Iran Varzeshi

جدال با خروسها در گام اول

-

ليگ ملتها يا همان ليگ جهاني واليبــال باالخره از فردا آغاز ميشــود. مليپوشــان ايــران پــس از دو بازي دوســتانه با صربستان در اين كشور، به فرانسه رسيدهاند و براي بازي فردا شب مقابل ميزبان آماده ميشــوند. ديداري كه طبــق برنامه قرار اســت ســاعت 22:30 فردا در فرانســه برگزار شود و ليگ ملتهاي واليبال را به طور رسمي براي ايران آغاز كند.

ليگ جهاني واليبال در اين دوره با تغييرات گســتردهاي همراه شــده. عمدهترين تغيير در تعداد تيمها اتفاق افتــاده. تغيير عمدهاي كــه آن هم در راستاي طرح توسعه فدراسيون جهاني و درگير كردن هر چه بيشــتر كشورها در اين رقابتهاســ­ت. شــايد به همين دليل هم نــام اين مســابقات از ليگ جهاني به ليگ ملتهاي واليبال تغيير پيدا كــرد. در دور جديد اين رقابتها، تعداد تيمهاي شــركتكنند­ه از 12 به 18 تيم تغيير پيدا كرده.

همچنين فدراسيون جهاني به 12 كشــور كه ايران هم شامل آن ميشود، عضويــت هفت ســاله و ثابــت در اين رقابتها را داده و تنها شــش تيم ديگر تغيير ميكنند. شاگردان كوالكوويچ در دوره گذشته اين رقابتها در جايگاه نه چندان خوب يازدهمي قــرار گرفتند. نتيجهاي كــه ضعيفترين نتيجه تاريخ ايران بــود. حاال در ايــن دوره اگرچه نفرات اصلي ايران همان بازيكنان قبلي هستند اما چند بازيكن جوان به تركيب اضافه شدهاند تا در كنار بزرگترها كسب تجربه كنند.

تيم ملي واليبال در هفته اول اين رقابتها كــه از فردا آغاز ميشــود، با فرانسه، اســتراليا و ژاپن همگروه است كه به ترتيب در روزهاي جمعه، شــنبه و يكشــنبه با آنها ديــدار ميكند. پس از اين سه مســابقه هم راهي آرژانتين خواهد شــد تا با تيم ميزبــان، كانادا و ايتاليا ديدار كند. تيم ايران در شرايطي به مصاف فرانســه مــيرود كه همواره برابر اين تيم مشــكل داشته و تنها در جام قهرمانان قارهها توانســت تركيب ناقص ايــن تيم را براي نخســتين بار شكست دهد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran