Iran Varzeshi

تكليف هاشمي و رستمي هنوز مشخص نيست!

-

ايــران ورزشــي- نخســتين هفتــه از فصل جديــد )97( ليگ برتــر وزنهبرداري باشگاههاي كشور در حالي قرار است (پنجم و ششــم تيرماه) در تهران آغاز شود كه تيم بيمه رازي بازهم مثل فصل قبل با در اختيار گرفتن اغلب ستارههاي وزنهبرداري يارگيري قابل قبولي داشت و قدم اولش را براي تكرار قهرماني در اين رقابتها محكم برداشت.

تيم بيمه رازي قهرمان فصل گذشــته ليگ برتر وزنهبرداري باشــگاهها­ي كشــور، اگر چه در نخســتين گام خــود قبل از آغاز فصل جديد ليــگ، تعدادي از ســتارههاي وزنهبرداري را براي تكرار قهرماني در اختيار گرفته اســت اما نكته جالب در اين باب عدم توافق كيانوش رســتمي و علي هاشــمي دو چهــره عنواندار جهاني و المپيكي فصل قبل بيمه رازي با اين باشــگاه براي فصل جديد اســت. اين در حالي اســت كه طبق اعالم سازمان ليگ فدراســيون وزنهبرداري تقريبا زمان در نظر گرفته شــده براي نهايي شدن قرارداد باشــگاهها با وزنهبردارا­ن تمام شده و خيلــي فرصت زيادي بــراي طي كردن اين پروسه تا قبل از شــروع هفته اول مسابقات وجود نــدارد. به همين دليــل موضوع عدم تفاهــم اين 2 وزنهبــردا­ر كردزبان حاضر در اردوي تيــم ملي وزنهبرداري (يعني كيانوش رستمي و علي هاشمي) با تيمهاي حاضر در ليگ، خصوصا باشــگاه متمول و پولدار بيمه رازي تا حدودي عجيب و سوال برانگيز است!

همانطــور كه گفتيم فرصــت تيمهاي حاضر در ليگ برتر وزنهبرداري براي قرارداد بستن با ورزشكاران به پايان رسيده و تقريبا روي كاغذ مشــخص شده كه نفرات شاخص تيم ملي در كــدام يك از تيمهاي ليگ قرار است وزنه بزنند. در حال حاضر 12 وزنهبردار در اردوي تيم ملي هســتند كــه 10 نفر از آنها با ســه تيم بيمه رازي، مناطق نفتخيز جنوب و ملي حفاري قرارداد بســتهاند ولي كيانوش رســتمي و علي هاشمي فعال طبق آخرين اطالعاتي كه سازمان ليگ در اختيار رســانهها قرار داده اســت با تيمي به توافق نهايي نرسيدهاند.

با توجه به اينكه تيم بيمه رازي همانند ســال پيش بيشــترين هزينه را براي جذب وزنهبردارا­ن داشــته، تا به حال موفق شــده است با درو كردن اغلب ستارههاي عنواندار و شناخته شده تيم ملي وزنهبرداري با نفراتي همچون بهداد ســليمي، ســهراب مرادي، ســعيد عليحســيني و محمدرضا براري به توافق برسد و قرارداد منعقد كند.

همچنين علي جباري بهعنوان سرمربي خوشــفكر و آيندهنگر اين تيــم براي اينكه در كورس رقابت، رقباي خود را مثل ســال قبل كنار بگــذارد، نيمكت ذخيرههاي خود را هــم پروپيمان بســته تا از لحــاظ نفرات ذخيــره هم در حين مســابقه با مشــكل و كمبود وزنهبــردا­ر مواجه نشــود. بر همين اســاس همايون تيموري، يعقوب پشوتني، ايمــان شــاهقليان، محمد نيري، مســعود چترايــي، مرتضي بيگلري و امير حقوقي هم وزنهبردارا­ن ذخيره تيم بيمه رازي هســتند كه قرار است كنار ستارههاي همتيمي خود براي دفاع از عنوان قهرماني با وزنه دســت و پنجه نرم كنند.

تيــم حفاري اهــواز نيز كه بــا هدايت برادران رامهرمزي (فراز و ميالد) سالهاست در ليــگ وزنهبــردا­ري مدعــي قهرماني به شــمار ميرود و ســابقه قهرمانــي در ليگ ايران و جام باشــگاهي قاره آســيا را نيز در كارنامه خــود دارد، در پايان زمان يارگيري، از نفرات باقيمانده مليپوش كه با بيمه رازي قــرارداد نبســتهاند مثل مجيد عســگري و عليرضا سليماني در ليگ فصل 97 استفاده ميكند. البته حفاري چند ســالي است كه با روي آوردن به «بوميگري» سعي ميكند بيشتر از وزنهبردارا­ن فعال و عنواندار استان خوزســتان در تركيب خود اســتفاده كند. امســال هم قطعا برادران رامهرمزي همين برنامه را در دستور كار خود دارند.

مناطق نفتخيز جنــوب بهعنوان يكي از باســابقهت­رين تيمهاي حاضر در ليگ برتر وزنهبرداري هم درســت مثل تيم هماستاني خود يعني ملي حفاري اهواز در چند ســال اخير ســعي كرده بيشتر از چهرههاي بومي، قديمي و فعال وزنهبرداري در خوزستان بهره ببرد. بر همين اساس نفتيها هم در تركيب جديد خود براي حضور در ليگ وزنهبرداري فصــل 97 از نفراتــي همچون ســيدايوب موســوي، محســن بهرامزاده، پيمان جان و علي مكوندي كه جزو مليپوشــان سرحال و خوش آتيه حال حاضــر در اردوي تيم ملي بزرگساالن هستند، استفاده ميكنند.

به هر حــال هفتــه اول ليــگ برتر وزنهبرداري بزرگســاال­ن قرار است پنجم و ششــم تير ماه در مجموعه ورزشي آزادي برگزار شود. رقابتي كه طبق اعالم كادرفني تيم ملــي حكم ركوردگيري بزرگســاال­ن براي مشــخص شــدن تركيب اصلي تيم اعزامي به بازيهاي آسيايي 2018 جاكارتا را نيز دارد.

الزم بــه توضيــح اســت، كادرفني با درخواست از دســتاندرك­اران سازمان ليگ بابت صدور مجوز براي وزنه زدن مليپوشان آزاد (وزنهبــردا­ران مليپوشــي كه در ليگ امسال تيم ندارند) اين شرايط را به طور برابر براي مليپوشان اردونشين فراهم آورده تا به شكلي مساوي شانس خود را براي حضور در تركيب اصلي تيم ملي وزنهبرداري اعزامي به بازيهاي آسيايي 2018 آزمايش كنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran