Iran Varzeshi

سهراب و ایلیا در 100 كیلوگرم؟

-

ايران ورزشی- ايليا ايلين، وزنهبردار قزاقستاني كه دو سال به دليل دوپينگ محروم بوده است به صورت رسمي اعالم كرد كــه قصــد دارد در المپيك توكيو 0۲0۲ شركت كند.

اين ســتاره وزنهبرداري كه به دليل دوپينگ با محروميت روبهرو شده بود با پايــان دوران محروميتش قصد دارد بار ديگر به روي تخته برگردد و وعده داده كــه در بازيهاي المپيــك 0۲0۲ براي گرفتن مدال طال تالش ميكند.

ايلين كه ماه گذشته 0۳ ساله شد، در زمان محروميت خــود تمرين را رها نكرده بود. ايلين در المپيك ۸00۲ پكن و ۲۱0۲ لندن به قهرماني رسيده است.

نكته عجيب در اظهارنظر اخير ايلين اين است كه او اعالم كرده ميخواهد در اوزان جديد در وزن 00۱ كيلوگرم وزنه بزند. دســتهاي كه به احتمــال فراوان ميتواند يك رقابت مهم و تاريخي را به ثبت برساند.

ســهراب مرادي وزنهبردار نامدار و ركوردشكن ايران هم به احتمال فراوان با تثبيت اوزان جديد تغيير وزن ميدهد و بــه وزن 00۱ كيلوگــرم مــيرود كه اگر اين اتفــاق رخ بدهد خيلي زود يك رقابــت عجيــب در وزن 00۱ كيلوگرم بين ســهراب مرادي و ايليــا ايلين رقم ميخورد؛ رقابت دو وزنهبردار نامدار دنيا كه هر دو بارها به ركوردهاي دنيا حمله كــرده و ركوردهاي عجيبــي را به ثبت رساندهاند.

ايليا پيــش از اين در يكضرب ۱9۱ كيلوگرم و در دو ضرب ۶4۲ كيلوگرم را در دسته 50۱ كيلوگرم مسابقات گروزني روسيه ثبت كرده بود. سهراب مرادي در مســابقات جهاني آمريكا و در دسته 94 كيلوگــرم 4۸۱ كيلوگرم را در يكضرب و در دو ضــرب هم ۳۳۲ كيلوگرم را باالي سر برد.

با حضور اين دو نفر در دســته 00۱ كيلوگرم كه البته هنوز مشــخص نيست به مسابقات جهاني امسال برسد يا نه اين ركوردهــا ميتوانــد نويدبخش يك نبرد رويايي در مسابقات جهاني سال آينده و بازيهاي المپيك توكيو باشد.

با توجه بــه پايــان محروميت ايليا او ميتوانســت در بازيهــاي آســيايي هم بــه روي تخته برود امــا محروميت فدراسيون وزنهبرداري قزاقستان مانع از آن شد. قزاقستان از المپيك ۸00۲ پكن آمار دوپينگ بااليي داشــت و به همين دليل فدراســيون جهاني اعالم كرده كه قزاقستان فقط با دو ورزشكار ميتواند در المپيك توكيو وزنه بزند.

يــك وزنهبردار مرد و يك وزنهبردار خانم كــه به هميــن دليل مســووالن وزنهبرداري اين كشــور معتقد هســتند پيــش از اين قزاقســتان تنبيه شــده و درسهاي الزم را از گذشته گرفته است.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran