Iran Varzeshi

سانتوس: هيچ وقت به كم راضي نميشوم

ميخواهیم در تمامي بازيها پیروز شویم

-

تیم ملي پرتغال پس از رسیدن به روسیه تمرينهای آمادهسازي براي مقابله با اسپانیا را در كراتسوو برگزار كرد. فرناندو سانتوس ســرمربي پرتغال در حوالي تمرين تیمش درباره حال و هواي تیمش و شرايط آمادگي بازيكنانش صحبت كرده و از آرزوهاي بزرگ حرف زده؛ آرزوهايي كه ســانتوس امیدوار است با يك تیم ماجراجو برآورده شود.

در ايــن چند روز كوتــاه باقیمانده تا مسابقه با اسپانیا، هنوز شبهاتي در مورد 11 بازيكن اصلي وجود دارد؟

هميشه مقداري شــبهات وجود دارد اما در مجمــوع اين گمانهزنيها به حداقل رســيده اســت. آخرين تمرينها خيلي مهــم بود و البته اينكه آناليزورها­ي تيم، به صورت پيوسته شرايط اســپانيا را تحت نظر دارند. مــن قبل از بازي با اســپانيا خــواب راحتي خواهم داشــت چرا كه تمامي ٣٢ بازيكنانم از بهترين شــرايط آمادگي برخوردار هستند.

آيا پرتغال با تركیب 4-4-2 به میدان ميرود يا ؟4-3-3

ما فلســفه بــازي تيمي خــود را حفظ خواهيم كرد، با اين نگاه كه با توجه به شــرايط حمله و دفاعي در طول بازي تغييراتي در تركيب و چيدمان تيم انجام خواهيم داد. در دو مســابقه اخير با تركيب معمول تيمي پرتغال و ٢ مهاجم بــه ميدان رفتيــم. تركيب اصلــي تيم٢-4-4 خواهد بود اما در برخي شرايط به ٣-٣-4 تغيير خواهيم داد.

از میان آندره سیلوا و گونسالو گوئدس كــدام يك در كنار رونالــدو قرار خواهند گرفت؟ آيا اين انتخاب مرتبط با مشخصات تیم مقابل است؟

بله كامال مرتبط اســت. ما آناليز كامل از نقــاط قوت و ضعف تيم مقابــل انجام دادهايم و آمادگــي تغيير دادن روش بازي تيــم را داريم. بارها از من ســوال شــده كه چرا يــك بازيكن مشخص كه در آمادگي بااليي قرار دارد را در تيم قرار نميدهم، اين دقيقا پاسخي است كه گفتم، تركيب بازيكنان بر اساس آناليز تيم مقابل شكل خواهد گرفت.

مساوي در مقابل اسپانیا نتیجه مناسبي است؟

خير، من هيچ وقت به كم راضي نميشوم. ما به جام جهاني نيامدهايم كه فقط شركت كننده باشيم، ما آمدهايم كه تمامي و تك تك مسابقات خود را با پيروزي از زمين خارج شــويم. ما روي بازي با اســپانيا خيلي كار كــرده ايم، آنها تيمي قدرتمند متشــكل از بازيكناني از قهرمانان ليگ اسپانيا، انگليس و جام قهرمانان هستند. به عالوه اينكه، لوپتگي شــناخت خوبي از فوتبال پرتغال دارد و تيم فعلي اسپانيا را هم خيلي خوب تحت كنترل خود دارد.

چگونه ميتوانید اســپانیا را شكست دهید؟

اســپانيا تمايل زيادي بــه حفظ توپ در مســابقه دارد اما بايد مانع اين مســاله شويم. با حفظ توپ و بازي سرعتي بايد به مقابله با حريف برويم، چرا كه اسپانيا بازي سرعتي را نميپسندد. اســپانيا با كنترل بازي معموال تيم مقابل را فلج ميكند، به همين علت ما بايد مانع شويم و بازي خود را به حريف ديكته كنيم.

ما در فرانســه به واسطه جمعیت زياد مهاجران پرتغال در آن كشــور، از حمايت فراوان تماشاگران برخوردار بوديم. پرتغال در روســیه از حمايت تماشــاگرا­ن زيادي برخوردار نخواهد بود، آيا اين مشــكلي به وجود خواهد آورد؟

ما ترجيح ميدهيم كه مانند فرانســه از حمايت تماشاگران برخوردار باشيم، مخصوصا در شــرايطي كه تيم ضعيف عمل ميكند. بازيكنان در شــرايط كه نياز به پيروزي دارند، ميتوانند از تماشاگران روحيه بگيرند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran