Iran Varzeshi

ماچين مربي سويا شد، خيرونا به دنبال آرتتا

-

ســويا، پابلو ماچيــن را بهعنوان مربي جديــد خود برگزيد بعد از آنكه تيم كوچك خيرونا را به رده دهم جدول الليگا رســاند. خيرونا فصل قبل براي نخستين بار در تاريخ خود در دسته اول فوتبال اسپانيا بازي كرد و اينكه توانســت در نيمه باالي جدول قرار بگيــرد، حاصل عملكرد فوقالعاده اين مربي است.

حاال تيم كاتاالن خيرونا بايد جانشيني براي ماچين انتخاب كند و شــايعاتي درباره عالقه اين تيم به دو دســتيار پپ گوارديوال در منچسترســي­تي مطــرح شــده، يعني ميكل آرتتا و دومنــك تورنت. آرتتا يكي از گزينههاي جانشيني آرسن ونگر در آرسنال بود اما در نهايت اين ســمت به اوناي امري، مربي سابق ســويا و پاريسنژرمن سپرده شد. ماچين كــه در اواخر فصــل -2014 2013 به خيرونا رفت و اين تيم را از سقوط نجــات داد و در نهايت توانســت به الليگا بياورد، با سويا قرارداد دوساله بسته. ماچين 43 ســاله وقتي تنها 23 سال داشت و براي تيم شهرش، نومانسيا بازي ميكرد، مجبور به خداحافظي از دنياي فوتبال شد اما خيلي زود به ســراغ مربيگري رفت و در نخستين تجربه حرفهاي مربي همين تيم شد.

ســويا بعــد از باخت 5 بر صفــر برابر بارســلونا در فينال جام حذفــي، وينچنزو مونتــال را كه تيم را تا يكچهارمنها­يي ليگ قهرمانــان پيش برده بــود، اخراج كرد و در نهايت توانســت ســهميه ليگ اروپا بگيرد. خواكيــن كاپاروس مربي موقــت تيم بود و نميخواســت به طور دايم اين سمت را به عهده بگيرد و در عوض مدير فوتبال باشگاه شد.

ســويا فصل پرفراز و نشيبي داشت، در ابتــداي فصل مجبور بــه جدايي از خورخه سامپائولي شد كه هدايت تيم ملي آرژانتين را به دســت گرفت. ادواردو بريسو هموطن ســامپائول­ي هم چهار ماه بيشتر دوام نياورد و جاي خود را به مونتال داد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran