Iran Varzeshi

سوالهاي دم دستي نمايندههاي مجلس از وزير

مجلس در آفسايد

- حميدرضا عرب ‪Hamidreza Arab‬

در حالي كه رســانهها با هر سليقه و عالقهاي ميكوشند با ايجاد فضايي آرام براي ملي پوشان فوتبال ايران در آستانه جام جهاني 2018 زمينه را به جهت كسب نتايج آبرومند فراهم آورند برخي نمايندههاي مجلس در اقدامي تامل برانگيز بار ديگر موضوع حذف وريا غفوري و ســيدجالل حســيني را مطرح كردهاند كه اين رفتار در برهه كنوني نه تنها سودي براي فوتبال ايران ندارد، بلكه بر روح و روان ملي پوشــان فوتبال ايران و بخصوص كادرفنياش اثرات مخرب خواهد گذاشت.

نمايندههــ­اي مجلس بــه جاي آنكه در زمان اندك باقــي مانده تا جام جهانــي فوتبال مســووالن اجرايي كشــور را به تشــويق مــادي و معنوي فوتباليسته­ا ترغيب كنند خود به يك جريان مخالف بدل شدهاند و موضوع حذف وريا غفوري و ســيدجالل حســيني را تا جايي بزرگ كردهاند كه پاي وزير ورزش و جوانان هم به ميان آمده اســت. شــگفت آور است كه برخي نمايندهها از وزير ورزش خواســتهان­د پيرامون حذف اين دو بازيكن به افكار عمومي توضيح دهد! آيا سوالي مهمتر از اين نبود كه پيش روي وزير ورزش و جوانان قرار داده شود؟

امــروز حتي افكار عمومي هم با نگاهي ملي گرايانه چشــم به موفقيت بازيكنــان فوتبال ايران در جام جهاني دوختهاند و بيتوجه به ماجراي حذف دو بازيكــن همه تالش ميكنند فضا براي موفقيت تيم ملي فراهم شــود اما برخي نمايندههاي مجلس در زمان متوقف ماندهاند و همچنان به دنبال يافتن داليل حذف وريا غفوري و ســيدجالل حسيني ميگردند. اين نمايندهها اگر مصاحبههاي كارلوس كيروش بعد از اعالم اســامي را ديده باشــند، داليل حذف نام اين دو بازيكن - به درســتي يا نادرســتي - بيان شده و اساسا اين موضوع كوچك به وزير ورزش و جوانان ارتباطي پيدا نميكند و بعيد اســت كه سلطانيفر نيز با آن همه مشغله دنبال يافتن پاسخ اين سوالها باشد.

14 نماينده كردي كه به وزير ورزش و جوانان درباره حذف نام دو بازيكن تذكر دادهاند به واقع اگر دلســوز فوتبال هســتند به جاي بهرهبرداري­هاي سياســي از نام فوتباليسته­ا بهتر است طرحي را به مجلس ببرند كه موجب رشد و توسعه هر چه بيشــتر فوتبال كردستان شود و استعدادهاي نابي كه در اين اســتان هرز ميروند در مســير درســتي قرار گيرند. به واقع آن قدر بحثهــاي كالن درباره فوتبال و ورزش كردســتان وجود دارد كه حذف نام وريــا غفوري در ميان آن ناپيدا و گم اســت و هيــچ ضرورتي هم ندارد كه كردنشينهاي مجلس به اين موضوع ورود كنند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran