Iran Varzeshi

تيم ملي در خط حمله تكروي زيادي داشت

- رسول‌كربكندي كارشناس‌فوتبال

بازي تيم ملــي ايران مقابــل تركيه بسيار ســنگين بود. تركيه تيم خوبي است كه عملكرد خوبي مقابل ايران داشــت. در كل از فوتبال بازيكنان ايران راضي بودم اما از گل خوردن بسيار ناراضي بودم. ما در خط دفاع و مخصوصا قلب دفاعي بسيار ضعيف بوديــم. چيدمــان كــيروش در اين بازي بيشــتر تهاجمي بود براي همين همكاري بيــن بعضي از بازيكنان خــوب نبود، ما در اين بازي موقعيتهاي بسيار خوبي داشتيم حتي به پشــت محوطه جريمه ميرسيديم اما به خاطر اينكــه در زدن پاسهاي آخر بيدقت بوديــم موقعيتهايم­ان به راحتي از دســت ميرفــت. بازيكنــان هجومي ما تكروي بســيار زيادي داشــتند و به جاي اينكه كارهاي تركيبي را انجام بدهند سعي ميكردند با تكروي موقعيت ايجاد كنند و گل بزنند ولي در كل حضورمان در محوطه هجده قدم حريف بســيار خوب بود. حفظ تــوپ خوبي داشــتيم، پاسهاي تكضرب خوبــي را انجام داديم امــا در بخش دفاع خوب عمل نكرديم. مطمئنا اگر بخواهيم در جــام جهاني اينگونه بازي كنيم و در بخش دفاع عملكرد خوبي نداشته باشيم به راحتي گل ميخوريم. در كل بازي تداركاتي خوبي بود كه ميتوانست به مساوي هم ختم شود. تفكر كيروش بيشتر در بخش تهاجمي بود به خاطر اينكه ســعي ميكرد در اين بازي در كارهــای تهاجمي بيشــتر كار كند اما بازيكني مثل ســردار آزمون بيشتر تكروي كرد و موقعيتها را از دست داد.

ما نبايد به حريــف فضا بدهيم چون تيمهايي كه در جام جهاني با ايران همگروه هستند ميتوانند به راحتي از اين فضاهاي خالي استفاده كنند و به گل برسند. ما بايد مثل جام جهاني گذشته دفاع مطلق داشته باشــيم و در ضدحملهها نهايت استفاده را كنيم. ما ابزار ضدحمله را داريم، بايد بيشتر در كارهــاي دفاعــي كار كنيم تــا بتوانيم نتيجه بگيريم.

روزبه چشمي كه مورد انتقاد همگان قرار گرفت، بازيكن پرانرژي و جواني است اما متأسفانه در كارهاي زميني عملكرد خوبي ندارد و به راحتي از بازي خارج ميشــود. شايد به خاطر كمتجربگي است. او بازيكني است كه در كارهاي هوايي بيشتر ميتواند خودش را نشــان دهد ولي در مجموع هر تيمي كه بيشتر در كارهاي زميني تخصص دارد ميتواند از روزبه چشــمي عبور كند. البته او بازيكن زحمتكشي است، در زمين بســيار تالش ميكند، مطمئنا كادر فني به خاطر تالشهاي او و اينكه در زمين بسيار جنب و جوش دارد او را انتخاب كرده.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran