Iran Varzeshi

پاشازاده: نظم مهمترين ويژگي تمرين تيم ملي بود

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

چه شد كه بيخبر به استانبول رفتيد و اردوي تيم ملي را تحت تاثير قرار داديد؟

براي حمايت از تيم ملي به تركيه رفتيم چون ســال 1998 خودم ايــن روزها را تجربه كردم و ميدانم كه حمايت تا چه حد ميتواند انگيزه يــك بازيكن را باال ببرد. از طرفي من با برخي بازيكنان تيم ملي نظير مسعود شجاعي و سعيد عزت اللهي رفت و آمد خانوادگي دارم. شــجاعي هر وقت به تهران ميآيد ســري هم به من ميزند يا روزبه چشــمي كــه او را زياد ميبينــم و با هم ارتباط داريــم. اينها در كنار حمايت از تيم ملي باعث شد بدون برنامه ريزي قبلي به تمرين برويم و حدود يك ساعت را در اردوگاه بشيكتاش بگذرانيم.

حمايت كه الزم اســت اما اين حضور شما همه را سورپرايز كرد.

اين تيم نه براي فدراسيون فوتبال است و نه هيچ سازمان يا نهاد ديگري. تيم ملي براي مردم اســت و هر ايراني اگــر ميتواند كمكي بكند بايــد اين كار را در آســتانه جام جهاني انجــام بدهد. من هم واقعا دلم ميخواســت با حضورم- هر چند كوچك از تيم ملي حمايت كنم. مردم در وضعيت خوبي قرار ندارند و اين تيم ملي و موفقيتش باعث ميشــود آنها براي چند ســاعت و چند روز هم كه شده بخشي از مشــكالت خود را فراموش كنند. دل مردم به اين تيم خوش اســت و اميدوارم كه بازيكنان هم بتوانند روزهاي موفقــي را در جام جهاني سپري كنند.

تمرين را چطور ديــدي؟ بازيكنان سرحال بودند؟

با تماشــاي يك جلسه تمرين نميشود نظــري داد اما بازيكنــان در همان حدود يك ســاعتي كه آنجا بوديم پرتالش بودند و همگي نشــان دادند براي درخشش در جام جهاني به مرز آمادگي نزديك ميشوند.

از نظر شــما مهمترين ويژگي تمرين تيم ملي در همان يك ساعت چه بود؟

نظــم در تمرين تيم ملــي حرف اول را ميزد و همه سر جاي خود بودند. از كادر فني گرفته تا بازيكنان. كسي كار اضافهاي انجام نداد و همين مرا خيلي اميدوار كرد.

اميدوار به صعود يا كســب نتايجي آبرومندانه؟

كاري كه از مدتها قبل شروع كردهايم را بايد ادامه بدهيم و اين مســاله اصلي اســت. حاال اين كار ميتواند صعود باشد يا بازي خوب و يا معرفــي بازيكنان ايران به تيمهاي اروپايي و انتقــال آنها بعد از پايــان جام جهاني. صعود جزيــي از كار اســت اما فقط نبايــد به نتيجه بسنده كنيم.

براي نخســتين بار بود در تمرين تيم ملي حضور داشــتيد. كي روش را چگونه ديديد؟ با او حرفي نزديد؟

مــن قبال هم كيروش را ديــده و با او صحبت كــرده بودم. كي روش خيلي مهربان و جنتلمن است. او با روي باز از ما استقبال كرد و خوشحال شــد كه به تمرين تيم ملي رفتيم. همه چيز مثبت بود و او حتي ميدانســت من با شــاهين بوشهر از ليگ 2 به ليگ يك صعود كرده ام.

ماهها قبل از جام جهاني ،1998 شما به تركيب ثابت تيم ملي رسيديد و آن بازي درخشــان را مقابل استراليا انجام داديد. با اين ســابقه اما در جام جهاني خيليها شما را سورپرايز تيم ملي معرفي كردند. بازيكني كه در جام جهاني درخشيد و به بوندس ليگا منتقل شــد. اگر بخواهيد از يك بازيكن بهعنوان ســورپرايز تيم ملي در جام جهانــي 2018 ياد كنيد نام كدام بازيكن را ميآوريد؟

بــه نظر من مجيد حســيني. او ســال فوقالعادها­ي را همراه با اســتقالل سپري كرد و نشــان داد مدافعي براي آينده است. يكي از خصوصيات بارز مجيد، بيحاشيه بودنش است. او بايد به همين مســير ادامه بدهد و اميدوارم كه در جــام جهاني موفق باشــد. فكر ميكنم حســيني با درخشــش در جام جهاني، بعد از ســالها ميتواند بهعنوان يك مدافع ايراني به اروپــا برود و لژيونر شــود. او لياقتش را دارد و فكر ميكنم اين اتفاق هم بيفتد.

پيراهن شــماره 20 تيــم ملي هم با امضاي بازيكنان به شــما اهدا شد. حتما براي شما خيلي ارزشمند است؟

من بــا اين شــماره پيراهــن در جام جهاني 1998 بازي كردم و توانســتم انتظارها را برآورده كنم. من شماره 20 را گرفتم و علي دايي پيراهن شماره .10 اين 2 پيراهن براي ما ارزش فراواني دارد و هميشــه به يادگار نزد ما خواهد ماند.

من قبال هم كيروش را ديده و با او صحبت كرده بودم. كي روش خيلي مهربان و جنتلمن است. او با روي باز از ما استقبال كرد و خوشحال شد كه به تمرين تيم ملي رفتيم. همه چيز مثبت بود و او حتي ميدانست من با شاهين بوشهر از ليگ 2 به ليگ يك صعود كرده ام.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran