Iran Varzeshi

آزمون: ايران از هيچ تيمي نميترسد

-

راديو بينالمللي فرانســه )RFI( در گزارشــي به چشمانداز حضور تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني 2018 روســيه پرداخته اســت و با اشاره به عملكرد دفاعي شــاگردان كارلوس كيروش در جام جهاني 2014 برزيل نوشت:«از تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني روسيه چه انتظاري ميتوانيم داشته باشيم؟ اين تيم ســرمربي دارد كه دنبال نمايش نيست. كيروش در سال 2014 روي تقويت خط دفاعي تيمش تمركز كرده بود و تيم ملي تنها موفق به زدن يك گل شد اما ايران اكنون ميتواند روي سردار آزمون حساب باز كند كه مهاجم سريعي است. او بازيكن جالبي است.»

ســردار آزمون كه در ســن 18 ســالگي با پيوســتن بــه روبينكازن ماجراجوييا­ش در فوتبال روســيه را آغاز كــرد، در گفتوگو با مجله «اونزه مونديال» فرانســه گفت: «ما براي بازي به روسيه ميرويم، جايي كه كشور دوم من است و فوتبالم را پس از ترك ايران آنجا دنبال كردم. همچنين بازي با اسپانيا در ورزشــگاه خانگي تيم باشگاهيام در شــهر كازان برگــزار خواهد شــد. ايران از هيچ تيمي نميترســد. اصال چرا بايد از رقباي خود بترســيم؟ كســاني كه به خودشان زيان ميرســانند و اعتماد به نفس ندارند، تاوانش را از جانب خدا ميبينند.»

بــه ســردار آزمون به خاطــر توانايياش بــراي نجات تيم باشــگاهي و تيم ملي فوتبال ايران 23( گل در 31 بازي) لقب مســي ايراني را دادهاند. او در جام جهاني 2014 نتوانســته بود در فهرست 23 نفره تيم ملي جايي داشته باشــد. 10 بازيكن تيم ملــي ايران در تيمهاي ايراني عضويت دارند و بازيكنان ديگر لژيونر هستند كه در اين بين 3 بازيكن در ليگ روســيه و 3 بازيكن در يونان شاغل هستند. اشكان دژاگه 31 ساله هم با 44 بازي ملي يكي از داشــتههاي ايران در جام جهاني روســيه است. ايران در دهه 0۷ با اختالف بهترين تيم قاره آسيا بود و در سال 19۷8 براي نخستين بار جواز حضور در جام جهاني را دريافت كرد اما در ادامه تيم ملي دچار افت شــد. 20 ســال بعد ايران جواز حضور در جام جهاني 1998 را با پيروزي دراماتيك مقابل استراليا در بازي پليآف كسب كرد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran