Iran Varzeshi

سومی جهان آبروريزی بود دومی آسيا اميدوار کننده!

-

تيم ملی تكواندو در مسابقات قهرمانی آسيا به عنوان نايب قهرمانی رسيد. اين دومی در حالی رقم خورد كه اولين آزمون فريبرز عسگری در تيم ملی تكواندو بعد از انتخابش به عنوان ســرمربی بود. عسگری در حالی اين نتيجه را ثبت كرد كه ســال گذشــته اين تيم با هدايت مهدی بیباک در اين مســابقات قهرمان شده بود اما بیباک به دليل نتايج ضعيف بركنار شــد. مربی كه حاال با انتقاد از عملكرد تيم ملی از نوع برخورد مسووالن هم به نوعی گاليه می كند: «وقتی خود سرمربی تيم ملی اعتقاد دارد نتايج خوب نبوده است من نمیتوانم بگويم خوب بوده چرا كه واقعا نتايج خوب نبوده است. اين مسابقات نشان داد نياز به كار بيشــتری داريم تا بتوانيم بچههــا را از لحاظ فنی آماده كنيم. برای اين مهم نيز نياز به يك كار گروهی خوب و آناليز بيشــتر رقبای خود داريم. تكواندو در حال پيشرفت است و ما از يك ســال قبل اين موضوع را عنوان میكرديم اما كســی آن را باور نداشــت.» سرمربی ســابق تيم ملی تكواندو در ادامه درباره اينكه خيلیها معتقدند با اين نتايج زنــگ خطر برای تكوانــدوی ايران به صدا در آمــده، گفت: «زنگ خطــر خيلی وقت اســت برای ما به صدا درآمده اســت. زنگ خطر يعنی اينكه ساير كشورها رشد بسيار خوبی داشــتند و ما نيز بايد مسابقات ليگ را متحول كنيم و خيلی كارهای ديگر انجام بدهيم تا با تيمهای قدرتمند رقابت و جايگاه خود را حفظ كنيم. فقط با «بهبه» و «چهچه» و تعريفهای اينگونه نمیتوانيم در تكواندو موفق باشيم.»

بیباک در ادامه با اشــاره به عملكردش در زمان ســرمربيگر­ی در تيم ملی ادامه داد: «در مسابقات جهانی موجو كرهجنوبی اگر بدشانسی نياورده بوديم نتايج بهتری را كســب میكرديم و حتی میتوانســت­يم جايگاه دوم دنيا را كسب كنيم اما متاسفانه آنقدر در آن زمان اعتراضات زياد بود كه كســی به حرفهای ما گوش نمیكرد. مسابقات گرندپری نيز همســطح با مسابقات المپيك و حتی شايد باالتر از المپيك است و فقط حساسيت المپيك باعث سختتر شدن كسب مدال میشود. ما در چهار مرحله مسابقات گرندپری با 20 درصد پتانسيل تكواندوی ايران شركت كرديم و آن وقت گفته میشد كه ما برای اين مسابقات انتخابی نداشــتيم در حالی كه در اين مسابقات نفرات دعوت شده فقط مجوز حضور در مســابقات را پيدا میكنند.» سرمربی سابق تيم ملی تكواندو همچنيــن گفت: «همانطور كه گفتم بــا «بهبه» و «چهچه» و انتخابی برگزار كردن به تنهايی نمیتوانيم موفق باشــيم و بايد تفكر ما جهانی باشد و برنامهريزی دقيقی داشته باشيم. بايد در مسابقات سنگين دنيا و گرندپریها حضور داشــته باشــيم و از باخت نترسيم تا بچههای ما اعتماد به نفســی را كه در طول يك ســال گذشــته كسب كرده و به آمادگی الزم رســيده بودند، مجددا پيدا كنند.» بعد از نتايج مسابقات قهرمانی آســيا نگرانی ها درباره بازیهای آسيايی افزايش پيدا كرده و حاال اين ســوال مطرح اســت كه میتوان چهار طالی دوره گذشته را تكرار كــرد: «قطعا كره در جاكارتا با تيم اصلی و با تمام قوا شــركت میكند و كسب 4 مدال دوره گذشته كار سختی است.»

بیبــاک در ادامه به انتقاد از برخی افــراد تاثيرگذار در تصميمات فدراســيون پرداخت و از اينكه در دوره ســرمربيگر­ی او حمايتهای الزم انجام نشــد، انتقاد كرد: «قصدم خدمت به تيم ملی بود اما اينكه برخی فكر میكردند مشكل تكواندوی ايران مهدی بیباک يا قبال بيژن مقانلو بوده است، مشخص شد چنين چيزی نيست. برخی افراد دوست نداشتند كه ما در تيم ملی باشيم و قبل از مسابقات جهانی موجو نيز معتقد بودند ســه ماه زمان زيادی برای مسابقات جهانی است اما حاال كامال نظرشــان برای مسابقات آسيايی برگشته اســت. اين افراد مقام ســومی جهان را نقطه آبروريزی تكواندوی ايران میدانســتن­د اما حاال اعتقاد دارند كســب مقام دوم يا سوم در آسيا هيچ ايرادی ندارد و بايد به آينده خوشبين باشيم. اين مسائل نشان داد آنها بسيار ناجوانمردا­نه در زمان حضور يكساله من در تيم ملی صحبت كردند.»

 ??  ??
 ??  ?? چه شــد كه از پس رقيب آمريكايي برنيامدي؟
چه شــد كه از پس رقيب آمريكايي برنيامدي؟

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran