Iran Varzeshi

‌نادال:‌اين‌فراتر‌از‌رويا‌است

-

رافائل نــادال مرد شــماره يك تنيس جهــان ميگويد بــردن يازدهمين قهرماني در اوپــن فرانســه فراتر از يك رويا اســت. تنيســور چپ دست اسپانيايي بعد از آنكه با نتايــج 6 بر 4 و 6 بــر 3 و 6 بر 2 دومينيك تييم اتريشي را شكســت داد و هفدهمين قهرمانياش در گرنداسلمها را به دست آورد، به هواداران حاضر در زمين فيليپ شــاتريه گفت: «فوقالعاده است، نميتوانم احساسم را بيان كنم. اينكه بتواني اينجا 11 قهرماني را جشن بگيري حتي در روياها هم نميگنجد چون فكر كردن به آن هم غيرممكن است.»

او گفت در ست سوم دچار مشكل شده بود: «احســاس ميكردم دســت چپم دچار گرفتگي شــده، وحشــت كرده بودم چون رطوبت باال بود.»

نادال به تمجيد از حريف 24 ســالهاش پرداخت، شانس هفتم قهرماني و تنها كسي كه در دو ســال اخير در زمينهاي رســي موفق به شكســت دادن او شــده: «او واقعا جسور است با ضربات عالي. دومينيك واقعا خوب بازي كرد، او دو هفته عالي را پشــت سر گذاشــت. او يك دوست خوب است و از آن بازيكناني كه اين مســابقات به آنها نياز دارد. مطمئنم در ســالهاي آينده اين جام را ميبرد.»

اين تنيسور 32 ساله وقتي جام قهرماني را باالي ســر ميبرد، مجبور شد اشكهايش را پاك كنــد و به هــواداران گفت: «خيلي متشــكرم، اميدوارم ســال آينده هم شما را ببينم.»

نادال كه در 89 مســابقهاش در روالن گاروس 87 بــرد و تنها دو باخت داشــته، با ايــن قهرماني بــا ركورد مــارگارت كورت، بانوي تنيسور استراليايي كه 11 بار در اوپن كشورش به قهرماني رسيد، برابر شد.

تييم ماه گذشــته در يكچهارمنها­يي اوپن مادريد نادال را شكســت داد و به 21 برد متوالي با 50 ست پياپي پيروزي او پايان داد. او بعد از شكســت گفت: «نادال يكي از بزرگترين كارهاي ممكن در ورزش را انجام داده، بــه او تبريك ميگويــم، براوو. من دو هفته فوقالعاده داشــتم. خوب يادم هســت كه در ســال 2005 نخستين قهرمانياش را به دســت آورد، 11 ساله بودم و از تلويزيون بازي را تماشا كردم، راســتش هرگز انتظار نداشــتم كه يك روز در فينــال خودم بازي كنم بنابراين واقعا خوشحالم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran