Iran Varzeshi

شفر به فكر رقيب براي جباروف

-

از نقل و انتقاالت استقالل چه خبر؟

مسووالن باشگاه استقالل با به خدمت گرفتن مرتضي آقاخان، روحا... باقري، محمد دانشگر و فرشاد محمدي مهر كار خود را در نقل و انتقاالت آغــاز كردند اما قطعا اين پايان كار تيمي كه ميخواهد بهعنوان مدعي در سه جام حضور داشته باشد نيست.

دو خريد آبيپوشــان در فــاز تهاجمي و دو خريد ديگــر آنها در فاز تدافعي اســت اما آنها به خريد يا خريدهايي در مركز زمين هم نياز دارند و براي همين بود كه به منظور به خدمت گرفتن ســيد محمد حســيني هافبك مياني ذوب آهن رسما دست به كار شدند.

شــفر فصل گذشــته هافبكهاي مياني خوبي داشــت. او در پست هافبك مياني دفاعي با وجود ابراهيمي، نورافكن، باقري و چشــمي مشكل و كمبودي احساس نكرد. شفر هافبكهاي پاسور و خالق هم داشت كه از جمله آنها ميتوان به جباروف، اسماعيلي و شجاعيان اشاره كرد اما در بين ايــن همه هافبك طراز اول آنها فقط جباروف را بهعنوان كارگردان حمالت و طراح اصلي در خدمت داشتند.

از همين رو شــفر به ســختي به دنبال جذب يك بازيكن ديگر با همين خصوصيات در خط مياني اســت. بخصوص كه او حداقل يك نيم فصل هم امكان استفاده از شجاعيان را نخواهد داشت. استقالليها براي اين منظور از ابتدا هم سه گزينه داشتند.

سيد محمد حسيني هافبك مياني ذوب آهــن يكي از آنها بود كــه او هنوز با ذوبيها قرارداد دارد و ظاهرا مســووالن اين باشــگاه اصفهاني هم حاضر نيســتند تحت هيچ شرايطي اين بازيكن را در اختيار استقالل قرار دهند.

جالل الدين ماشــاريپو­ف هافبك مطرح و ملي پوش ازبكســتان­ي هم ديگر گزينهاي بوده و هست كه آبيها همچنان به او فكر ميكنند. هرچند كه در پارهاي مواقع حضور اين بازيكن در اســتقالل از ســوي آنها تكذيب شــده اما اين هافبك ازبكســتان­ي در بين گزينههاي آبيهــا قرار دارد و احتمال استقاللي شدنش نيز هست.

ديگــر گزينهاي كه آنها چــراغ خاموش او را زير نظــر گرفته و ممكن اســت تحت شرايطي به خدمت بگيرند، سروش رفيعي هافبك فصل گذشته تيم الخور اســت. تنها مانعي كه باعث ترديد در اين اتفاق از سوي رفيعي و باشگاه استقالل شده اســت، حضور كوتاه مدت اين هافبك شيرازي در تيم پرسپوليس است. سرمربي آلماني اســتقاللي­ها ميداند با يك جباروف تنها نميتوان بار حضور در ســه تورنمنت سنگين را كشيد و به همين منظور در نظر دارد در كنار جباروف حداقل يك بازيكن ديگر با خصوصيات كارگرداني و طراحي در مركز زمين در اختيار داشته باشد. استقالل فصل پيش در جام حذفي قهرمان شــد و در ليگ هم به مقام سومي اكتفا كرد اما در بازيهاي آسيايي تا مرحله يك چهارم نهايي پيش رفته است و نميخواهد كه در اين دور از مسابقات حذف شود.

شــفر براي هر ســه جام در فصل آتي نقشه دارد و براي اين كار نياز به ابزار دارد كه ابزار او براي رســيدن به اين مهم، بازيكن اســت. شفر فهرست خود را به افتخاري داده است و اگر تفكرات او در نقل و انتقاالت اجرايي شود بدون شك نيم مهمي از راه را رفته است.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran