Iran Varzeshi

ايران يازدهمين تيم؛ مثل سال گذشته

-

در پايان هفته ســوم ليگ ملتهــاي واليبال و پس از انجام 9 مســابقه براي هر تيم، لهســتان و برزيل با هشت برد و 23 امتياز در ردههــاي اول و دوم قــرار گرفتند. تنها برتــري اندك و ناچيز لهســتانيه­ا در تعداد ســتها و امتيازهاي كمتري اســت كه به حريفان واگذار كردهاند.

پس از اين دو تيم فرانســه و آمريكا بــا هفت پيروزي قرار دارند و روســيه و صربستان هم با 6 پيروزي پنجم و ششم هستند.

ايتاليــا و كانادا با پنــج پيروزي در ردههاي هفتم و هشتم قرار دارند و آلمان و ژاپن هم با چهار پيروزي تيمهاي نهم و دهم رده بندي هستند.

ايران و بلغارســتا­ن با شرايط مشابه سه برد و نه امتياز در رده دهم و يازدهم قرار دارند و پس از آنها آرژانتين، استراليا و چين با دو پيروزي در ردههاي سيزدهم تا پانزدهم قرار دارند.

در قعر جــدول رده بندي هم تنها تيم بــدون برد يعني كره جنوبي قرار دارد. كرهايها تنها يك امتياز از باخت سه بر دو كسب كردهاند.

ليگ ملتهاي واليبال با حضور شــانزده تيم و طي پنج هفته برگزار ميشــود. پنج هفتهاي كه ســه تاي آن گذشته و دو هفته ديگر باقي است.

تيم ايران پس از حضور در فرانسه، آرژانتين و روسيه، حاال بايد براي حضور در هفته چهارم راهي آمريكا شود و پس از آن در هفته پنجم در تهران ميزبان رقبا باشد.

در پايان اين پنج هفته كه تيمها 15 مســابقه برگزار ميكنند، پنج تيم اول بعالوه فرانسه ميزبان، مرحله نهايي را به شيوه گذشته برگزار ميكنند تا رده بندي نهايي هم صورت گيرد.

تيم ايران تا پايان هفته ســوم در همــان عنوان يازدهم دوره گذشــته خود قرار گرفته. عنواني كــه البته در ميان دوازده تيم به دست آمد!

حاال بايد ديد كه در سه بازي آمريكا و صد البته سه مسابقه در سالن دوازده هزار نفري، چه نتايجي به دست ميآيد.

با توجه به نتايج به دســت آمده، شــانس ايــران براي صعود به حداقل رســيده اما هنــوز روي كاغذ شــانس دارد و اگر بتواند امتيازهاي خوبي از سفر آمريكا بگيرد، ميتواند در تهران با روحيه و شرايط بهتر، براي صعود هم تالش كند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran