Iran Varzeshi

دايي:كيروش درباره جانشينياش با من حرفي نزد

-

علي دايي در حاشیه نخســتین تمرين سايپا گفت: «خدا را شكر ميكنم ســه بازيكن خوب به تیم اضافه شده است. سعي كرديم اكثر بازيكناني كه به درد ميخوردند را نگه داريم. هدفهاي بزرگي داريم كه ميخواهیم با حمايت باشگاه و كارخانه به آن برسیم. متاسفانه شرايط مالي سايپا خوب نیست. بايد بهتر از اينها حمايت شويم. تیم ما بايد در آسیا بازي كند. بازي در لیگ قهرمانان آسیا تبلیغ بزرگي براي كارخانه سايپا و فوتبال ايران است. متاســفانه بايد فراملي به اين مسائل نگاه كنیم. حمايت كافي را بايد داشته باشــیم تا تیم خوبي درست كنیم. نميخواهم از االن گاليه كنم ولي ســال قبل هم شــرايط مالي خوبي نداشتیم.»وي در ادامه به پرسشهاي خبرنگاران جواب داد: آيا نفرات جذب شده در فهرست اصلي شما بودهاند يا خیر؟

بازيكنان ديگر هم به جمع ما اضافه ميشــوند. بازيكن يك، دو و ســه نداشــتيم. يكســري بازيكن مدنظر كادر فني بودند كه تعدادشان بيشتر از اين بوده و هست. فعال توانستيم سه نفر را جذب كنيم و سعي ميكنيم ضعفهايمان را پوشــش دهيم. بعضي بازيكنان هم مدنظــر ما نبودند كه رفتند. بعضيها هم پيشنهادهای بهتري داشتند و به تيمهاي ديگري رفتند.

در نقل و انتقاالت فوتبال ايران بعضي از باشگاهها با توان مالي باال اقدام به جذب بازيكن ميكنند، از اين مساله ناراحت نیستید؟

مــا از اين نظر در ردههاي پايين قرار ميگيريم. از ســال قبل هم طلب داريم. از لحاظ مالي باشــگاه خيلي سعي كرد و دويد و مديرعامل باشگاه تالش كرد اما به اعتقادم ما با تيمهاي ديگر قابل قياس نيستيم.

كيروش در روســیه از شما خواســته حافظ میراثش در تیم ملي باشید. آيا اين به معني جانشیني كيروش در تیم ملي است؟

كــيروش راجع به جانشــيني و مربيگري تيم ملي با من صحبت نكــرده. كيروش راجع به امكانــات اردوگاه تيم ملي و يادگارياش حرف زد. او تالش كرد اين مســائل صورت بگيرد. كيروش راجع به جانشيني تيم ملي صحبتي نكرد و خودم هم دوســت ندارم به اين مسائل فكر كنم. با اينكه مشكالت زيادي در اين چند سال در تيمهايي مثل صبا و سايپا داشتهام اما باز آرامش داشتم و دوست ندارم اين آرامش را از دست بدهم.

درباره بدهي بعضي از باشگاههاي لیگ برتري چه نظري داريد؟ سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال وظيفه دارند وثيقههاي الزم را از تيمها بگيرنــد. در اين صورت هيچ تيمي بدهكار نميمانــد و هزينههاي بيخود انجام نميدهد. وقتي ميبينيد باشــگاهي 30 ميليارد قرارداد بسته، اگر وثيقه بگيريد سعي ميكند شرايط را بهبود ببخشد. من از راهآهن و نفت و صبا و پرسپوليس طلب دارم؛ چه شد؟ نفت رفت ليگ يك. صبا رفت ليگ دو. آيا پول ما را دادند؟ اگر اينطور باشد باشگاهها از سوي اي اف سي محروم ميشوند.

با من كه تســويه حســاب نشده اســت. با آقاي گرشاسبي 6 ماه پيش صحبت كردم ولي ايشان رفت به امان خدا. متاسفانه بايد پولمان را از طريق اي اف ســي بگيريم. در مملكت خودمان فقط حــرف ميزنند. مثل اينكه بايد يك اهرم فشاري باشــد تا بدهي بازيكنان و مربيان ايراني را بدهند. چطور ميشود بازيكنان و مربيان خارجي به راحتي چند برابر پولشان را ميگيرند ولي فقط ما پول نميگيريم. پرســپوليس در اين مدت چقدر بازيكن طلبكار خارجي داشته كه حتي بازي نكردهاند؟ اگر بخواهيم از حقمان دفاع كنيم، هزار حرف و حديث ايجاد ميكنند. درباره بازي تیم ملي مقابل مراكش چه نظري داريد؟

هيچ چيز قابل پيش بيني نيســت. بازيكنــان ما اين اميد را دارند كه از گروهمان صعود كنيم. مراكش نخســتين و مهمترين ديدار ما اســت. از لحاظ فوتبالي حتي شانس بردن هم داريم. بازيكنان ما بايد تمام تالش خود را داشته باشند تا با آگاهي كامل كه مطمئنا كادر فني در اختيارشان قرار ميدهد، مقابل مراكش بازي كنند. ميشــود مراكش را برد ولي بردن پرتغال و اســپانيا خيلي ســخت است. بچههاي ايران هميشه روزهاي ســخت را دوست دارند و در اين روزها نشــان دادهاند چقدر خوب هســتند. تيم ملي ميتواند با فوتبال منطقي نتايج آبرومند بگيرد. آيا براي تماشاي جام جهاني به روسیه ميرويد؟

شايد براي بازي با اسپانيا به روسيه بروم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran