Iran Varzeshi

هواداران تيم ملي برنده كري ميدان سرخ مسكو

-

با نزديك شدن به بازي مقابل مراكش تعــداد ايرانيهاي حاضر در روســيه لحظه به لحظه در حال افزايش اســت. طي دو ســه روز گذشته تعداد زيادي از ايرانيهاي عالقهمند به تيم ملي در مســكو حضور داشته و بعضا در ميدان سرخ اين شــهر كنار هواداران تيمهاي ديگر تيم ايران را با حرارت خاصي تشويق ميكنند.

بامداد ديروز هــم هواداران ايراني بــا پرچم، كالههاي هواداري به رنگ پرچم ايران، شــيپورهاي مخصــوص ...و آمــده بودنــد تا حمايتشــان را از تيم ملي نشان بدهند. در ميان پســران و دختران ايراني كه بســيار پرشور تيم ملي را تشــويق ميكردند و نام ايران را فرياد ميزدند، بودند افراد ديگري هم كه مليت ايراني نداشــتند اما شــور و هيجان ايرانيها آنها را هم به تشــويق وا ميداشــت. در اين بين چند شــهروند چيني و چند شــهروند ژاپني به ميان ايرانيها آمدند و عالوه بر همراهي ايرانيها عكسهايي هم بــه يادگار گرفتند. جالب اينكه آرژانتينيه­ا به تشويق ايران پرداختنــد و حتي روسها حسابي با هواداران ايراني همراهي كردند.

با اينكه در ساعات اوليه شب آرژانتينيه­ا و برزيليها در ميدان سرخ بسيار پر شور و هيجان بودند اما ايــن ايرانيها بودند كه با تعداد بسيار زياد و البته شور و هيجان باال ميدان سرخ را به شبي پرشور براي ايرانيها تبديل كردند. مراكشيها نيز كه نخســتين حريف ايران در جام جهاني هستند، با تعداد بسيار كم در ميدان سرخ حضور داشتند و البته توپي با خود همراه داشتند كه فوتبال بــازي ميكردند. نكته جالب كريخواني مراكشيها براي ايرانيها بود كه البته بيپاسخ نماند. تماشاگران ايراني با شعارهايي براي هر ســه حريف تيم ملــي در جام جهاني كري خواندنــد و حتي در قسمتي عجيب سرود قهرماني سر دادند.

البته شــور و هيجان ايرانيها با پرچم سه رنگ ســبز و سفيد و قرمز در ميدان سرخ باعث شده بود هيجان بين رسانهها نيز بسيار باال باشد و شــبكههای مختلف جهاني مشغول فيلمبرداري از تماشاگران ايراني بودند، تماشاگراني كه برخي از آنها بــراي حمايت از تيم ملي به روسيه سفر كردهاند و برخي هم يا در مسكو دانشجو هستند يا اينكه مقيم اين شهر بزرگ.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran