Iran Varzeshi

قلعهنوييگف­تبهايمانيپ­ولبدهيدتاج­دانشود

- سميرا‌شيرمردي ‪Samira Shirmardi‬

امير قلعهنويي بعد از اينكه با سپاهان قرارداد رسمي امضا كرد، در مصاحبه مفصلي به اين انتخاب و شرايطي كه در ذوبآهن داشت، پرداخت. در بخشي از اين مصاحبه قلعهنويي در رابطه با حضور اكبر ايماني در ذوبآهن به نكته جالبي اشاره كرد كه شايد براي خيليها عجيب باشد. اينكه او قبل از جدايي ايماني با كادرفني پديده مشهد تماس گرفت و گفت پول اين بازيكن را بدهيد كه نتواند از بند قراردادش استفاده كند و جدا شود. همين مساله باعث شد به سراغ رضا مهاجري سرمربي فصل گذشته پديده مشهد برويم. مهاجري در مورد اين مساله، شرايط خودش، فهرست تيم ملي ...و صحبتهاي جالبي دارد.

نيــم فصل ليــگ هفدهم وقتي اكبر ايماني بــه ذوبآهن رفت حرف و حديثهــاي زيادي در مــورد اين انتقال به وجود آمد و اينكه قلعهنويي باعث شــد او تصميم به جدايي بگيرد اما حاال قلعهنويــي ميگويد نه تنها باعث اين مســاله نشده، بلكه حتي به باشگاه پديده گفته بود كه پول ايماني را بدهند تا نتوانــد از بند قراردادش استفاده كند و جدا شود...

درســت اســت. اميرخان درســت ميگويد. قبل از اينكه اكبر ايماني جدا شود، آقاي قلعهنويي با مجيد نوروزي مربي تيم ما تمــاس گرفت و گفت به من بگويد كه اكبر ايماني به دنبال جدايي اســت. حتي گفته بود به خاطر بندي كه در قراردادش اســت، پولش را بدهيد كه نتواند جدا شود و برود.

قلعهنويي از كجا ميدانســت كه چنين بندي در قــرارداد اكبر ايماني است؟

شــايد خود ايماني گفته بود. حتما صحبتهايــي شــده بود كه مثــا ايماني گفته بود كه بندي در قراردادش اســت كه ميتواند نيم فصل جدا شود.

اكبــر ايمانــي كه نمــيرود به قلعهنويي بگويد مــن را به ذوبآهن ببريد. شايد پيشــنهاد داده بودند كه بعد بحث اين بند قرارداد مطرح شد...

نميدانم. حتما صحبت كردند اما به هــر حال آقاي قلعهنويي گفته بود پولش را بدهيد كه نتواند از بند قراردادش اســتفاده كند و جدا شــود. در ابتدا اين مساله را به مجيد نــوروزي گفته بود بعــد هم من در جريان قرار گرفتم.

پس چــرا جلوي ايــن اتفاق را نگرفتيد؟

خب، آن زمان شــرايط مالي باشگاه خوب نبــود و نميتوانســ­تيم كاري انجام دهيم. در هر صورت ايماني جدا شــد و به ذوبآهن رفت.

البته در ذوبآهن هم شــرايط خوبي نداشــت و نتوانست زياد بازي كند. در همان ابتدا مصدوم شد و بعد هم بيشتر روي نيمكت بود تا در زمين بازي...

به هر حال شــرايطي است كه پيش آمد.

بعد از اينكه از پديده مشهد جدا شديد، به نظر ميرسيد پيشنهاد خوبي داريد كه چنين تصميمي گرفتيد اما تا االن خبري از امضاي قرارداد نشده...

نــه، من همانطور كــه گفتم بعد از 7 ســال حضور در مشــهد، تصميم گرفتم جدا شــوم و در تيم ديگر و استان ديگري كارم را دنبــال كنم. وگرنه هم پديده و هم مشكيپوشــا­ن را خيلي دوست دارم و براي هر 2 تيم آرزوي موفقيت ميكنم.

البتــه فصل ســختي در پديده مشهد داشتيد...

بله، البته در كنار همه اين سختيها، روزهــاي خوبي هم در كنــار اعضاي تيم و باشگاه داشتيم كه به هر حال تمام شد.

االن پيشــنهادي از ديگر تيمها داريد؟

چند پيشــنهاد به من رسيده كه 3 تــا ليگ يكي و 2 ليگ برتري اســت اما به خاطر يكسري مسائل فعا دست نگه داشتم تا ببينيم در آينده چه اتفاقي ميافتد.

خب اگر پيشــنهاده­ا خوب است چرا قبول نميكنيد؟

شــايد بعدا دليلش را گفتم اما االن به خاطر يكسري مســائل ترجيح ميدهم صحبتــي نكنم. فقــط ايــن را بگويم كه نــه بحث مالي مطرح اســت و نه مســائل اينچنيني.

فهرســت تيم ملي ايــران براي جام جهاني هم اعالم شــده و تعجب خيليها را به دنبال داشــته. در مورد اين فهرست چه نظري داريد؟

من هميشــه و هر جايــي كه بودم گفتم بــه خاطــر اينكه مســووليت نتايج بازيهــا به عهده ســرمربي اســت بايد به نظر ســرمربي احترام گذاشت. االن هم اين فهرســت تعجب خيليها از جمله من را به دنبال داشــت اما معتقــدم بايد به تفكرات كيروش احترام گذاشــت و بــه او اعتماد كرد. اميدواريم تيم ملي كشــورمان در جام جهاني نتايج خوبي بگيرد و موفق باشد.

با گروه ســختي كه ايران در آن قرار گرفته هيچ اميدي به نتايج خوب نيست...

من اينطور فكر نميكنم. تيم ايران قبا نشــان داده مقابل تيمهاي بزرگ دنيا بازيهــاي بهتري انجــام ميدهد و خيلي خــوب كار ميكنــد. اميدواريــ­م در جام جهاني هم شــرايط به همين صورت پيش برود. البته همه ميدانيم قرعه ايران خيلي سخت است اما اميدوارانه مسابقات را دنبال خواهيم كرد.

يكي از مســائلي كه اطراف تيم ملي اســت، بحث حضــور محمدرضا خانزاده در فهرســت نهايي تيم ايران است. مسالهاي كه اعتراضهاي زيادي را به دنبال داشت...

شــايد از نظــر خيليهــا حضــور محمدرضــا خانزاده در فهرســت تيم ملي عجيب باشــد امــا من بهعنوان ســرمربي او در تيــم پديده بايــد بگويم خانزاده جزو بازيكناني اســت كه هميشــه خيلي انگيزه داشــته و تاش زيادي ميكنــد. من فكر ميكنم خانزاده مزد تاشهاي بيوقفهاش را گرفتــه و اميدوارم در جــام جهاني هم بتواند براي تيم ايران مثمرثمر باشد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran