Iran Varzeshi

سيفي: امسال براي بازيهاي آسيايي سرحالترم

-

پيراهن تيم ملي در بازيهاي آسيايي شوم.

حريف جوانت در مبــارزه انتخابي دست و پا بسته نبود.

دقيقا همينطور اســت. عباس شيخي مليپوش ارزشمند و آيندهداري است. او قبل از حضور در اردوي آماده ســازي موفق شــده بود قهرمان آســيا و جهان را شكست دهد و با توپ پر به اردو آمده بود تا هر طور شده صاحب پيراهن تيم ملي شــود. او حريف قدري براي من بود. البته من هم براي حضور در اين دوره از بازيها هدفگذاري كرده بودم و به واســطه تجربه و انگيزهاي كه دارم موفق شــدم حريف جوانــم را از مقابل برداشــته و خودم صاحب پيراهــن تيم ملــي در جاكارتا شــوم. خيلي خوشحالم كه در داخل كشــور رقباي قدري دارم كه باعث ميشوند من هم هميشه خودم را در شــرايط مســابقهاي و ايدهآل نگه دارم. هرچند اينجا خيلي عوامل دست به دست هم داد تا من موفق شوم بار ديگر نماينده ووشوي ايران در بازيهاي آسيايي باشم.

به عنوان يكي از چهرههاي عنواندار و جهاني ووشــو چه نتیجــهاي را در بازيهاي آســیايي براي خودت پیش بیني ميكني؟

مهد ووشوي جهان، قاره آسيا است. به همين دليل مسابقات آســيايي در اين رشته هميشه ســختتر از رقابتهاي جهاني است. ضمن اينكه شرايط بازيهاي آسيايي با توجه به اينكه امتيــازات تيمهــا در مجموع باعث ارتقاي كشــورهاي آسيايي در ردهبندي كلي ميشود، قطعا با ساير رقابتهاي ديگر متفاوت است. ميدانيد كه چينيها اصليترين رقيب ما به شمار ميروند و در چند سال اخير رقابت براي قهرماني بين ما و آنها بوده اســت. شرايط بدني من بدون شــك خيلي بهتر از قبل است و برنامــه ويژهاي براي كســب مــدال طال در بازيهاي آســيايي دارم امــا همانطوري كه گفتم چينيها هم بــراي تصاحب مدالهاي طالي بازيهاي آسيايي در ساندا برنامه دارند و اينطور نيســت كه بشــود به راحتي طال را از چنگ آنها درآورد.

پس نميتواني از حــاال با اطمینان قولي بدهي.

ترديد نكنيد كه من بــا آمادگي كامل در بازيهاي آسيايي شــركت ميكنم و قول ميدهم مثل همين انتخابي كه موفق شــدم مجوز اعزامــم را بدون هيچ حــرف و حديثي بگيــرم طالي بازيهــا را هــدف گرفته و در اندونزي اين مدال ارزشــمند را به نام كاروان ورزش كشورم ثبت كنم. مطمئنا كسب مدال طال دربازيهاي آســيايي كار بسيار دشواري است اما من هم طوري آماده ميشوم كه به جز طال به مدال ديگري فكر نكنم.

از شــرايط اردو و امكانات تیم ملي راضي هستید؟

بله، خدا را شكر همه چيز روبهراه است. جا دارد از رييس فدراســيون ووشــو بهخاطر شــرايط ايدهآلي كه براي بچههــاي تيم ملي فراهم كرده تشكر ويژهاي داشته باشم. حقوق ما سر زمان مقرر خودش پرداخت ميشود، هر امكاناتي كه بچهها نياز داشــته باشند اينجا در كمپ تمريني براي ما فراهم است و هيچ كم و كســري نداريم. تنها دغدغه ما تمرين كردن و آماده شــدن بــراي موفقيــت در بازيهاي آسيايي 2018 است.

قبل از بازيهاي آســیايي اردوي برونمرزي يا مسابقات ديگري پیشرو نداريد؟

ما قبل از اعزام به اندونزي هم مسابقات بينالمللي پارس را در ايران داريم و هم احتماال اردوي مشتركي با ازبكها خواهيم داشت كه ميتوانــد در مســير آمادهســاز­ي بازيهاي آسيايي به دردمان بخورد.

حتما پیگیر جــام جهاني فوتبال و حواشي آن هم هستید؟

بله خب من به جز تخصصم در ووشــو، فوتباليســ­ت خوبي هم هســتم و بــه خاطر عالقهاي كه به مســتطيل سبز دارم، روزي دو سه بار در هفته با رفقا فوتبال بازي ميكنم.

پیشبیني شــما در خصوص نتیجه نهايي بازيهاي ايــران مقابل مراكش، پرتغال و اســپانیا در جام جهاني روسیه چیست؟

من براي بچههاي فوتبال ايران آرزوي موفقيت و صعود بــه مرحله بعدي جام جهاني را دارم اما واقعا شرايط دشــواري براي صعود داريم و تيمهاي مقابل ما همگي تيمهاي قوي و طرازاول دنيا هســتند اما نظر من اين است كه ما ميتوانيم با يك بــازي خوب مراكش را ببريم و با يك دفاع و ضد حملههاي خوب برابر پرتغال به تســاوي دســت پيدا كنيم اما قطعا مقابل اسپانيا و فوقستارهها­يش خيلي شانس پيروزي يا حتي تساوي هم نداريم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran