Iran Varzeshi

كياني نخستين طلبكار بعد از واگذاري

داستان اين روزهاي تراکتورساز­ي همان داستان خشت اول است. روزي که قرار شد اين باشگاه به بخش خصوصي واگذار شود، مشخص بود که درگير مشكالت زيادي خواهد شد و البته اين مشكالت کم کم خود را نشان خواهند داد اما نوع واگذاري اين باشگاه باعث شد تا خيلي زود زخم تراکتورسا

- اكبر منتشلو ‪Akbar Manteshloo‬

در حالــي كه در اقدامــي تبليغاتي اعالم شد مهدي كياني كاپيتان و بازيكن باســابقه اين تيم با مالك جديد به توافق رسيده و قراردادش را تمديد خواهد كرد، بعد از گذشــت چند روز نــه تنها تمديد قراردادي در كار نبوده است، بلكه موضوع تمديد قرارداد كياني باعث شد تا مشكل اساسي باشــگاه تراكتورساز­ي براي فصل آتي كامال مشخص شود.

مالــك جديــد و اطرافيانش تالش دارند موضوع اصلي را به انحراف كشيده و بازيكنــان باســابقه تراكتورســ­ازي را رودرروي هواداران قرار دهند اما واقعيت چيســت؟ آيــا بايــد پذيرفــت كه يك بازيكــن نبايد حق خــود را مطالبه كند و در صورت درخواســت تســويه حساب مالي بايد رودروي هــواداران قرار گيرد؟ تراكتورســ­ازي طي يكي دو ســال اخير با تمــام وجودش طعم تلــخ محروميت را بــه خاطر بدهي به بازيكنان چشــيده اســت و به نظر ميرســد مزايده ناقص و درمان ســرپايي تراكتورساز­ي با اين نوع خصوصيســاز­ي، در آينده ايــن تيم را در بحران بزرگتري فــرو خواهد برد. در گزارشهاي پيش از اين، به طور شــفاف بيان كرديم كه واگذاري تراكتورســ­ازي داراي اشــكاالت عمدهاي است كه در هر زماني ميتواند بحران بزرگي را براي اين تيم به وجود بياورد و حاال در نخســتين قراردادي كه قــرار بود مالك جديد امضا كند، يكي از اين اشــكاالت نمايان شده است. باشــگاه تراكتورساز­ي بنا به اظهار سرپرســت ســابق و شــايد فعلــي تيم (الياســي) داراي پروندههاي متعدد مالي و بدهكاري اســت كه متاســفانه قبل از واگــذاري اين تيم، هيچگونه شــفافيتي در اين باره صورت نگرفته اســت و شايد به همين خاطر بود كــه برخي بازيكنان مثل محمد ايرانپوريا­ن و ... ترجيح دادند خيلي زود راهي تيمهاي ديگر شــوند و پاسوز اينگونه اقدامات سطحي نشوند.

هر چند همانطور كه گفته شد مالك جديد و برخــي در اطراف او تالش دارند اصل موضوع را به حاشيه برده و ذهنها را درباره آنچه كه در خصوص تراكتورساز­ي رخ داده به حاشــيه ببرند اما نتيجه اين تالش چيزي جز شــروع تراكتورساز­ي با حاشيه نبوده است.

هــواداران تراكتورســ­ازي به خوبي بازيكنــان متعصب و خيرخواه تيمشــان را ميشناســند و ميداننــد كــه كياني نيز مثل برخي بازيكنــان در صورتي كه تنها دغدغهاش دريافت پول بيشــتر بود، ميتوانست به ديگر پيشنهادهاي­ش پاسخ دهــد و منتظر روشــن شــدن وضعيت تراكتورساز­ي نشــود. امروز با درخواست قانوني يك بازيكن تراكتورســ­ازي به هم ميريزد و باعث ميشــود اين تيم كارش را با حاشيه شروع كند، واي به روزي كه باز هم پروندههاي گشــوده و ناگشــوده تراكتورســ­ازي روي ميز قــرار گيرد. آن وقت شــايد به عمــق فاجعــه واگذاري اينگونه تراكتورساز­ي پي برد.

سرپرست تراكتورساز­ي خودش اين تيــم را واگذار كرد و خودش هم در حال حاضر در حال انجام امور اين باشگاه است و بايد از او پرســيد چطور اين تيم واگذار شــده اســت كه نه تغييراتي در ساختار مديريتي اين باشــگاه صــورت گرفته و نه حتي مبلغ قــرارداد كاپيتان اين تيم پرداخت شده اســت. مهدي كياني شايد نخســتين طلبكار تراكتورســ­ازي بعد از واگذاري اين تيم باشــد اما به طور حتم آخريــن طلبكار نخواهد بــود و بازيكنان ديگر چه آنهايي كه از تيم جدا شــدند و چه آنهايي كه هنوز منتظر مشخص شدن وضعيت قطعي تراكتورســ­ازي هســتند، خيلي زود دســت و پاگير مالكي خواهند بود كه حتي قــادر به حل كردن موضوع كاپيتان تيمش نيست و بايد واسطههاي مختلفي در اين باره اظهارنظر كنند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran