Iran Varzeshi

اينها بسكتبال را نميشناسند!

-

رییس سابق کمیته داوران و مسابقات آییننامه جدید لیگ بسکتبال را پر اشکال دانســت و تاکید کــرد 50 درصد مواد آن ضرورتي براي نوشتن ندارد.

امیرحســین واحدپور در مــورد اینکه تدوین آییننامه جدید لیگهاي بســکتبال را چگونــه ارزیابي ميکند، ميگوید: «ابتدا باید بگویم که هر دیکته نانوشــتها­ي غلط ندارد و باید به این دوســتاني که آییننامه را نــگارش کردهاند، فرصــت داد چون آنها با بســکتبال آشــنایي ندارند. متخصصان فن نگارش باید نظــر اصلي را بدهند اما از دید من نگارش این آییننامه اشــکال دارد. شنیدهام که یک نفر از وزارت ورزش و یک نفر به نام حیاتــي از هندبال این آییننامه را نوشــتهاند و حداقل انتظار ميرفت که از لحاظ نگارش ایرادي نداشته باشد.»

او ادامه ميدهد: «در ماده 80 نوشــته شــده که هر تیم باید 5 بازیکن آماده براي بازي داشته باشد! خب کجاي دنیا دیدهاید که بازي با 4 نفر آغاز شود؟ اصال چه لزومي داشته اســت که این مورد نوشته شود؟ به همین خاطر است که ميگویم باید به آنها فرصت داد. چون بسکتبال را نميشناسند با مشکالت آن نیز غریبه هستند.»

رییس سابق کمیته داوران و مسابقات بســکتبال همچنین ميگویــد: «آیا نباید نحوه جذب بازیکنان براي ردههاي مختلف در آییننامــه شــرح داده شــود؟ بهعنوان مثال یک تیم دســته اولــي که ميخواهد کار خــود را آغاز کند، نبایــد بداند با چه بازیکنانــ­ي باید شــروع کند؟ آیا ســهمیه دارد یا خیر؟ از االن باید مشــخص شود که ســهمیه ملي داریم یا خیر اما چیزي قید نشده است.»

واحدپور در پاســخ به این ســوال که چند درصد آییننامه باید اصالح شــود نیز ميگوید: «به نظر من اصال 50 بند آن باید پاك شــود و اصال نیازي به نوشتن ندارد و برخي موارد نیز باید اصالح و اضافه شود.»

رییس سابق کمیته داوران و مسابقات همچنیــن ميگوید: «آییننامه زمان ما هم اشــکال داشت و ســعي ميکردیم هرسال اصــالح کنیــم. االن هم آییننامــه فعلي اشکال دارد. سطح علمي و کارشناسي این آییننامه آنقدر باال نیست. مثال گفتهاند این آییننامه براي بانوان هم هســت اما کجاي آن به شرایط لیگ بانوان اشاره کرده است؟ مســابقات بانــوان به نحو دیگــري برگزار ميشود و شرایطش فرق دارد و باید بگویم که این آییننامه از آییننامه قبلي پایینتر است.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran