Iran Varzeshi

اميد مسافر قطعی جام جهاني

-

تيــم ملــي ايــران 17 روز ديگر در نخســتين مســابقه جام جهانــي بايد به مصاف تيم مراكش بــرود اما قبل از آغاز اين رقابتهــا بايد فهرســت 23 نفره را مشــخص كند و كارلوس كــيروش بايد يكي از 24 بازيكني كه به اردوي تيم ملي دعوت شدهاند را كنار بگذارد؛ اقدامي كه به نظر ميرسد سرمربي ايران برخالف 2 فهرست قبلي، تا آخرين زمان ممكن براي ارسال فهرست تيمش به فيفا در تاريخ 14 خرداد اعالم نخواهد كرد.

اميــد ابراهيمــي هافبــك ميانــي اســتقالل يكي از بهترين نفرات اين تيم طي ســاليان اخير بوده و در ليگ هفدهم هم يكي از بهترين سالهاي فوتبالي خود را پشت ســر گذاشت و تالش زيادي كرد تا عالوه بر مثمر ثمر بودن براي تيم، نظر كارلوس كيروش را هم جلب كند تا او را در ميان هافبك دفاعيهاي پر شماري كه در اردوها دارد، به جام جهاني ببرد.

ابراهيمي يكــي از بازيكنان تيم ملي ايران است كه بعيد به نظر ميرسد بتوان او را جــزو فهرســت نهايي جــام جهاني ندانســت چرا كه غيبت سعيد عزتاللهي در ديــدار اول مقابل مراكش و از ســوي ديگــر كمبــود هافبكهــاي دفاعي در فهرســت 24 نفره كه حتــي كيروش را مجبور كرده از انصاريفرد در اين پســت بهره بگيرد، موجب خواهد شــد فرمانده خط مياني اســتقالل را يكي از مسافران روسيه بدانيم.

اما اميد ابراهيمي هم مثل شجاعي و دژاگه فصــل را با مصدوميت به پايان برد و بعد از آنكه در ديدار رفت اســتقالل در مرحله يك هشــتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا برابر ذوبآهن مصدوم شد، در بازي برگشت نتوانســت آبي پوشان را همراهي كند و زيــر نظر كادر پزشــكي تيم ملي كارش را دنبــال كرد تا به مــرز آمادگي برســد. ابراهيمي 2 روز قبــل در جمع خبرنگاران گفت مصدوميتم كامال برطرف شــده، از نظر بدني كامال آماده هســتم و ميتوانم در نخستين بازي تيم ملي ايران به ميدان بروم كه اين اتفاق براي كيروش خوشايند است و دست او را براي انتخاب فهرست نهايي بازتر خواهد گذاشت. بدون شــك حضور ابراهيمي با آمادگي كامل، بخصوص كه حاال علي كريمي هم به جام جهاني نرسيده ميتواند مشكالت ايران در پســت هافبك دفاعي را تا حدود بسياري برطرف كند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran