Iran Varzeshi

10 سال هم محروم باشيم 10 ساله تمديد ميكنم

بيــراه نگفتهايــم اگر ادعــا كنيــم صادقانهتري­ن قرارداد را شــجاع خليــلزاده امضا كرد. حتي منتظر پيشــنهاد باشــگاه نمانــد. همين كه حكــم محروميت پرســپوليس از نقــل و انتقــاالت را خواندنــد، بــي هيچ حــرف و توقعي به باشــگاه رفت و گفت كه بــراي تمديد

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

تعطیالت را چطور ميگذراني؟ شمال، تهران يا تمرين؟

تمريــن ميكنم و اســتراحت. تا پيش ماركو نرفتهايم بايد از اين تعطيالت اســتفاده كنيــم. تمرين كه شــروع شــود او نابودمان ميكند.

پرسپولیس محروم است و باقي تیمها در حال تقويت نقاط ضعفشان هستند. نقل و انتقاالت را پیگیري ميكني؟

ما كه محروم هســتيم اما در رسانهها ميخوانم برخي بازيكنان از پرسپوليس رفته و يكي دو نفر هم جذب شدهاند. فقط نميدانم چــرا برخي هــواداران پرســپوليس به آينده اميدي ندارند. پرســپوليس را بــا هوادارانش ميشناســند، نه با من و امثال من. ما دوباره مدعي قهرماني هســتيم و ايــن را هواداران بداننــد كــه از ابتداي فصل، حتــي با وجود محروميــت بهعنوان مدعي جــدي وارد ليگ ميشويم.

تو چند ماه قبل قراردادت را تمديد كردي اما برخي بازيكنان پرســپولیس هنوز با باشــگاه به توافق نرســیدهان­د. بخصوص حاال كه پرســپولیس از نقل و انتقاالت هم محروم است. تو نميتوانستي صبر كني و كمي هم بازارگرمي؟

وقتــي فهميــدم حكمــي آمــده و پرســپوليس از نقل و انتقاالت محروم شــده، خودم با پاي خودم به باشگاه رفتم و قراردادم را تمديد كــردم. فكر ميكنم حدود 10 بازي به پايان ليگ مانده بود. اعتقاد من اين اســت كه يك وقتهايــي بازيكن هــم بايد به درد باشــگاه بخورد و به فرياد تيمش برسد. منتي هم نيســت، چون هر بازيكنــي آرزو دارد در پرســپوليس بازي كند و مــن هم يكي از اين بازيكنان هستم.

در مصاحبــه قبلي- فكــر ميكنم حدود يك مــاه قبل گفتي با بازيكنان ارتباط نزديكي داري و از آنها ميخواهي كه قراردادشان را تمديد كنند. چه شد؟ حرفي با آنها نزدي؟ هر بازيكني زندگي شخصي خودش را دارد و تفكراتي در ســرش است. من كه جاي آنها نيســتم بدانم چه مشــكالتي دارند و چرا قراردادشان را تمديد نميكنند.

در اين شكي نیست كه فوتبال حرفهاي شــده و هر بازيكني بايد براي آينده خود تصمیم بگیرد اما بهتر نبود در اين شرايط، بازيكنــان هم كمي پرســپولیس را درك ميكردند و از برخي خواستههايش­ان كوتاه ميآمدند؟

در مورد خودم باشــد قطعا جوابم مثبت اســت اما همانطور كه گفتم هــر بازيكني براي جدايي داليلــي دارد. من از هر باشــگاهي هم پيشنهاد داشته باشم، در چنين شرايطي ميمانم و براي پرسپوليس بازي ميكنم. مطمئن باشيد اين حرف من فقط شعار نيست. پرسپوليس اگر 10 ســال ديگر هم از نقــل و انتقاالت محروم باشد، عين 10 سال قراردادم را تمديد ميكنم و به پيشنهادها جواب مثبت نميدهم.

تو بهعنوان يك همتیمي حتما ميداني چــه داليلي باعث شــد بازيكنان كلیدي پرسپولیس جدا شوند. به نظــر من يكي از داليــل آن تحريك در فضــاي مجازي اســت. متاســفانه در برخي كانالهــا و صفحههاي هــواداري ميخوانم كه خطاب به بازيكنان پرســپوليس مينويسند اگر پيشــنهاد داشتيد جدا ميشــديد يا مگر تيمي شــما را ميخواهد؟ همين نوشــتهها بازيكنان پرسپوليس را براي جدايي تحريك ميكند. اصال مگر ميشود بازيكن پرســپوليس بعد از كسب 2 قهرماني و حضور در جمع 8 تيم برتر آســيا پيشنهادي نداشته باشد؟

البتــه از حرفهايت پیداســت كه از جدايــي بازيكنان كلیدي پرســپولیس ناراحتي.

همه ما دوست داشتيم كنار هم باشيم و فصل فوقالعادها­ي را ســپري كنيم اما اين اتفاق رخ نــداد. االن هم اميــدوارم بازيكناني كه جدا شدهاند در تيمهاي جديدشان موفق باشند. به موفقیت پرسپولیس امید داري؟

چرا نداشــته باشــم؟ همه جا ميگويند پرســپوليس ضعيف شــده اما من اين را قبول ندارم. تيم خوبــي داريم با يك مربي فوقالعاده. هواداران هم كــه حمايتمان ميكنند. بنابراين مانعي براي موفقيت پيش روي ما نيست. البته حواشي بسیاري هم وجود دارد كه ميتواند سد راه شــما باشد. نمونهاش هجمهاي كه علیه گرشاســبي راه افتاده است.

گرشاســبي انسان محترمي است و براي پرسپوليس زحمت ميكشــد اما نميدانم چرا اين جو را عليه او ساختهاند. بازيكن اگر نخواهد بماند نميماند و مديرعامل نميتواند شقالقمر كند و او را در تيم نگه دارد. متاســفانه عدهاي مدام از گرشاسبي انتقاد ميكنند، در حالي كه او تالش خود را براي موفقيت پرسپوليس انجام ميدهد. هــواداران نبايد به ايــن هجمه توجه كنند و اسير اين جوسازيها شوند.

تــو نزديكترين بازيكن به ســروش رفیعي هستي. او به پرسپولیس ميآيد يا بهتر بگويم او را به تیمتان ميآوري؟

من كارهاي نيســتم كه سروش را بياورم اما قلبا دوست دارم او دوباره پيراهن پرسپوليس را بپوشد. ســروش پرسپوليسي است و دوست دارد برگردد اما يكسري مشكالت هست كه بايد حل شــود. در نهايت هم خودش تصميم قطعي را ميگيرد كه پيراهن پرســپوليس را بپوشد يا نه.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran