Iran Varzeshi

تا جايي كه بتوانم، براي پرسپولیس گل ميزنم منشا:‌نه‌ضعيف‌شد ‌هام،‌نه‌بي‌انگيزه

-

عملكرد مهاجم نیجريهاي پرســپولیس آنقدر ناامیدكنند­ه بود كه ديگر كسي نیازي به شنیدن گاليههاي برانكو نباشد. حاال ديگر همه ميدانند كه آقاي سرمربي اعتمادش را از گادوين منشا پس گرفته و اگر دستش باز بود، شايد تا االن هم حضور او را تحمل نميكرد. البته خود پروفسور چنین حرفي را دستكم در رسانهها هرگز به زبان نیاورده و شايد براي همین است كه منشا هم بياعتماد شدن او را نميپذيرد.

به نظر ميرسد همه تعطیالت را اســتراحت كردهاي و اصال سراغي از توپ فوتبال و تمرين نگرفتهاي!

تمريــن هــم ميكنم اما نه خيلي جدي و ســنگين. بعد از فصل ســخت و خســتهكنند­هاي كه داشتيم، فكر ميكنم بيشتر به اســتراحت نياز داريم تا تمرين. بايد بدنهايمان ريكاوري ميشد تا راحتتر و آمادهتر فصل جديد را شروع كنيم.

يعني امیدوار باشــیم كه وقتي تمرينهای فصل آينده شــروع شود، گادوين منشا را آمادهتر از قبل ببینیم؟

متوجه منظورتان نميشوم، مگر فصل پيش آماده نبودم؟ خب اين اواخر فصل به نظر ميرسید خیلي با انگیزه تمرين نميكني و در بازيها هم كمي سنگین نشان ميدادي.

اشــتباه ميكنيد. اصال اينطور نيست. من هميشه در تمرينها جدي هستم و برايم فرقي ندارد كه در تمرين هستم يا در بازي. در هر صورت سعي ميكنم بهترين عملكرد را داشته باشم. چطور به نظرتان آمد كه من بيانگيزه شدهام؟ پس دلیل آن همه نیمكتنشیني چه بود؟

اين را بايد از سرمربي تيم بپرسيد چون او تصميم ميگيرد كه چه بازيكناني در تركيب اصلي بازي كنند و كدام بازيكنان بهعنوان بازيكن تعويضي به زمين بروند. من نميدانم چرا كم بازي ميكردم و در بعضي بازيها نيمكتنشين بودم اما فكر هم نميكنم كه كادر فني با شما موافق باشد. اگر من ضعيف بودم يا انگيزه نداشتم، اصال بازي نميكردم اما ديديد كــه در خيلي از بازيها به زمين رفتم و آقاي برانكو هم هيچوقت نگفت كه از عملكردم ناراضي است.

اول شايعه شد كه خودت قصد جدايي داري و حاال هم ميشنويم كه اگر پنجره باز شود، پرسپولیس منشا را رد ميكند.

قبال هم از خودتان شــنيده بودم كه در ايــران ميگويند منشــا ميخواهد برود اما من در تعطيالت بــودم و هيچ اتفاقي هم نيفتاد. از طرفي هنوز يك فصل ديگر با باشــگاه پرسپوليس قرارداد دارم و نميدانم چرا شايعه جداييام را مطرح كردهاند. شايد به دلیل عملكردت كه البته به نظر خودت راضيكننده بوده.

دربــاره ايــن موضوع خيلي حــرف زدهايم و همانطور كه گفتــم، كادر فني هيچوقت نگفته كه از من راضي نيســت. من خــوب تمرين ميكنم و در بازيها هم ســعي ميكنم بهترين عملكرد را داشته باشــم اما اين را در نظر بگيريد كه شرايط پرسپوليس با پيكان خيلي فرق دارد. ميدانم اين حرف را براي چندمين بار ميگويم اما واقعا تاثيرگذار است. در پرسپوليس بازيكنان خيلي زير فشار هستند و توقع از آنها باالست. براي همين بايد از نظر فني و روحي خيلي آماده باشي.

خب حاال كه يك سال از حضورت در پرسپولیس گذشته، فكر ميكني براي بازي كردن در اين تیم به اندازه كافي آماده هستي؟

آمادگي با تمرين به دســت ميآيد و من هم هميشــه سعي كردهام خودم را آماده نگه دارم. اينكه گفتم بيشــتر از تمرين به استراحت نياز داشتيم، منظورم اين بود كه بعد از يك فصل فشرده و سنگين بايد ريكاوري ميكرديم تا بدنهايمان براي بدنسازي و تمرين دوباره آماده باشد. باشگاه يك مهاجم خريده. نگران نیستي كه شريفي جايت را تنگ كند؟

دليلــي ندارد كه نگران باشــم. من هم جايگاه خودم را دارم و دوســت دارم پيشــرفت كنم. ميخواهم در كنار بقيه بازيكنان تيم فصل خيلي خوبي داشته باشم. بايد كاري كنيم كه باز هم يكي از بازيكنان خودمان آقاي گل ليگ برتر شود. فكر ميكني خودت چنین شانسي داشته باشي؟

نميدانــم اما برايش تالش ميكنم. تا جايي كه بتوانم، گل ميزنم اما قبل از آن بايد به فكر تيم باشــم و كارهايي را كه كادر فني از من ميخواهد، درست انجام بدهم. همه بايد در كنار هم براي قهرماني پرسپوليس بجنگيم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran