Iran Varzeshi

گوارديوال:‌به‌بارسا‌برنم ‌يگردم

-

پپ گوارديوال به اظهارات يحيي توره درباره اينكه او نژادپرســت اســت، پاسخ تندي داد. گوارديوال در گفتوگو با شبكه تلويزيوني اســپانيا، TV3 گفت: «دروغ اســت و خودش ميداند من نيستم. شما ميخواهيد من چه كنم. ما دو سال با هم بوديم، 365 روز و 365 روز فرصت داشت تا از احساساتش به من بگويد، هيچ وقت رودررو به من چيزي نگفت. مهم نيست، اهميتي ندارد.»

بازيكن ساحل عاجي كه در بارسلونا و منچسترســي­تي با گوارديوال كار كرده، هفته قبــل در مصاحبه با فرانس فوتبال گفته بــود مربي كاتاالن بــا آفريقاييها مشــكل دارد: «او اصــرار ميكند كه با بازيكنان سياهپوست مشكلي ندارد چون به اندازهاي باهوش هست كه دستش رو نشــود اما هر جا رفته با بازيكنان ســياه پوست رفتار متفاوتي داشته. اگر يك بار تيمش را با پنج بازيكن آفريقايي به زمين فرســتاد، من شــيريني ميدهم.» توره بهعنــوان مثال به ويلفريد بوني اســتناد كرد كــه بافاصله بعــد از آمدن پپ به سيتي، به ســوانزي قرض داده شد. توره گفت پپ بيرحمانه خودش را از شر بوني خاص كــرده هرچند آمــار اين مهاجم ساحل عاجي كه در 25 بازي ليگ 4 گل زده، نشان ميدهد پپ اشتباه نكرده.

توره كه در پايان فصل اخير از سيتي جدا شــد، در 8 فصــل 319 بازي براي سيتي انجام داد و با اين تيم سه قهرماني ليگ برتر و يــك قهرماني جام حذفي را به دست آورد اما در فصل آخر خود تنها 17 بازي در رقابتهاي مختلف انجام داد. توره در ســال 2010 توسط گوارديوال از بارسلونا به سيتي فروخته شد.

گوارديوال تا ســال 2021 با سيتي قرارداد دارد و اگر تا پايان اين مدت بماند پنج ســال در اين تيم خواهد بود يعني يك سال بيشتر از بارسلونا. دوران حضور او در سالهاي 2008-2012 در بارسلونا فوقالعــاد­ه بــود و خيلي از هــواداران خواهان بازگشــت او هستند اما خودش ميگويد هرگز بــه اين تيم بر نميگردد: «دوران مــن در آنجا بهعنوان مربي تمام شــده چون نه من مثل آن موقع هستم و نه آنها نگاه مشــابهي به من دارند. من دوره فوقالعادها­ي را آنجا سپري كردم كه با تعدادي از بازيكنان فوقالعاده به جهان معرفي شديم به همراه يك رييس جوان (خوان الپورتا) و چيكي (بگيريستاين كه حاال مدير فوتبالي ســيتي است). ما يك نســل از بازيكنان بيرحم و البته بهترين بازيكن جهان (ليونل مســي) را داشتيم. ستارهها دور هم بودند.»

گوارديوال احتمال رياست بر باشگاه كاتاالن را هــم رد كرد چيزي كه جرارد پيكه گفته بود او دوســت دارد: «من يك مربــي هســتم و از كارم راضيام، شــما نميتوانيد همه كاره باشيد. اگر مربيگري را كنار بگذارم، من را در زمينهاي گلف پيدا ميكنيد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran