Iran Varzeshi

تكواندو همچنان دور از طال

-

پایان روز دوم قهرماني آسيا با یك نقره و دو برنز

در پايــان دومين روز رقابتهاي تكواندوي قهرماني آســيا ۸۱۰۲، يك مدال نقره و دو برنز براي تيم ايران كسب شد تا هوگوپوشان روز دوم را هم بدون طال به پايان برسانند.

مســابقات دومين روز تكواندوي قهرماني آســيا در حالــي به ميزباني ويتنام برگزار شــد كه تكواندوكار­ان ايران با وجود داشتن چند ستاره مطرح از جمله مهدي خدابخشــی در تركيب خود باز هم در راه رســيدن به مدال طال ناكام بماندند تا براي شكستن طلســم نرسيدن به طال همه چشم انتظار عملكرد ســتارههاي تيم ملي در روز پاياني بمانند. مبــارزات روز دوم در اوزان ‪۰۸- ۳۶-،‬ و ۷۸- كيلوگرم مردان و ‪۷۶۳۵-،‬ و ۳۷- كيلوگرم زنان پيگيري شــد كه مهدي خدابخشــی سرشــناستر­ين چهره تيم ايران بود اما او هم مانند ســاير شركت كنندگان در رســيدن به مدال باز ماند تا همچنان رنگ طال دور از تيم ايران باشد.

در روز دوم مســابقات قهرماني آسيا ايران بــا دو نماينده بانوان و چهار نماينده مردان روي شــياپچانگ حاضر شــد كه ســروش احمدي در وزن ۳۶- كيلوگرم، مهدي خدابخشي در وزن ۰۸كيلوگــر­م، پوريا عرفانيــان و احمد محمــدي در وزن ۷۸- كيلوگرم، مليكا ميرحســيني در وزن ۷۶- كيلوگرم و هانيه اخالقــي در وزن ۳۷- كيلوگرم هوگوپوشان ايراني در اين روز بودند.

باز هم شكست مقابل كره

در وزن ۳۶- كيلوگرم ســروش احمدي در مرحله يك هشتم با حساب ۰۲ بــر ۷ آرون آگوجوف از فيليپين را شكســت داد و در مرحله يك چهارم نيز با حســاب ۷۱ بر ۹ دانگ كوان فام از ويتنام را شكست داد تا با راهيابي به مرحله نيمه نهايي مدال برنز خود را قطعي كند.

احمدي در مرحله نيمه نهايي نيز با شكست ۷۱ بر ۴ تومنباير مولوم از مغولستان راهي فينال اين وزن شد.

او در مبــارزه فينال مقابل گانگ مين چو از كره جنوبي با حســاب ۷۱ بر ۳۱ شكســت خورد و در جايگاه دوم آســيا قرار گرفت تا مدال نقره اين مسابقات را از آن خود كرد.

ویرانگر ایران حریف اردن نشد

در وزن ۰۸- كيلوگرم مهدي خدابخشــي كه با شكست دادن رقبايي از كشورهاي فيليپين و هندوســتان در مراحل يك هشتم و يك چهارم راهي مبارزه نيمهنهايي شــده بود، در اين مرحله با حساب ۸۱ بر ۱۱ نتيجه را به صالح الشراباتي اردني واگذار كرد. او با اين نتيجه در جايگاه سوم آسيا ايستاد و به مدال برنز بسنده كرد.

دومين برنز در روز دوم

در وزن ۷۸- كيلوگــرم احمد محمدي پس از يك دور اســتراحت، در مرحله يك چهارم مســابقات با پيروزي مقابل رقيبي از عربســتان سعودي راهي مرحله نيمهنهايي شد.

او در دوميــن مبــارزه خــود ۰۱ بــر ۹ مقابل جســور بايــكازوف از ازبكســتان شكســت خورد تا از راهيابي به فينال مســابقات نــاكام بماند. محمدي با اين نتيجه ســوم آســيا شــد و دومين برنز ايران را در روز دوم كسب كرد.

ديگــر نماينده ايران در اين وزن پوريا عرفانيــان بود كه توقع ميرفت بتواند در اين دوره از مســابقات به نتيجه خوبي برســد اما او هم با شكست مقابل حريف كرهاي از دور رقابتها كنار رفت.

شكستهاي پياپي براي بانوان

در بخــش بانوان اما چند شكســت بــراي تيم ايران ثبت شــد. مليكا ميرحســيني در وزن ۷۶- كيلوگرم و هانيه اخالقي در وزن ۳۷- كيلوگرم دو بانوي ايراني در روز دوم بودند كه هر يك با يك شكست از دور رقابتها كنار بروند تا بر خالف روز نخســت كه ناهيد كياني توانست خوش بدرخشد، دو شكست براي ايران ثبت شود.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran