Iran Varzeshi

نورافكن تصميم درستي گرفت؟

-

اميد نورافكن يكي از چند بازيكن اســتقالل بود كه كارش را از تيمهاي پايه اين باشــگاه آغاز كرد و به عبارتي محصــول آكادمي همين باشــگاه بود. نورافكن پلههاي ترقي را خيلي ســريع طي كرد و در سن ۱۲ سالگي توانست به دروازه فوتبال اروپا برســد و يكي از لژيونرهاي فوتبال ايران شود. نورافكن، ســيد مجيد حسيني، ســيد محسن كريمي، ســيد حسين حسيني، فردين نجفــي و حســين حيــدري بازيكنان استقالل هســتند كه محصول آكادمي اين باشــگاه بــوده و در عضويت تيم بزرگساالن اين باشگاه بودند.

ايوب اصغرخاني مربي ســازندهاي كه در تيم جوانان اســتقالل بســياري از اين بازيكنان را پرورش داده اســت، بهعنوان كاشــف اميد نورافكن و يكي از نخســتين مربيان اين بازيكن درباره تصميم او اينطــور ميگويد: «بهعنوان فــردي كه از كودكــي، مربي نورافكن بــودم و با او كار كــردم ميگويم هيچ كس به اندازه مــن نميتواند از لژيونر شدن او خوشحال باشد. وقتي ميبينم نتيجه زحماتــم به بار نشســته واقعا خوشحال ميشوم. آرزوي قلبي من اين اســت كه نورافكن در كشوري فراتر از بلژيك بازي كند. نورافكن اين توانايي را دارد و حق او بود كه براي پيشــرفت به اروپا برود.»

مربي ســابق جوانان و مربي فعلي نوجوانان استقالل در ادامه ميگويد:«با همــه اينهــا به نظــر من بــراي خود نورافكــن بهتر بود با توجه به شــرايط خيلي خوب ســنياش يك فصل ديگر هم در اســتقالل ميماند و نزد وينفرد شفر تجربهاندوز­ي ميكرد و با پشتوانه خيلي بهتــري راهــي فوتبــال اروپا ميشد.» پيشكسوت استقالل در ادامه در خصوص نقل و انتقاالت آبي پوشان میگويد: «به نظر ميرسد باشگاه صرفا در حال ترميم نقاط ضعف است و اين منطقيترين شيوه براي حضور در بازار نقل و انتقاالت است.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran