Iran Varzeshi

محبوبي، تنها صعود کننده

-

ايران ورزشــي - تيم ملــي ريكرو و كامپوند (مردان و زنــان ) ايران در حالي نتوانسته در رقابتهاي جام جهاني تركيه صاحــب نتيجــه تيمي و مــدال انفرادي شــود كه نگاه رييس جديد فدراسيون در نخستين اعزام دوره مديريتي اين مجموعه به كسب نتايجي قابل قبول در آغاز مسير بود.

پس از ناكامي كمانداران ريكرو مرد و زن ايران در شروع رقابتهاي جام جهاني تيروكمــان آنتالياي تركيــه و حذف آنها از گردونــه نهايي ايــن دوره از پيكارها، 3 كماندار كامپوند كشــورمان نيز در مسير همتايان مليپوش خــود در بخش ريكرو قدم برداشــتند و با شكســت برابر رقباي خــود از رســيدن به مرحله يك هشــتم مســابقات جام جهانــي بازماندنــ­د. تنها كماندار مليپوش ايران در بخش كامپوند مردان، «نيما محبوبي» بود كه توانســت با هدفگيريهاي دقيقتر نســبت به ساير مليپوشــان در كاروان اعزامي به تركيه با برتري مقابل رقبــاي خود و بهعنوان تنها نماينده تيروكمان كشورمان راهي مرحله نيمه نهايي شــده و مجــوز حضور در اين رقابت را دريافت كند.

محبوبي موفق شد در بخش انفرادي پس از عبور از ســد رقباي شناخته شده خود به مرحله نيمــه نهايي راه پيدا كند. صعــود غيرمنتظره و دور از انتظار نماينده تيروكمان كشــورمان بــه دور نيمه نهايي جام جهاني تركيه در شرايطي اتفاق افتاد كه اســماعيل عبــادي كمانــدار عنواندار كشــورمان در عين ناباوري اگر چه در دور اول و دوم به قيد قرعه اســتراحت كرد و شــرايط خوبي هم براي كســب بهترين نتيجه انفرادي در اين دوره از مســابقات پيش رو داشت اما در مرحله يك شانزدهم برابر نماينده چين تايپــه قرار گرفت و با نتيجه 84۱ بر 64۱ شكست خورد و حذف شد.

نيمــا محبوبي اما برخالف عبادي بعد از يــك دور اســتراحت، در دور دوم برابر حريفي از روســيه با اختالف يك امتياز و با نتيجه 64۱ بر ۵4۱ به برتري رســيد و به مرحله يك شــانزدهم رفت. مليپوش كشــورمان در ايــن مرحله در ديــدار با كمانــدار اتريش با نتيجــه 84۱ بر 64۱ پيروز شد.

محبوبي در مرحله يك هشــتم برابر كمانداري از هلند به ميدان رفت و توانست حريــف خود را بــا نتيجــه 64۱ بر 44۱ شكست دهد و به مرحله يك چهارم نهايي راه پيدا كند. نماينده تيروكمان كشورمان در اين مرحله با نتيجه ۷4۱ بر 64۱ هند را شكســت داد تا بهعنــوان تنها نماينده باقيمانــد­ه تيروكمان ايران به مرحله نيمه نهايي راه پيدا كرده و تنها شــانس ايران براي كســب مدال و نتيجهاي قابل قبول براي كاروان تيروكمان كشــورمان در اين دوره از رقابتهاي جام جهاني باشد.

اما در بخش بانوان پريسا براتچي بعد از اســتراحت در دور اول، در مرحله دوم برابر كمانــداري از دانمارك قرار گرفت و بــا نتيجه 44۱ بر ۱4۱ به برتري رســيد. براتچي در مرحله يك شانزدهم با نماينده تركيه بــه رقابت پرداخت و با نتيجه ۷4۱ بر 34۱ باخت و حذف شد.

راحله فارســي ديگر نماينــده ايران در كامپونــد انفــرادي زنان بعــد از قرعه اســتراحت، در نخســتين مســابقه خود حريفي از آمريكا را با نتيجه 84۱ بر ۹3۱ شكســت داد و راهي يك شــانزدهم شد. بانــوي كماندار كشــورمان در اين مرحله با نتيجــه 64۱ بر 04۱ برابــر كمانداري از روســيه شكست خورد تا ســهم او نيز از ايــن رقابتها چيزي به جز شكســت و حــذف از رقابتهاي جــام جهاني تركيه نباشــد. بيترديد نتايج ضعيفي كه اغلب

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran