Iran Varzeshi

اخبار يك جدايي خطر در اردوگاه تيم ملي

- محسن ذاکری ‪Mohsen Zakeri‬

فدراســيون فوتبال و كارلوس كيروش در تمــام ماههاي اخير فرصت داشــتند كه بــراي ادامه همكاري به توافقي تازه برســند اما فدراســيون فوتبــال و كارلوس كيروش بــراي ادامه كار پيش شــرطهايي داشــتند كه مذاكرات شــان به موفقيت منجر نشــد. اين روزها اما بحــث جدايي كيروش از تيم ملي داغ اســت. هر روز خبرهايي ميرســد كه ســرمربي تيم ملي پيشــنهاده­ايی دارد. ايــن اتفاق خوبي بــراي اردوگاه تيم ملي در روســيه نيســت. هر كس كه روزهايي را در اردويــي حســاس گذرانده باشــد، ميداند كــه چنين اخباري چه تاثيــري در جو اردو دارد. فدراســيون فوتبــال و كي روش هر دو مســوول كنترل اين وضعيت هستند تا مبادا آسيبهايي به سمت تيم ملي بيايد.

از روزي كه كيروش به قرعهكشي جام ملتها نرفت، روشــن شد كه ادامه همكاري كــيروش و تيم ملي بــا چالشهايي مواجه اســت. فدراســيون هم واكنشــي به شركت نكــردن كيروش در آن مراســم نداشــت و همين كافي بود براي اينكه بدانيم فدراسيون ميخواهــد ماجراي تمديد را مســكوت نگه دارد. مســأله ديگر اما حرفهــا و رفتارهاي كيروش اســت. وقتــي كــيروش از آينده تيــم ملي حرف ميزند، وقتــي به طور مثال مجيد حســيني و روزبه چشمي را به جالل حسيني ترجيح ميدهد و از جوانگرايي براي جــام ملتهــا ميگويد، يعني دربــاره ادامه همــكارياش با ايران هم فكــر كرده و هنوز همه درهــا را براي ادامه پــروژهاش با ايران بسته نميداند.

فدراسيون هم كدهايي داده كه به ادامه همكاري فكــر ميكند اما شــايد ميخواهد عملكــرد كي روش را در جــام جهاني ببيند و حاصــل 4 ســال اخيرش را محــك بزند. آنــگاه البته ميتوان تصميــم بهتري گرفت اما فراموش نكنيم كه حاشــيههاي احتمال جدايي كيروش بايد در روزهاي جام جهاني مديريت شود، كاري كه فدراسيون و كيروش هر دو در آن مسوولند.

شايد در دسته كســاني باشيد كه ادامه راه را بــا كارلوس كي روش ميپســنديد يا از آن دســتهايد كه منتقد كيروش هستيد و ادامه راه بــا او را بهترين انتخاب نميدانيد اما هر چه هستيم، با اين پيش شرط موافقيم كه تيم ملي نبايــد از اخبار جدايي كيروش آسيب ببيند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran