشد و از همه مهمتر بايد تيــم ملي را حمايت كنيم اما در عين حــال دليلي وجود نــدارد براي گزينشها حرفهايي بزنيم كه منطقي نباشد.»

تارتار درباره اينكه آيا تدبير كيروش كه يك جوان مثل ســيدمجيد حسيني را به سيدجالل حســيني ترجيح داده تدبير خوبي بــوده يا نــه، ميگويــد: «در جام جهانــي به مراتب تجربه بيشــتر از جواني به كار ميآيد. در اينكه سيدمجيد حسيني بازيكن ارزشــمندي است و ميتواند آينده درخشاني داشــته باشد شكي وجود ندارد اما در اين برهه از زمان سيدجالل حسيني بيشــتر به كار ميآمد. اين در حالي اســت كه او در شــرايط آمادگي خوبي به ســر ميبرد. كيروش شرايط ســني او را مطرح كرد. سوال من اين اســت آيا اشــكان دژاگه جوان است؟ يا كيروش مطرح كرده شرايط بازيكنان در باشگاهها در انتخاب و عدم انتخاب آنها در تيم ملي تاثيرگذار بوده. خب اشــكان دژاگه كه در ماههاي اخير بازي نكرده و مصدوم بوده. اگر اينطور باشد او نبايد به اردوي تيم ملي دعوت ميشد. به اعتقاد من ســيدجالل حســيني و وريا غفوري عالمت سوال بزرگ تيم ملي هســتند. تيم ما كه در نخســتين فصل حضور در ليگ برتر پنجم شــد بازيكنان شايستهاي براي حضور در اردوي تيم ملي داشت امــا كيروش حتي براي يك بار هم بازيكني را از تيم ما به اردوي تيم ملي دعوت نكرد تا دســتكم آنها را آزمايش كند. با اين حال ميگويم بازيكنان تيم ما جوان بودند اما هيچ دليلي را نميتوان براي خط زدن وريا و سيد جالل منطقي دانست.»

ســرمربي پارس جنوبي جم با انتقــاد از تيم ملي ادامه ميدهد: «تيــم ملي را بايد بعد از جــام جهاني نقد كرد و اين روزها بايد همراه تيم ملي باشيم. من هميشه به تصميمات كيروش احترام گذاشتهام و خطاب به بازيكنان تيمم كه شايســته حضور در اردوي تيم ملي بودند اما يك بار هم به اردوي تيم ملي دعوت نشدهاند گفتم بايد با احترام به اين تصميم نگاه كنند و به مبارزه خود ادامه دهند. در عين حال بعضي از حرفها را بايد در جايش زد. ما براي نخستين بار در جام جهاني به دنبال صعود از مرحله گروهي هســتيم و ميبايست از همه ظرفيت و تجربه خود استفاده كنيم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran