Iran Varzeshi

اصرار عجيب براي جذب بازيكني كه قرارداد دارد

-

نميگوييم قرارداد بســتن يك علم است اما ميتوانيم با قاطعيت بگوييم يك هنر اســت! برخاف اينكه تصور باشگاههاي ايراني از عقد قرارداد، يك امضا گرفتن ســاده از بازيكنان و مربيان مورد نظر اســت اما سالهاســت كه مطلعان در اين امر بر سر خود ميزنند كه قرارداد بســتن يكســري آگاهيهايي ميخواهد كه ما مقاومت عجيبي مقابل فراگيريشــ­ان داريم كه اگــر اينچنين نبود، شــكايتهاي راه و بيراه بازيكنان خارجي از باشــگاهها­ي ايراني به كنفدراســي­ون فوتبال آسيا از كجا ميآيد؟

باشگاه استقال هم حاال با همين معضل مواجه است. قراردادهاي نه چندان محكمي كه اين باشــگاه با بازيكناني چون مجيد حســيني و مامه تيام بســته، حاال دو تن از بهتريــن مهرههاي تيم را در معرض جدايي قرار داده اســت. همانطــور كه پيش از اين هــم بارها و بارها نوشــتهايم در قرارداد هر دوي اينهــا بندي وجود دارد كه آنها در ازاي پرداخت مبلغ 200 هزار دالر ميتوانند قرارداد خود را فسخ كنند.

حــاال در بحبوحه انتقادهايي كه بابت قــرارداد اين دو بازيكن به باشگاه استقال ميشــود، اين باشگاه در حال مذاكرات غيرحرفهاي با اللهيار صيادمنش است تا با وجود قراردادي كه او هنوز با باشگاه سايپا دارد، اين بازيكن را به عضويت استقال درآورد.

باشگاه استقال با اللهيار صيادمنش بازيكن نوجوان سايپا مذاكره كرده و حتي قرارداد داخلي با اين بازيكن امضا كرده است. اين در حالي است كه مسووالن باشگاه سايپا ميگويند اين بازيكن با ما تفاهمنامها­ي امضا كرده كه فقط در صورت جلب رضايت مديران ســايپا ميتواند در ايران در تيمي به جز سايپا بازي كند.

صيادمنش پيش از اين از مسووالن باشگاه سايپا رضايتنامه گرفته بود تا به تيم گاالتاســر­اي تركيه برود. مديران باشــگاه سايپا هم براي اينكه به پيشــرفت ايــن بازيكن كمك كنند ايــن رضايتنامه را صادر كردنــد اما همان زمان تفاهمنامها­ي را با صيادمنش به امضا رســاندند كــه صيادمنش در صورتي كه بخواهد در ايران در هر باشــگاهي ديگر بازي كند بايد رضايت مديران باشــگاه سايپا را جلب كند. پدر و مادر صيادمنش نيز اين تفاهمنامه را با باشگاه سايپا امضا كردند.

اين در حالي است كه هواداران باشگاه استقال كه از توافق قانوني بين سايپا و اين بازيكن خبر ندارند در فضاي مجازي عليه باشگاه سايپا و مديران اين باشــگاه موضعگيري كردند و حتي خود صيادمنش نيز در صفحه شخصياش با گذاشــتن يك استوري با اين مضمون كه در راهم ســنگ مياندازند اما من اســتاد پرش از مانعم به مديران باشگاه سايپا كنايه زده است.

اينكه هواداران باشــگاه اســتقال از توافق ميان باشــگاه سايپا و بازيكنش اطاع نداشــته باشند، قابل توجيه است اما ميتوان باور كرد كه مسووالن نقل و انتقاالت استقال هم نسبت به قرارداد داشتن اين بازيكــن بيتوجه بودهاند و اقدام به مذاكره بــا بازيكني كردهاند كه با باشگاه سايپا تفاهمنامه امضا كرده است.

اينجاست كه ميگوييم قرارداد بستن، هنري اســت كــه هركســي آن را ندارد. برخاف همه تأكيدهاي باشگاه سايپا مبني بر قرارداد داشــتن صيادمنش با اين باشگاه اما اســتقاليه­ا همچنان اصرار دارند او را جذب كننــد. بدون اينكه بــه اين موضوع توجه داشته باشند كه اگر باشگاه استقال صيادمنش را جذب كند قطعا با مشــكات حقوقي و قضايي با باشــگاه ســايپا مواجه خواهد شــد زيرا ســايپا مدعي اســت كه صيادمنش بــدون رضايت آنها نميتواند در

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran