Iran Varzeshi

دخئا: انتقال به رئال؟ تمركز من فقط روي جام جهاني است

-

برزيل با ســه گل اتريش را شكســت داد تا پايان فوقالعادها­ي براي آمادهسازي جام جهاني رقم بخورد، گابريل ژســوس، نيمــار و فيليپ كوتينيو گلهــاي دارنده پنج قهرمانــي جهان را به ثمر رســاندند. نيمار براي نخســتين بار بعــد از چهار ماه در تركيب اصلي قرار گرفت اگرچه در بازي قبلي برزيل مقابل كرواســي هم بهعنوان بازيكن جانشين به ميدان آمد و بازگشتش را با يك گل جشن گرفت ضمن اينكه براي نخســتين بار مربع نيمار، ژسوس، كوتينيو و ويليــان در تركيب اصلي قــرار گرفتند. رفتن فرناندينيو به نيمكت براي بازشــدن راه حضور نيمار و بــازي كوتينيو در مركز زمين تنها تغييرات برزيل نســبت به بازي با كرواسي بود.

اتريش ناكام در صعود به جام جهاني، در هشت بازي آخر خود نباخته بود و يك هفته قبل آلمان را شكســت داد اما در اين بازي برابــر 48500 هوادار حاضر در وين، حريف ناآرامي به نظر ميرســيد. نيمار كه در دقيقــه 83 جاي خــود را به داگالس كاســتا داد، بــا خطاهاي خشــني مواجه شــد و حتي بعد از تكل از پشت الكساندر دراگوويچ نيازمند درمان شد. به گفته تيته، اين تصميم احتياطا گرفته شــده تا ستاره تيمش دچار گرفتگي عضالني نشود.

تيته مربــي برزيل بعــد از اين بازي به طور خاص از گرانتريــن بازيكن جهان تمجيد كرد و گفت: «من هيچ حدي براي نيمار نميشناسم. خالقيت و توانايي فني او خارقالعاده است. وقتي در يك سوم دفاعي حريف او را آزاد ميگذاريم، مرگبار است.»

تيته ادامه داد: «تمركز و رقابتي بودن تيم قابل ســتايش است. در اين بازي يك بار ديگر ثابت شد كه ما از نظر ذهني پخته شدهايم. مســابقه سختي بود با تماسهاي فيزيكــي ســنگين و ما عملكــرد خوبي داشتيم.» او اما تاييد نكرد در بازي يكشنبه آينده مقابل سوييس در جام جهاني تيمش با همين تركيب به ميدان ميرود: «جمعه دربــارهاش تصميــم ميگيــرم، من هنوز هيجان زده اين پيروزي هستم.»

ژســوس با گلي كه در ايــن بازي زد تعداد گلهاي ملــي خود را به 10 گل در 17 بازي رساند. نيمار هم 55 گله و برابر با روماريو شــد، تنها پله و رونالدو پيش روي او هستند.

برزيل كه هــر چهار بازي تداركاتياش در ســال 2018 را با پيروزي بدون خوردن گل به پايان رسانده، در گروه E جام جهاني با تيمهاي كاستاريكا و صربستان هم روبهرو ميشــود. اين تيم روحيه و اعتماد به نفس خوبي دارد چــون از وقتي تيته مربي برزيل شــده در 21 بــازي فقط در يك مســابقه دوستانه مقابل آرژانتين شكست خوردهاند.

داويد دخئا، دروازهبان تيم ملي اسپانيا گفته تمركزش روي جام جهاني است. گفته ميشود رئال مادريد اين دروازهبان 72ساله را ميخواهــد. او در ســال 2015 هــم در آستانه پيوســتن به رئال بود كه مشكالت اداري مانع انجام اين انتقال شد. دخئا پس از آن قراردادي چهارســاله با يونايتد امضا كــرد و به اين ترتيب رئال موقتا از خريد او منصرف شد.

دخئا متولد مادريد است و پرورشيافته باشگاه اتلتيكو. گفته ميشود او كه دو فصل را در تيــم اصلي اتلتيكو بــازي كرده قصد دارد به شــهرش بازگردد و جانشين كيلور ناباس شــود اما دخئــا ميگويد كه فعال به اين موضوعات فكــر نميكند: «آينده من؟ نكتــه مهم جــام جهاني اســت و اينكه به چيزي فكــر نكنيد كه حواســتان را پرت كند يا ناراحتتان كند. بايد روي اين تمركز داشته باشيم كه جام جهاني خوبي پيش رو داشته باشــيم. اوضاع همه ما خوب است و اميدواريم كه بتوانيم تا مراحل باال برويم و قهرمان شويم.»

گفته ميشــود دخئا به نمايندگانش گفته كه مســائل مربوط به انتقاالت را در دوران جام جهانــي از او دور نگه دارند. او ميگويد: «فوتبال فوتبال است و هزار اتفاق ممكن است بيفتد اما من هميشه خونسرد هســتم. هر اتفاقي كه بيفتد همينيام كه هستم. اوضاع فرقي نخواهد كرد. مهم است كه متمركز باشيم و صد درصد آماده.»

دخئــا در جام جهانــي 2014 برزيل حضور داشت اما بازي نكرد. او دو سال بعد دروازهبان اصلي تيم اسپانيا در يورو 2016 بود و در هر چهار مسابقه اين تيم به ميدان رفت.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran