Iran Varzeshi

طالبي: نگاه كيروش از اول به ليگ ايران مثبت نبود

-

جالل طالبي سرمربي تيم ملي كشــورمان در جــام جهاني 2006 آلمان، معتقد اســت با جابجا كردن يك يا 2 بازيكن، اتفاق خاصي براي تيم ملــي در جام جهانــي نخواهد افتاد.

طالبــي كه فكــر ميكند نبايد اجازه داد حاشــيه به تيم ملي ضربه بزنــد و روحيه بازيكنــان را پايين بياورد، در مورد وضعيت تيم ملي در آستانه جام جهاني 2018 و فهرست اعالم شده از سوي كارلوس كيروش بــراي اعزام به روســيه كه حرف و حديثهاي زيادي به دنبال داشته، ميگويد: «اين فهرســت شايد براي اهالي و طرفداران فوتبال شــوكآور بود امــا ما بايد كيروش را با همين طــرز تفكري كــه دارد بپذيريم. او مربي توانايي است كه از فوتبال ايران شــناخت كاملي دارد. وقتي هدايت تيم را به كيروش سپردهايم بايد به او اعتماد داشته باشيم، كيروش هم يك مربي حرفهاي است و قطعا براي انتخابهايش دليل دارد و نسبت به آنها پاســخگو است. بايد متذكر شد كه با جابهجا كردن يك يا دو بازيكن اتفاق خاصي براي تيم ملي در جام جهاني نخواهد افتاد پس بهتر است با انتقادات بيمورد تيم را به حاشيه نبــرده و روحيه بازيكنــان را پايين نياوريم.»

سرمربي سابق تيم ملي در رابطه با اينكه جام جهاني روســيه را براي تيم ملي كشورمان چطور پيشبيني ميكند، اينچنيــن توضيح ميدهد: «فوتبال هيــچ وقت قابل پيشبيني نبــوده و هميــن كه مــا ميتوانيم با تيمهــاي بزرگي مثل اســپانيا و پرتغال بازي كنيم اتفاق بزرگي است كه بايد قدر آن را بدانيم. البته نبايد از مراكش هم غافل شد، مراكش از بهترين تيمهاي آفريقايي است.»

جــالل طالبي در مــورد اينكه معيــار كــيروش براي دعــوت از بازيكنان لژيونر بودنشــان اســت و انــگار بــه بازيكنــان ليــگ برتر اعتماد نــدارد، ميگويــد: «به نظر من كــيروش از همان روزي كه به ايران آمد به ليگ ايران نگاه مثبتي نداشــت و با توجه به اينكه سالها در اروپا فعاليت داشته طبيعي است كه اولويتش با بازيكناني باشــد كه در ليگهاي اروپايي مشــغول بازي هستند.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran