Iran Varzeshi

ماموريت دشوار رنار

- منبع: ايان هاوكي ‪Ian Hawkey‬ ‪The National‬

هروه رنار، در حالي تيم مراكش را به شــهر ورونژ ميبرد كه اميدوار اســت روند خوبــش در تورنمنتهاي بــزرگ را حفظ كنــد. رنار كه بــر اين باور اســت پيراهن سفيد برايش شانس ميآورد، نخستين جام جهانياش را بهعنــوان مربي تجربه خواهد كــرد. او مربي مراكــش خواهد بود كه 20 سال اســت در جام جهاني حضور نداشته اســت اما ميداند كه چطــور از گروههاي دشــوار صعود كند. او در چهار دوره حضور در جــام ملتهــاي آفريقا، تنهــا يك بار نتوانســته تيمــش را از مرحله گروهي باال بياورد.

البته شــهرت او فراتر از اينهاست. او در ســال 2012 با زامبيا و ســه سال بعد با ســاحل عاج، برنده جام ملتهاي آفريقا شد. سپس مراكش او را استخدام كرد. آنها در جام ملتهاي آفريقا در ســال 2017 به مرحلــه يكچهارم نهايي رســيدند اما رنار اعتماد فدراسيون را جلب كرد.

مراكــش در ماههاي بعد توانســت از ســاحل عاج – تيمي كه سه دوره پياپي در جام جهاني حضور داشــته – پيشي بگيرد و به جام جهاني برســد. تيم او با اين حال در ســختترين قرعه ممكن قرار گرفت و با اســپانيا، پرتغال و ايران همگروه شد اما مراكش در راه صعــود به جام جهاني هيچ گلي دريافت نكرد.

اولويت رنار اين اســت كــه در بازي اول تيمش برابر ايران، دروازه تيمش بسته بماند. مراكش در آخرين بازي دوستانهاش برابر استوني ســه بر يك پيروز شد، و رنار تالش كرد تصميماتي درباره دفاعش بگيرد كه نقطه قوت تيمش است.

در مراكــش بحث دربــاره اينكه چه كســي در دروازه بايســتد باالست و برخي طرفدار منيــر محمدي هســتند و بعضي ديگر ياســين بونــو را ميپســندند. منير در مرحله مقدماتي جام جهاني در شــش بازي شش كلينشــيت داشت. او در بازي مقابل اوكراين در ســوييس هم دروازهاش را بســته نگه داشــت اما او در باشگاهش فصلي نااميدكنند­ه را پشــت سر گذاشته و در نومانسيا در دسته دوم فوتبال اسپانيا به نيمكت ذخيرهها تبعيد شده است.

از ســوي ديگــر بونو با ســرعتي باال پيشــرفت كرده است. او دروازهبان اول تيم جيرونا در الليگا اســت. رنــار در برد دو بر صفر مقابل اســلواكي به بونــو بازي داد اما به خبرنگاران گفت كه اين نشاندهنده اين نيست كه چيزي در تيم تغيير كرده است.

او در پست مدافع كناري نگران نبيل ضرار است كه بازيهاي دوستانه را از دست داده است. بازگشت او به حدي طول كشيده كه به نظر ميرسد اشرف حكيمي در بازي با ايران در سمت راســت خط دفاعي قرار ميگيرد. البته رنار در بازيهاي دوســتانه، آرايش 3-5-2 را هم امتحان كرده است.

مهدي بنعطيه، قهرمان سري آ و جام حذفي ايتاليا در دفاع و ضربات ايســتگاهي بازيكن كليدي مراكش اســت. مراكشيها روي توپهاي مرده كار كردهاند و بازيكنان خوبي هم براي ارســال ضربات ايستگاهي دارند، مانند حكيم زيــاش، يونس بلهندا، فيصل فجر و مبارك بوسوفا. رنار ميگويد: «مســاله اين است كه از فرصتهاي اندكي كه به دســت ميآوريم نهايت اســتفاده را بكنيم.»

رنار همچنين ميخواهد تيم مراكش بيش از حد پيشبينيپذي­ر نشود. بنعطيه ميگويد: «نكته مثبت اين اســت كه برخي بازيكنــان جوانتر در ديدارهاي دوســتانه نشــان دادهاند كه چــه كارهايي ميتوانند انجام دهند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran