Iran Varzeshi

عليزاده رقيبش را زد و مسافر اندونزي شد

-

پايان رقابت انتخابي دختران ملي پوش تكواندوي ايران با حساسيتهاي ويژهاي در تهران برگزار شد و در نهايت با مشخص شــدن چهرههاي برتر اين رقابت درون اردويي، تكليف مســافران اعزامي به بازيهاي آســيايي مشخص شد.

مسابقات انتخابي درون اردويي تيم ملي تكواندو زنان روز گذشته (يكشنبه 20 خردادماه) در سه وزن ۳۵- ، ۷۵- و ۷۶- كيلوگرم برگزار شــد كه در نهايت مسافران جاكارتا مشخص شدند.

در ايــن رقابتها الهه شــيدايي و مهسا پورميرزاي در وزن ۳۵- كيلوگرم و طيبه پارســا، زهرا شــيدايي و پريسا جوادي در وزن ۷۵- كيلوگرم به مصاف يكديگر رفتند؛ كوثر اساسه نيز كه پيش از اين قرار بــود در وزن ۷۵- كيلوگرم مبارزه كند به دليل آســيبديدگ­ي از حضور در اين مسابقات انصراف داد.

در پايان ديدار الهه شيدايي و مهسا پورميرزاي، شيدايي موفق شد با نتيجه 10 بر ۳ با پيروزي از شياپچانگ خارج شود.

در وزن ۷۵- كيلوگــرم نيــز در نخســتين پيكار پريسا جوادي و طيبه پارسا با يكديگر به مبارزه پرداختند كه اين ديدار 10( بــر )10 به راند طاليي كشــيد و در نهايت جوادي با كسب دو امتياز پيروز ميدان شد.

جــوادي در ادامه بــه مصاف زهرا شــيدايي ديگر نماينده اين وزن كه در دور نخســت با قرعه استراحت روبهرو بود رفت و اين مبارزه نيز (يك بر يك) به راند طاليي كشــيده شد و در پايان نيز پريســا موفق شــد جواز حضور در بازیهای آسيايی را به دست آورد.

امــا در مهمترين و حســاسترين مبــارزه انتخابي تيم تكواندوي دختران ايــران، در وزن ۷۶- كيلوگــرم «مليكا ميرحســيني» كه موفق به اخذ مجوز از جراح متخصص شــده بود، به دليل عملكــرد قابــل قبــول در مســابقات قهرماني آسيا با «كيميا عليزاده» ستاره المپيكي تكواندوي ايران مبارزه كرد.

مبارزهاي حساس كه در نهايت با پيروزي قاطع كيميا عليزاده و برتري ۳ بر يك او مقابل مليكا ميرحســيني به اتمام رسيد.

كيميا عليزاده با كسب اين پيروزي شــيرين برابر حريف قدر داخلي خود موفق شــد نماينده تكواندوي ايران در بازيهاي آسيايي باشد.

همچنين پيش از ايــن نيز ناهيد كياني و زهرا پوراســماع­يل با كســب مــدال در بيســت و ســومين دوره رقابتهاي قهرماني آســيا جواز حضور در بازيهاي آسيايي را كسب كردند.

هجدهمين دوره بازيهاي آسيايي 2018 در بخــش تكواندو (پومســه و كيوروگــي) از 28 مردادمــاه تــا يكم شــهريورما­ه در جاكارتا اندونزي برگزار ميشود كه رقابتها در بخش كيوروگي و در گــروه زنان در ۵ وزن ‪۳۵-، 9۴-،‬ ‪۷۶- ۷۵،‬ و ۷۶+ كيلوگــرم پيگيــري ميشود.

كيميا عليــزاده بعد از مصدوميتی طوالنیمدت كه به اجبار او را از گردونه مســابقات دور كرده بود، بــا انگيزهای مثالزدنی و آمادگــی بدنی ايدهآل در مبارزات انتخابــی تيم تكواندوی بانوان شركت كرد. نخســتين بانوی مدالآور المپيكــی ايران در انتخابی آنقدر خوب مبارزه كرد كــه كادر فنی چارهای جز گزينــش او بــرای اعزام بــه بازیهای آسيايی 2018 نداشت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran