Iran Varzeshi

از تبادل مربي تا برپايي اردوهاي مشترك

-

سفير كرواســي با رييس، دبير و سرپرســت ايران در بازيهاي آسيايي ديــدار و گفتوگــو كرد. اســتريبور كيكرتس ســفير كشور كرواسي ضمن حضــور در كميتــه ملــي المپيك با ســيدرضا صالحي اميري ديدار و گفت و گو كرد.

در ابتــداي اين ديــدار صالحي اميري ضمــن خير مقدم به ســفير كرواســي گفت: «دو كشــور ايران و كرواسي رابطه تاريخي عميقي دارند تا ذهنيت خوبي بين مردم دو كشور وجود داشــته باشــد كه اين رابطه خــوب در تمامي حوزهها وجود دارد. اميدوارم با حضور جنابعالي بهعنوان ســفير كرواســي در ايــران و دكتر صادقي ســفير ايران در كرواسي اين رابطه بيش از پيش افزايش يابد.»

او ادامه داد: «به دليل حضور در دولت بايد بگويم روابط بسيار خوبي بين دو كشور وجود دارد و كراوسي با وجود تحريمها به روابط خوب خود با ايران ادامه داد. بدون ترديد همچون بخشهــاي ديگــر در ورزش نيز دو كشور ميتوانند ارتباط و تعامل خوبي با يكديگر در 3 زمينه داشته باشند.»

صالحي اميري به ضرورت تبادل مربيــان هم اشــاره كــرد: «ابتدا در تبادل مربيــان ميتوانيم خوب عمل كنيم. بهعنوان مثــال مربيان خوبي از كشــور كرواســي در تيمهاي ملي و باشــگاهي فوتبال ما فعاليت داشته و دارند. ما هــم ميتوانيم در برخي رشــتههاي المپيك مربي در اختيار اين كشور قرار دهيم. همچنين ايران در برخي از فصلهاي خاص ميتواند در كرواســي اردو بزنــد و تيمهــاي مختلف كرواســي نيــز ميتوانند در چهار فصل در ايــران اردو بزنند. در زمينه تامين قطعات و امكانات سخت افزار ورزشي نيز ما بخش قابل توجي از لــوازم ورزشــي را از اروپــا تامين ميكنيم و كرواســي ميتواند در اين زمينه همكاري خوبي با ايران داشته باشد.»

سپس استريبور كيكرتس سفير كرواسي ضمن قدرداني از برپايي اين ديدار گفت: «مــن در اين مدتي كه بهعنوان سفير در ايران فعاليت دارم، بهترين دوران عمر خود را گذراندهام. ملتــي با تاريــخ و پيشــينه كهن و ميهماننواز كــه همواره مورد احترام دولت و مردم كشورم بودهاند.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran