Iran Varzeshi

بويري: مدال «سعيد» را من هم میتوانستم بگيرم

- ناصر انصافی مقدم ‪NAsEr EnsAfi MoGHADDAm‬

*** آقا پیام، بــا وجود آنكه به صورت اختیاري به اردوي تیم ملي كشــتي فرنگي دعوت شــدي لیكــن از روز نخســت در اردو حضور پیــدا كرده و بــه رغم عمل جراحــي اخیر زانوي مصدوم خود همپاي ساير فرنگيكاران مليپــوش تمرينات را آغــاز كردي، معناي دعوت به شكل اختیاري براي ما چندان واضح و روشن نیست!

آن دســته از كشــتيگيرا­ن آسيب ديدهاي كه شانس پوشيدن دوبنده تيمهاي ملي را داشتند و اكنون دوران نقاهت خود را طي ميكنند و به همين دليل نتوانستند در رقابتهاي انتخابي تيمهاي ملي حضور پيدا كنند، با عنوان كشتيگيران اختياري يعني با ســنجيدن وضعيت و شــرايط جسماني و روحــي و به اختيار خود بــه اردو دعوت شدند. دعوت اين كشتيگيران به اين معني نيست كه حضور آنها در اردو رسميتي ندارد و اينكه آنها جزو حريفان تمريني حســاب ميشوند.

پس با اين حســاب و در حالي كه به دلیل پشت سر گذاشتن مصدومیت خود نتوانستي در رقابتهاي انتخابي تیم ملي كشــتي فرنگي حاضر شوي، همچنان امیدوار به پوشــیدن دوبنده تیــم ملي در يكــي از دو میدان مهم پیش رو هستي؟

وا... چــه بگويم، همه اميدم و توكلم به خداست و همه چيز بستگي به نظر كادر فني تيم ملي و شــوراي فني كشتي فرنگي دارد. اميــدوارم با تمرينــات خوب و منظم بتوانــم نظر اعضاي كادر فنــي تيم ملي را نســبت به خود جلب كنم. اين را هم بگويم كامال مطيع دستورات و تصميمات شوراي فني و كادر فني هستم و به تصميمات آنها احترام ميگذارم.

ســال پیش با وجــود آنكه در رقابتهاي انتخابــي حضور يافته و به مقام نخست دست پیدا كردي اما با اين بهانه كه تجربه حضور در مسابقههاي جهاني را نداري، كنار گذاشــته شدي و به جاي تو ســعید عبدولــي را به مسابقههاي جهاني 71۰۲ پاريس اعزام كردند!

سال گذشته واقعا حقم تضييع شد. من در بهترين شــرايط جســمي و روحي خود بودم و ميتوانستم حداقل همان مدال برنزي را كه سعيد عبدولي در پاريس گرفت، من هم به دســت آورم اما من كنار گذاشته شدم در حاليكه من كشتيگير بيتجربه و ميدان نديدهاي نيستم و ميدانهاي زيادي را تجربه كردهام. در 20 ســالگي توانســتم در بازيهای آســيايي 2014 اينچئون كره جنوبي به مدال برنز برســم، دو مدال برنز قهرماني آســيا در ســالهاي 2015 دوحه قطــر و 2016 بانكوك تايلنــد و مدال برنز قهرماني زير 23 سال جهان در سال 2017 در بيدگوشچ لهستان را هم در اختيار دارم. همه اين مدالهــا در وزن 75 كيلوگرم به دست آمده اســت. عالوه بر اينها يك مدال نقره و يــك برنز جوانان جهــان را هم در ويترين افتخارات خود دارم. اين مدالها به خوبي نشان ميدهد كه من مرد ميدانهاي رزم هستم و بيتجربه نيستم.

سال گذشــته در حالي كه براي حضور در بازيهاي كشورهاي اسالمي در باكوي جمهوري آذربايجان انتخاب شــده بودي اما در اين میدان حاضر نشدي.

وقتــي ديــدم قــرار نيســت در مســابقهها­ي جهاني پاريس كشتي بگيرم، ديگر انگيزه و روحيهاي براي من نمانده بود و اين طبيعي است.

تو از معدود كشتيگیران مصدومي هستي كه ظرف دو سال مجبور شدي پارگي رباط صلیبي هر دو زانوي خود را عمل كني و شــايد ايــن را بتوان بدشانسي دانست.

آسيب ديدگي با ورزش كشتي كامال عجين شده و شما نميتوانيد كشتيگيري را پيــدا كنيد كــه در دوران قهرماني خود مصدوم نشــده باشــد. من دو ســال پيش رباط صليبــي زانوي پاي چپ خود را عمل كردم و ســال گذشته هم پس از حضور در مســابقهها­ي قهرماني اميدهــاي جهان در لهســتان، رباط صليبي زانوي پاي راســت خود را به تيغ جراحان سپردم. هر دو عمل جراحي من در شــهر اهــواز صورت گرفت. اين را هم بگويم قبل از آنكه در مسابقههاي اميدهاي جهان در لهستان حضور پيدا كنم، رباط صليبي زانوي پاي راســت من پاره و مصدوم بود اما توانستم با همان پاي مصدوم در اين مسابقهها كشــتي بگيرم و به مدال برنز دست پيدا كنم.

اگر شــانس و اقبال با تو يار بود و توانســتي بار ديگر بــراي تیم ملي انتخاب شــوي، دوست داري در كدام میدان كشتي بگیري؛ بازيهاي آسیايي جاكارتــاي اندونزي يا مســابقهها­ي جهاني بوداپست مجارستان؟

براي من فرقي نميكند. من در وزن المپيكي 77 كيلوگرم آماده كشــتي گرفتن در هر دو ميدان هستم و همه چيز بستگي به نظر كادر فني و شــوراي فني دارد. فقط اميدم به خداست كه بتوانم حداقل در يكي از اين دو ميــدان حضور پيدا كنم و باز هم بتوانم كشورم را صاحب يك مدال با ارزش كنم.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran