Iran Varzeshi

فرار از انتقادها؛ گوچي دنبال اثبات

-

تنها گلــزن ايــران در جــام جهاني 2014 با پشت سر گذاشــتن هجمههايي كــه پيرامون حضورش در فهرســت نهايي كيروش بود، مشغول تمرين است.

رضا قوچاننژاد جزو بهترين مهاجمان تيم ملي ايران در يك دهه اخير بوده كه با توجه به شم باالي گلزني، موقعيتشانس­ي و جاگيــري خــوب همــواره در اولويــت انتخابهــا­ي كارلوس كيروش بوده ولي با توجه به عملكردي كه اين بازيكن طي يك سال اخير داشــته، به نظر ميرسيد شانس كمي بــراي رفتن به جــام جهاني 2018 داشته باشد.

با وجــود اينكه قوچاننــژا­د در فصل 2016-201۷ در تمــام بازيهــاي فصل هيرنفين در ليگ ارديويژه به ميدان رفت و نمايش بسيار خوبي با زدن 19 گل داشت اما او در ســالي كه همراه با اين تيم پشت ســر گذاشــت و در حالي كــه ۷ بازي هم كاپيتان هيرنفين بود، در 28 مسابقه 9 گل به ثمر رساند تا آمار گلزني متفاوتي نسبت به گذشته از خود ثبت كرده باشد.

گوچي 4 ســال قبل تنها گل تيم ملي را در جام جهاني برزيــل در آخرين ديدار مقابــل بوســني و هرزگوويــن زد ولي به نظر ميرسيد امســال با وجود قرار گرفتن در فهرســت ۵3 نفره و اوليه تيم ملي، در فهرست نهايي قرار نگيرد چرا كه رقباي او مثل كاوه رضايي كه 16 گل در نخســتين ســال لژيونر شــدن در ژوپيلر ليگ بلژيك زد، شانس بيشتري براي حضور در روسيه داشتند.

بــدون شــك زدن 9 گل در ليــگ ارديويژه هم براي قوچاننژاد و يك بازيكن ايراني ارزشمند است اما اعالم فهرستهاي اوليه و نهايي تيم ملي براي جام جهاني كه نام او در اين جمع حضور داشــت، موجب شــد انتقاداتي به كــيروش و گوچي وارد شــود چرا كه برخي از اهالي فوتبال معتقد بودند كاوه رضايــي و علي عليپور كه آقاي گل ليگ برتر شــد، به مراتب شايســتگي بيشتري براي حضور در تيم ملي داشتند.

با اين حال، قوچاننژاد باز هم توانسته با عملكــردش نظر كيروش را جلب كند و حاال هم تالش زيادي در تمرينات تيم ملي در اردوي استانبول تركيه دارد تا در نهايت بتواند مثل چهار سال قبل، در جام جهاني روسيه هم مرد اول خط حمله ايران شود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran