Iran Varzeshi

دايي: اين دوره جام جهاني شگفتيهاي زيادي نخواهد داشت

-

علــي دايي يكــي از چهرههاي شــاخص فوتبــال در جهان اســت كه معمــوال خيلي زياد مــورد توجه رســانههاي خارجي قــرار ميگيرد. دايي كــه در اردوي تركيه، تيم ملي را همراهي كــرد، مصاحبهاي با پايگاه خبــري يورو نيوز داشــت و در مورد جام جهاني و شــرايط تيمهاي در اين مسابقات صحبت كرد.

با توجه به غيرقابــل پيشبيني بودن ورزش فوتبال و كم شدن فاصله بين تيمهاي بــزرگ و كوچك آيا اين دوره از رقابتهاي جام جهاني ممكن اســت با شگفتيهاي بســيار همراه باشد؟

بــه نظر مــن در رقابتهــاي اين دوره شــگفتي زيادي رقــم نخواهد خورد زيرا درست اســت كه تيمهاي كوچكتر در سالهاي گذشته خودشان را باالتر كشيدند و ســعي كردند فاصله با رقيبــان بزرگ را كمتر و كمتر كننــد اما تيمهاي بزرگ هم پيشرفتهاي چشمگيري داشتهاند. شما اگر دقت كنيد ميبينيد بهعنوان مثال انگليس تيم سالهاي گذشــته نيست و بسيار بهتر شــده يا فرانسه كه از دورههاي پيش بسيار قدرتمندتر شــده. همينطور درباره برزيل و آلمان كه هميشــه تيمهاي قدري هستند و اســپانيا كه اين دوره خيلي خوب شده، در مجموع پنج يا شــش تيم بسيار قدر در ايــن دوره حضور دارند و اين احتمال وقوع شگفتي را كم ميكند.

از نظر شــما كداميك از تيمهاي حاضر در مرحله نهايي رقابتهاي جام جهاني روسيه بيشترين بخت را براي قهرماني در اين دوره دارند؟

بــه نظر من تيمهاي برزيل و آلمان بيشــتر از ديگر تيمها از بخت قهرماني در اين دوره برخوردارند.

از بين بازيكنان ســي و دو تيم حاضر در جام جهاني روســيه به جز ايران كدام بازيكن يا بازيكنان، بيشتر از بقيه نگاه شــما را بــه خود جلب ميكنند؟

ما بازيكنان بســيار بزرگي را داريم كه در ايــن دوره از رقابتها حضور دارند و هر كــدام از آنها براي تيمهاي خود وزنهاي به حســاب ميآيند اما از نظر من ســطح ليونل مسي با ديگران كامال متفاوت است، من به شخصه از نظر فوتبالي مسي را خيلي ميپسندم.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran