Iran Varzeshi

هواداراننگ­رانآيندهتر­اكتورسازي

- اکبر منتشلو ‪Akbar Manteshlou‬

به جرات ميتوان گفت مســيري كه تراكتورســ­ازي ايــن روزها در آن گام برمــيدارد، مســير بالتكليفي و حاشيه اســت. در حالي كه از مدتها پيــش بحث واگذاري ايــن تيم وجود داشــت، روز گذشته الياسي سرپرست اين باشــگاه با تاكيد بر اينكه اين تيم ديگر نظامي نيســت، عنــوان كرد كه اين باشــگاه به زنوزي مالك باشــگاه تراكتورساز­ي واگذار شده است.

سرپرست باشــگاه تراكتورساز­ي در بخشــي از صحبتهايش ميگويد: «به هــواداران قول خصوصيســاز­ي دادم و خوشــبختان­ه توانســتم به اين وعده عمل كنم. شب گذشته واگذاري تراكتورساز­ي به زنوزي قطعي شد. در وهله اول بايد هرچه ســريعتر هيأت مديره تراكتورســ­ازي مشخص شود و نبايد زمان را از دســت داد تا بتوانيم خيلي سريع تيم قدرتمندي براي ليگ هجدهم تشــكيل دهيــم و با انتخاب ســرمربي و جذب بازيكنان قوي كار را پيش ببريم. براي سرمربيگري چند گزينه به ما معرفي شده است كه اين مســاله نياز به بررســي دقيق دارد. با توجه به وضعيت موجود تراكتورساز­ي به دنبــال جذب يك مربــي خارجي درجه يك خواهد بود و در اين راســتا تالش ميشود. متأسفانه تراكتورساز­ي از جمله تيمهايي است كه پروندههاي مالي زيــادي عليه آن وجــود دارد و بايد اين مشــكل حل شــود. باشگاه تراكتورســ­ازي با توجه بــه اصل 44 قانون اساسي و فرمايشات مقام معظم رهبري در راســتاي خصوصيســاز­ي تالش خود را انجام داد و توانســت در بحث خصوصيسازي موفق عمل كند و باشگاه به زنوزي منتقل شود.»

سرپرست باشگاه تراكتورساز­ي از قطعي شدن واگذاري به زنوزي حرف ميزنــد و در عين حال از مشــخص شدن هيات مديره و انتخاب سرمربي و بازيكن ميگويد. اگر باشــگاه واگذار شده است مالك جديد خودش ميداند كه چطور تيمش را هدايت كند و قطعا ربطي به مالك قبلي ندارد و اصال چرا گزينههاي سرمربيگري تراكتورساز­ي به ايشــان معرفي شده است. از طرف ديگر الياســي در صحبتهايش تاكيد ميكند كه تراكتورســ­ازي پروندههاي بدهي زيادي دارد كه بايد حل شوند، بايد از سرپرست تراكتورساز­ي پرسيد وقتــي ايــن پروندهها هم مشــخص نيســتند و هــم حل نشــدند، چطور باشــگاه واگذار شده است. طبق گفته ايشان اين باشــگاه براساس اصل 44 قانــون اساســي به بخــش خصوصي واگذار شده است.

اوال بايــد گفت اصــل 44 قانون اساسي در خصوص واگذاري بخشهاي دولتــي به بخــش خصوصي اســت در حالي كه طی ســالهاي گذشــته تراكتورساز­ي با عنوان بخش خصوصي اداره ميشده اســت و اين موضوع در حقيقت فروش مال خصوصي به بخش خصوصي ديگر اســت. بــا اين وجود جالب است كه از قطعي شدن فروش تراكتورساز­ي نه مالك آن خبر دارد و نه هيات فوتبال تبريز و البته هواداران كه فصلي كابوسوار را ســپري كردند بيشــتر از هر كســي نگران تيمشان هستند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran