Iran Varzeshi

سه نفر براي يك مدال روي رينگ

-

كادر فني تيم ملي بوكس نام سه بوكسور را براي حضور در بازيهاي آســيايي جاكارتا اعالم كرد. ايــن معرفي در حالي صــورت ميگيرد كه همچنان كادر فني تيم ملي و كادر مديريتي فدراســيون بوكس به اينكه كميته ملي المپيك سه سهميه به بوكس داده معترض هستند. كادر فني تيم ملي هفت ســهميه از كميته ملي المپيك ميخواست در حالي كه از اين هفت نفر شــايد فقط يك نفر شانس مدالآوري داشته باشد كه همين موضوع باعث شــد تــا كميته ملي المپيك حاضر به پذيرش درخواســت فدراسيون بوكس نباشد.

موضوعــي كه بــا اعتراض اكبر احدي ســرمربي تيم ملــي بوكس هم روبهرو شده اســت: «صحبتهايي را با كميته ملي المپيك داشتيم تا تعداد سهميههاي بوكس را براي شركت در اين مسابقات افزايش دهند اما اينطور نشــد و همان سه ســهميه را به بوكس اختصاص دادهاند. به همين دليل به اجبار اميد احمديصفا در 9۴ كيلوگرم، سجاد كاظمزاده در 9۶ كيلوگرم و شاهين موسوي در ۵۷ كيلوگرم به اندونزي اعزام ميشوند.»

كادر فنــي تيم ملي بوكس در حالي هفت ســهميه براي حضــور در بازيهــاي جاكارتا درخواست داده و بر سر گرفتن آن هم مذاكرات زيادي را انجام داده بود كه آمار نشان ميدهد، بوكس ايران در بازيهاي آســيايي به جز ســه وزن ‪91 28،‬ و بــه اضافــه 91 فقط يك بار در وزن ۵۷ كيلوگرم در بازيهاي آســيايي موفق به مدالآوري شــده و با توجه به اينكه سه وزن ‪91 28،‬ و 91+ از بازيهاي آسيايي حذف شد، ديگر بوكس ايران شانسي براي مدالآوري ندارد. شايد تنها وزني كه ميتواند مدعي باشــد وزن ۵۷ كيلوگرم اســت كه البته اين وزن هم به طور قطعی نميشود درباره آن حرف زد. بازيهاي آسيايي هم محلي براي كسب تجربه نيست و همه كشورها براي كسب مدال راهي اين بازيها ميشوند و كميته ملي المپيك حق داشــت كه با اين وضعيت هزينهها به جاي اعزام ســياهي لشــگر به جاكارتا به دنيال اعزام نفراتي باشــد كه شانس مدالآوري داشته باشند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran