Iran Varzeshi

سلطاني: گلرهاي تيم ملي مافيايي انتخاب شدند

-

بهروز ســلطاني دروازهبان سابق پرســپولیس و تیم ملي كه كال خیلي رك و پوســت كنده حرف ميزند از شرايط باشگاه پرسپولیس و انتخابهاي كيروش براي تیم ملي انتقادات تندي دارد. حرفهايش را در گفت و گو با ايران ورزشي ميخوانید:

ميخواســتی­م نظرتان را درباره تقابل پرســپولیس و الدحیل در لیگ قهرمانان بدانیم آن هم با در نظر گرفتن اينكه شــايد پنجره نقل و انتقاالتي پرسپولیس بسته بماند و چند بازيكن هم از اين تیم جدا شوند.

اينجا دو موضوع مطرح اســت. اول اينكه چرا پنجره بسته شده است. اينها برميگردد به مديريت ســابق كه چرا كاري كردند تا فيفــا حكم بدهد. االن فكر ميكنم در ســاختمان فيفا چند اتاق مخصوص پروندههاي فوتبال ايران هست و پروندههاي مربوط به پرســپوليس، ملوان، تراكتورساز­ي و ... در آنجا وجود دارد. من ميگويم بايد حق مــردم را داد تا اين پنجرهها بسته نشود. بايد عدالت را رعايت كنيم. اگر عدالت را برقــرار نكنيم و اين پنجره باز شــود هم به درد نميخورد. ان شاءا... تشكيالتي وجود داشته باشد تا حق آدمها را بدهند.

انگار به خاطر طلبتان از پرســپولیس خیلي دلخوريد. مگر پولتان را نگرفتید؟

چرا ما گرفتيم اما با كلــي جنگيدن. فقط مانده بود قمهكشي شود تا به پولمان برسيم. . حاال برسیم به پرسپولیس.

ببينيد پرسپوليس اگر ميخواهد قهرمان شود ديگر نبايد الدحيل، الســد يا Xو Yبرايش فرقي كند و بايد با قدرت كافي حركت كند اما واضح اســت كه اگر پنجره باز نشود حتما لطمه خواهد خورد. البته اگر حق مردم را ندهند ميخواهم صد سال پنجره باز نشود. اگر حق مردم را بخوري قهرماني هم فايده ندارد و اميدوارم هرگز قهرمان نشــوند اما اگر حق و عدالت را برقرار كنند براي تيمم پرســپوليس در هر رقابتي آرزوي موفقيــت ميكنم. البته اگر با اين منوال حركت كنند به مشــكل خواهند خورد چون تيم ضعيف شــده و فشار بازيهاي پارســال هم وجود دارد كه حتما جايي يقه پرســپوليس را خواهد گرفت. متاسفانه آنها با سرمايهگذار­ي و امكانات جلو ميآيند و اينها با دوز و كلك. درباره انتخاب گلرهاي تیم ملي چه نظري داريد؟

متاسفانه با كارهاي مافيايي حركت كردند. يك جوان مثل حسين حسيني را خط زدند و عابدزاده را بردند. البته عابدزاده از دوستان خوب و صميمي من است اما دليل نميشود حق را نگويم. ما كجا بازيهاي عابدزاده را ديدهايم؟ در صورتي كه حسيني را لمس كرديم. آقاي تاج هم كه فقط اصفهانيها را برده. شما مظاهري را با حسيني مقايسه كنيد. انصافا كدامشــان بهترند؟ ديديد حسيني، رحمتي را كنــار زد اما حقش را خوردند و بايد حتما او را به جام جهاني ميبردند. متاســفانه مافيايی حركت كردند و نفراتي مثل وريا هم خط خوردند. اينها مشكالت فوتبال ماست. مي گويند شايد بیرانوند دروازهبان ثابت ما در جام جهاني نباشد.

اگر نباشد كه بايد خداحافظي كنند. او تجربه دارد و زحمت كشيده. درست اســت خودم از اين گلر انتقادهايي كردم اما اگر او نباشد چه كسي ميخواهد بازي كند؟ مظاهري كه در حد تيم ملي نيســت به شــعور ما توهين شده. عابدزاده هم هنوز جوان اســت و برايش زود است. يك سال شــاگرد خودم بوده و آينده خوبي دارد اما با اين انتخابها حق خوري شــد و اگر بيرانوند بازي نكند بايد فاتحه تيم ملي را بخوانيم. درباره خط خوردن سیدجالل چه نظري داريد؟

مــن بزرگي كيروش را نفي نميكنم اما حضور او در ايران منفعتي براي ما ندارد چون يك مربي ايراني كنارش نداشــت. تمام كمكهايش هميشه خارجي بودهاند چون حرفهاي هستند و فقط به فكر پولند. البته مقصر فدراسيون است.

درباره آقاي گرشاسبي و اقداماتش در باشگاه پرسپولیس نظرتان چیست؟

به هر صورت ايشان آدم مردمدار و مثبتي است. ايشان رفيق قديمي من به حســاب ميآيد هر چند اخيرا برخوردي با هم نداشتيم. در هر صورت ايشان آدم منفي نيست و يك چيزهايي از ورزش و فوتبال ميداند برعكس آقاي طاهري كه چون از كارخانه آمده بود حتي نميتوانســ­ت فوتبال را بنويسد و اين مسائل در و پنجره براي پرسپوليس به وجود آمد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran