Iran Varzeshi

ماسچرانو: آرژانتين بهترين مسي را الزم دارد

-

خاوير ماســچرانو باور دارد كه ليونل مســي كليد موفقيت آرژانتيــن در جام جهانــي اســت و هشــدار داد خودش و همتيميهايـ­ـش بايد تمام تالششــان را بكنند كه مســي در روســيه موفق باشد. بازيكن سابق بارسلونا در روسيه چهارمين جام جهاني خــود را تجربه ميكند و ماه قبل با رساندن تعداد بازيهاي ملي خود به 143 بازي با ركورددار فوتبال آرژانتين يعني خاوير زانتي برابر شد.

شــايد هيچ كس به اندازه ماسچرانو كه قبــل از مســي، كاپيتــان تيم ملي آرژانتين بوده، او را نشناسد چون بيش از يك دهه در تيم ملي و بارســلونا همبازي او بوده و ميداند شانس قهرماني كشورش به نبوغ و استعداد او بستگي دارد.

ماســچرانو در مصاحبه بــا گاردين گفــت: «آرزوي همــه ما اين اســت كه در جــام جهاني پيش رو مســي بهترين نســخه خودش باشــد چون تمام تيم از او الهــام ميگيرند و بــراي اينكه تيم به نتيجه برســد، بايد او در بهترين شــرايط باشد. مشخص است كه عملكرد مسي به نمايش تمام تيم بســتگي دارد و اميدوارم ما بهعنــوان همتيميهــا­ي او بتوانيم با استاندارده­ايش برابري كنيم.»

با هتتريــك فوقالعاده مســي در آخرين بازي مرحله مقدماتي برابر اكوادور، آرژانتين بليت روسيه را رزرو كرد در حالي كه در مرحله مقدماتــي خراردو مارتينو، ادگاردو بائوســا و خورخه سامپائولي روي نيمكت آلبي سلسته نشستند.

ماســچرانو اعتراف ميكنــد اعتماد بــه نفس تيــم در جريان صعــود به جام جهاني به شــدت آســيب ديــد اما حاال اميدوار اســت آن روزهاي ســياه سپري شده باشــد: «با باخت خانگي به اكوادور واقعا شروع بدي داشتيم، بعد به پاراگوئه رفتيم و مســاوي كرديم. بعد فكر كرديم كه وقــت پريدن رســيده و ميتوانيم در بــازي با برزيــل، كلمبيا و شــيلي كاري كنيم، تيــم واقعي خودش را نشــان داد اما بعد به يــك كوپاآمريكا­ي ديگر رفتيم در آمريكا كه به تعويض مربي منجر شــد. بعد از تاتا مارتينو همه چيز به هم ريخت چون مــا نتيجه نميگرفتيم و البته خوب هم بــازي نميكرديم، انتظــارات باال بود اما نميتوانســ­تيم بــرآورده كنيم، دوباره مجبور شديم مربي را تغيير دهيم، حالت اورژانسي به وجود آمده بود. به لبه پرتگاه نزديك شده بوديم، يك بازي تا نرفتن به جام جهاني فاصله داشتيم اما خوشبختانه اين كار را انجام داديم.»

آخرين بــازي تداركاتي آرژانتين كه قرار بود شــنبه مقابل رژيم صهيونيستي برگزار شــود، لغــو شــد و آرژانتين 26 خرداد در نخســتين بــازي خود در گروه D به مصاف ايســلند ميرود. ماســچرانو درباره اين تيم ميگويــد: «تيم جديدي هستند كه شايد ســابقه طوالني فوتبالي نداشــته باشند اما نسلي از بازيكنان دارند كه اين اواخر كارهــاي بزرگي كردهاند.» آرژانتين بعد با كرواسي روبهرو ميشود و در آخريــن بازي مرحله گروهي با نيجريه ديدار ميكند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran