Iran Varzeshi

آسيا بدون شهرآورد

-

شین مان جیل گوي را برداشت و نام استقالل از آن خارج شد. گوي دوم به نام السد بود. استقالل میزبان بازي رفت با السد لقب گرفت و حريف قطري همراه با ژاوي میزبان بازي برگشت. گوي سوم به نام الدحیل درآمد و چهارمي هم كه مشخص بود بايد به نام پرسپولیس باشد. نكته ويژه میزباني پرسپولیس در بازي برگشت است كه ميتواند به اين تیم در مسیر صعود به نیمه نهايي كمك كند. در شرق آسیا هم 2 حريف از كره جنوبي بايد مقابل هم بازي كنند. چونبوك موتورز و سوون سامسونگ. آن طرف هم تیانجین كوانجیان چین بايد به مصاف كاشیما انتلرز ژاپن برود.

حساســيت در ســالن قرعهكشــي ليگ قهرمانان آســيا موج ميزد. اســترس رويارويي تيمهــاي ايراني از يك ســو و البته تقابل آنها با الدحيل قدرتمند از ســوي ديگر، قرعهكشــي را تحت تاثير قرار داده بود. در اين مراسم ابتدا جان داتو، دبير كنفدراسيون فوتبال آسيا به حاضران در سالن خوشامد گفت و صحبتهايش را اينگونه ادامه داد: «ابتدا به 8 تيمي كه در مسابقات باقي ماندهانــد تبريك ميگويم. مراســمي كه برگزار ميشود نشان ميدهد كنفدراسيون فوتبال آسيا چقدر در برگزاري مســابقات پيشرفت كرده. اين مدل از مســابقات را ســال 2009 آغاز كرديم و امروز در ســطح بااليي آن را برگزار ميكنيم. از سال 2009 و با فرمت جديد، جوايز نيز افزايش يافته و شــبيه ليگ قهرمانان اروپا شــده. ليگ قهرمانان آسيا تماشاگران پرشماري هم دارد. اين را ميتوانيــد در ركوردهايي كه به ثبت رســيده ببينيد. در سالهاي اخير به ليگ قهرمانان آسيا توجه شده و تماشاگران نيز همكاري ميكنند تا اين مسابقات به بهترين شكل ممكن برگزار شود. اين فصل هم در مسابقات نتايج قابل توجهي رقم خورد. تيمي كه قهرمان شود جايزهاي بيش از 4 ميليون دالر دريافت خواهد كرد. اين يك ركورد در تاريخ فوتبال باشگاهي در آسيا است. در پايان از حمايتي كه رسانهها، باشــگاهها و اسپانسرها از ليگ قهرمانان آســيا انجام ميدهند تشــكر ميكنم. نه فقط براي اين مسابقات بلكه به خاطر تالششــان در بيش از 10 تورنمنت ديگر كه در سطح قاره آسيا برگزار ميشود.»

حاضران در ســالن براي داتــو كف زدند تا مجري روي سن بيايد و با وعده پخش تيزر چند دقيقــهاي همه را آماده انجام قرعهكشــي كند. قرعهكشــي بين 8 تيم. 4 تا از غرب آســيا و 4 تيم هم از شرق. نه سيدبندي در اين قرعهكشي اهميت داشت و نه تقابل تيمهايي از يك كشور. تيمهاي نخستي كه از گوي در ميآمدند ميزبان بازي رفــت بودند و تيمهــاي دوم ميزبان بازي برگشــت. قرعهكشــي آزاد با حضور شين مان جيل، مسوول برگزاري مسابقات آغاز شد.

ســكوت عجيبي ســالن را فرا گرفت. همه ميخواســتن­د ببينند نخستين گوي به نام كدام باشگاه از غرب آسيا درميآيد. الدحيل، استقالل، پرســپوليس يا السد؟ شــين مان جيل گوي را برداشــت و نام اســتقالل از آن خارج شد. گوي دوم به نام الســد بود. استقالل ميزبان بازي رفت با السد لقب گرفت و حريف قطري همراه با ژاوي ميزبان بازي برگشــت. گوي سوم به نام الدحيل در آمد و چهارمي هم كه مشخص بود بايد به نام پرسپوليس باشد. نكته ويژه ميزباني پرسپوليس در بازي برگشت است كه ميتواند به اين تيم در مســير صعود به نيمه نهايي كمك كند. در شرق آســيا هم 2 حريف از كره جنوبي بايد مقابل هم بازي كنند. چونبوك موتورز و سوون سامسونگ. آن طــرف هم تيانجين كوانجيــان چين بايد به مصاف كاشيما انتلرز ژاپن برود.

تاريــخ برگزاري مرحله يــك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آســيا هم مشخص شده. استقالل و السد پنجم و بيست و ششم شهريور مقابل هم بازي ميكنند و الدحيل و پرســپوليس هم بايد در روزهاي ششــم و بيســت و هفتم شهريورماه به مصاف هم بروند. ديدارهايي حساس كه شايد بتواند ســند صعود 2 تيم ايراني به نيمه نهايي و در نهايت يكي از بين اســتقالل و پرسپوليس به فينال ليگ قهرمانان آسيا را امضا كند. غیبت ايرانيها در جمع بهترين بازيكنان آسیا در شــرايطي كه دو تيم پرطرفدار پايتخت موفق شــدند با عبور از سد تمامي حريفان خود به جمع 8 تيم برتر قاره آســيا صعود كنند هيچ كدام از بازيكنان ايــن 2 تيم در جمع برترين و ارزشــمندت­رين بازيكنان ليــگ قهرمانان از ديد كارشناسان ایافســی قرار نگرفتند. در جدول ارزشمندتري­ن بازيكناني كه سايت كنفدراسيون فوتبال آســيا از ليــگ قهرمانان منتشــر كرده مليپــوش برزيلي باشــگاه شــانگهاي در صدر بهترين بازيكنان اين فصل قرار دارد. اســكار كه با قــراردادي هنگفت و نزديك بــه 60 ميليون يورو از چلســي راهي باشگاه چيني شد همچون فصل قبل اين بار هم با درخشش فوقالعاده همه نگاهها را معطوف به خود كرده است.

اســكار در جدول منتشر شده با كسب 28 امتياز به تنهايي در صدر جدول ارزشــمندت­رين بازيكنان قرار گرفت تــا باالتر از ريكاردو گوليت مهاجم برزيلي گوانگ ژو بايســتد كه نتوانست با اين تيم به جمع 8 تيم برتر برســد. جايگاه سوم نيز به ژاوي هرناندز ستاره اسپانيايي باشگاه السد رســيد كه با رهبري خود زمينهســاز صعود اين باشــگاه قطري به جمع تيمهاي برتر آسيا شد. عمر عبدالرحمان از العين و لي جائه ســونگ از سوون سامســونگ جايگاههاي چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند. به اين ترتيب در جدول ارزشــمندت­رين بازيكنان ليــگ قهرمانان تا اين مرحلــه هيچ بازيكني از تيمهــاي ايراني حضور نــدارد كه اين ميتواند نقطــه منفي در كارنامه باشگاهها و بازيكنان ايراني باشد.

شین مان جیل گوي را برداشت و نام استقالل از آن خارج شد. گوي دوم به نام السد بود. استقالل میزبان بازي رفت با السد لقب گرفت و حريف قطري همراه با ژاوي میزبان بازي برگشت. گوي سوم به نام الدحیل در آمد و چهارمي هم كه مشخص بود بايد به نام پرسپولیس باشد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran