Iran Varzeshi

معادلهاي چند مجهولي به نام ترابي

شــايد اگر شــما هم ســتاره ليگ ايران بوديد، در تيم ملي بازي ميکرديــد و به جام جهاني هم ميرفتيــد ديگر عالقهاي نداشــتيد در تيمي بازي کنيد که نه طرفدار دارد و نه در چشــم اســت. اين قصه اين روزهاي مهدي ترابي اســت که بعد از درخشــش در ســايپا تازه فهميده

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

آينده مهدي ترابي در ســايپا، نه مشخص است و نه نامشــخص. او كــه فكر ميكــرد در پايان ليگ هفدهم بازيكن آزاد است و اختيار دارد تيم آيندهاش را خــودش انتخاب كند به يكباره بــا چالش بزرگي مواجه شد. باشگاه سايپا قراردادي به او نشان داد كه اثبات ميكرد يك فصل ديگر بازيكن اين تيم اســت. ترابي 4 ســال قبل قرارداد 5 ســالهاي با سايپا امضا كرد و بر اســاس اين توافق همچنــان بايد براي اين تيم بازي كند، مگر اينكه رضايتنامه بگيرد و آنگاه به تيم ديگري برود.

اگر بــه آمار نگاه كنيــم، ترابي قطعــا يكي از ســتارههاي ليگ در طول دو، سه فصل گذشته است. بازيكني كه هم در نقش بال راســت و هم بال چپ و البته گاهي هم دفاع راســت آنقدر عملكرد درخشاني ارائه داد كه كارلوس كي روش هم نتوانست به راحتي از تواناييهاي­ش چشــم بپوشاند. حتي در شرايطي كه همــه ميگفتند ترابي جايي در فهرســت نهايي كي روش نــدارد، نام او در ميــان بازيكنان حاضر در جام جهاني قرار گرفت تا ســتاره 23 ساله سايپا به روسيه برود.

ترابــي در اردوي تيم ملــي فقط به جام جهاني و درخشــش در تركيب تيم ملي ايران فكر نميكند. دغدغه او حتي در روســيه هم جدايي از سايپا است و انتقال به تيمي كه بتواند مســير پيشرفت را براي او فراهم كند. پرسپوليس يكي دو فصلي است كه با نظر برانكــو جذب ترابي را در صــدر برنامههاي خود قرار داده اما هر بار قرارداد با ســايپا اجازه نداده تا بازيكن محبوب كي روش بازي در پيراهن قرمز را تجربه كند.

فصل قبل ترابي در يكقدمي پوشيدن پيراهن پرسپوليس قرار داشــت اما مخالفت علي دايي باعث شــد او در ســايپا بماند و نقشــي غير قابل انكار در موفقيــت اين تيــم و صعود به ليگ قهرمانان آســيا ايفا كنــد. جز پرســپوليس بحث حضــور ترابي در تراكتورساز­ي نيز مطرح شــد. آن هم به دليل انجام خدمت ســربازي اما گويا ترابي بــراي دريافت كارت معافيــت اقدام كرده و به نتيجه هم رســيده. همين بهانهاي شده تا پرسپوليس دوباره دست به كار شود و براي جذب او تالش كند.

ترابي نميخواهد در ســايپا بماند. اين مهمترين مسالهاي است كه ميتوان با اطمينان دربارهاش نوشت اما ســايپا مقابل جدايي او ايستاده و تسليم نميشود. حتي پرســپوليس پيشــنهاد معاوضه گادوين منشا و ترابي را ارائه داد اما با مخالفت سايپا روبهرو شد. البته هر عقل سليمي هم نميپذيرفت ترابي را بدهد و منشا را بگيرد.

همه تيرهاي پرســپوليس به سنگ خورده و فقط مانده خود ترابي كه با فشــار رضايتنامها­ش را از سايپا بگيــرد و پيراهن نارنجي را بــا قرمز تعويض كند. او كه ديگر با مشــكلي به نام خدمت سربازي مواجه نيست، بهترين مسير براي پيشــرفت را حضور در پرسپوليس ميداند. مگر اينكه در روســيه اتفاق ديگري رخ بدهد، ترابي بدرخشد و مورد توجه تيمهاي اروپايي قرار بگيرد. آن وقت مسير او تغيير ميكند. از سايپا به اروپا و البته با موافقت علي دايي. هر چند خريدهاي جديد دايي در پست ترابي -دشتي و عباسيان - نشان ميدهد او براي حفظ ستاره ملي پوش خود چندان هم اميدوار نيست.

همه تيرهاي پرسپوليس به سنگ خورده و فقط مانده خود ترابي که با فشار رضايتنامها­ش را از سايپا بگيرد و پيراهن نارنجي را با قرمز تعويض کند. او که ديگر با مشكلي به نام خدمت سربازي مواجه نيست، بهترين مسير براي پيشرفت را حضور در پرسپوليس ميداند. مگر اينكه در روسيه اتفاق ديگري رخ بدهد

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran