Iran Varzeshi

پورموسوي و فوالد، دور از هم

هواداران خواستار بازگشت فركي

-

خيلي وقت بود كه تعدادي از هواداران فــوالد خوزســتان در تمرينــات و بازيها عليه عليرضا اژدريزاده مديرعامل باشــگاه و ســيروس پورموسوي ســرمربي تيم شعار ميدادند. اين شعارها در برخي مواقع خيلي عجيب به نظر ميرسيد. مثال زماني كه فوالد خوزســتان نتايج خوبــي ميگرفت و حتي خــودش را بهعنوان مدعي كســب قهرماني معرفي كرده بود. ايــن اعتراضهاي عجيب حتي در تمرين شكل جنجالي به خود گرفته بود و نزديك بود شاهد زد و خورد باشيم اما دخالت يكسري بازيكنان مانع شد.

به هــر حال اين اتفاق در مقطعي باعث شد سيروس پورموســوي تصميم به جدايي از فــوالد خوزســتان بگيرد. مســالهاي كه شايد باعث خوشــحالي تعدادي از هواداران شــده بــود. هوادارانــ­ي كه گفته ميشــد يكســري درخواســت غيرمتعارف داشــتند و از پورموســوي ميخواســتن­د به تعدادي از بازيكنــان بازي دهد و بــه تعدادي نه. در هر صورت قهر ســيروس پورموســوي باعث شد هيات مديره باشــگاه دست به كار شود و تالش خود را بــراي آرام كردن جو به كار بگيرد. مــدت كوتاهي از ايــن اعتراضها و شعارهاي عجيب خبري نبود تا اينكه دوباره شروع شــد. در هر بازي خانگي از دقيقه 60 هواداران عليه عليرضا اژدريزاده و سيروس پورموسوي شعار ميدادند. البته در اين بين نام يكي، 2 بازيكن هــم به ميان ميآمد كه خيلي عجيب بــود. بازيكناني كه در تركيب اصلي تيمشــان نمايش خوبي داشتند اما به محض اينكه صاحب توپ ميشدند با الفاظي مواجه ميشدند كه نميدانستند بايد چطور با توپ پيــش بروند، پاس بدهند يا شــوت بزنند. اين روند باعث شــد فوالد خوزستان در بازيهاي پايانــي ليگ برتر، در بازيهاي خانگي نتايج خوبي نگيــرد. در نهايت فوالد خوزســتان كه مدعي كسب عنوان قهرماني و سهميه آســيا بود، هفته به هفته پايينتر ميآمــد و در نهايت ليگ را با عنوان هفتمي به پايان رساند. جايگاهي كه دست هواداران معتــرض را بــراي اعتراضهاي بيشــتر باز گذاشــت. به صورتي كه بعــد از پايان ليگ هم شــاهد اعتراضهاي شديد در شبكههاي اجتماعي بوديم.

در مقابل اين هــواداران معترض، ابتدا سيروس پورموسوي سرمربي فوالد خوزستان شــروع به جواب دادن كرد اما اعتراضها در ادامه به صورت كامال غيرمنطقي پيش رفت تا پورموسوي تصميم به سكوت بگيرد تا جو آرام شــود. بعد از اينكه شرايط بهتر و آرامتر شد، پورموســوي گزارش عملكرد خود را به هيات مديره باشــگاه فوالد خوزســتان ارائه داد كه در عين نابــاوري و در حالي كه اين عملكرد مورد قبول قــرار گرفت، تصميم بر اين شد كه بودجه باشگاه افزايش پيدا نكند امــا فوالد خوزســتان در فصــل هجدهم به دنبال كسب سهميه آسيا باشد.

اين مســاله كار ســيروس پورموسوي را ســخت كرد. به صورتي كه او درخواســت داد بودجه باشــگاه افزايــش پيدا كند اما در حالي كه عليرضــا اژدريزاده تالش ميكرد اين اتفــاق بيفتد، ناگهان خبر رســيد او از مديرعاملي باشــگاه كنار گذاشــته شــد و محمدرضا شريف سرپرست مديريت باشگاه فوالد خواهد بود. اين تغيير كه از فصل قبل قابل پيشبيني بود، اميد پورموسوي را براي باال رفتن بودجــه از بين برد. چراكه مخالف اصلي افزايش بودجه، كسي نبود جز شريف.

با ايــن تغيير، ســيروس پورموســوي ســكوت كرد و تصميم گرفت هيچ صحبتي در مــورد آينده خــودش و باشــگاه نكند. پورموسوي يك فصل ديگر با فوالد خوزستان قــرارداد دارد اما ظاهرا كارها دارد به صورتي پيش ميرود كه او ديگر در اين باشگاه نماند. نكته جالب اين اســت كه همــان هواداران معترض اين بار هم دســت به كار شــدند و بعد از بركناري اژدريزاده حاال به دنبال كنار رفتن پورموسوي هستند. اين در حالي است كه سيروس پورموســوي تا االن نتايج نسبتا خوبي با فوالد خوزستان گرفت و شايد بتواند فصل آينده اين تيم را به سهميه آسيا برساند اما اعتراضها ظاهرا اجازه كار نميدهد.

هواداراني كه در شــبكههاي اجتماعي مختلف صفحاتي به اســم فوالد خوزســتان درســت كردند تا هــواداران ايــن تيم را به سمت خود بكشانند، در تازهترين اقدام خود به انتقاد از ســيروس پورموســوي به لحاظ اخالقــي و فني پرداختند كه در هر 2 زمينه اين سرمربي نشــان داد جزو بهترينهاست. نكته جالب اين اســت كه در اين بررســيها كه چه كسي ميتواند ســرمربي فوالد شود و از نظر شــخصيتي و فني بهترين اســت، نام حســين فركي مطــرح شــده. البته به لحاظ فني نامهايي چون دراگان اســكوچيچ و يحيــي گلمحمــدي هم آمــده اما ظاهرا همين هواداران فراموش كردند كه اسكوچيچ با بودجه خيلــي باال نتوانســت هيچ كاري كند و نتايــج خوبي با فوالد خوزســتان به دســت نياورد. حســين فركــي اگرچه جزو بااخالقتري­ــن و فنيترينهاس­ــت اما زماني كه فوالد اصرار داشت بماند، مشكل زانويش را بهانــه كرد و به ســپاهان رفــت. يحيي گلمحمــدي هم با وجود اينكه ســالها در فوالد خوزستان بازي كرده بود، قبال و زماني كه با پيشــنهاد فوالد خوزستان مواجه شده بــود، به آنها جواب منفــي داد. ضمن اينكه اين 3 مربــي در فصلهاي اخير نتايج خوبي نگرفتند و جزو ناكامها بودند. حاال اين نفرات قرار اســت ناجي فوالد خوزســتان باشند تا اين تيم را بهعنوان در خور توجهي برسانند. شــايد پورموسوي با اين شــرايط نتواند در فوالد خوزستان بماند و كارش را دنبال كند اما بدون شك مربيان بومي ميتوانند گزينه بهتري براي تيمي باشــند كه هميشه دم از بوميگرايي ميزد و بيشترين بازيكن بومي را فصل گذشته در تركيب خود داشت.

به هر حال شــرايط پيــش آمده، باعث شــد حاال سيروس پورموســوي در وضعيت مبهمي قــرار بگيرد. او بــا اينكه يك فصل ديگــر با فوالد خوزســتان قــرارداد دارد اما نميداند با اين شــرايط ميتواند در اين تيم بماند يا نه. بدون شك با اين شرايط كار براي ماندن پورموسوي سخت است و بعيد به نظر ميرسد بماند اما بايد ديد چه كسي ميتواند با اين شــرايط و بودجه هدايت قرمزپوشان اهوازي را به عهده بگيرد و براي آنها سهميه آسيا كسب كند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran