Iran Varzeshi

انگليس در سطح برزيل و آلمان نيست

-

گرت ســاوتگیت، مربي انگلیس ميگويد كه تیمش در ســطح بزرگان جام جهاني نیســت. انگلیس از نظر میانگین سني بازيكنانش در رده سوم جام جهاني اســت و مربي جوان آنها در مصاحبهاي با ماركا از بخت تیمش صحبت كرده است.

نظرت درباره تیمهــاي همگروه انگلیس چیست؟

يكي از نكات كليدي ما اين بوده كه تونس و پاناما را تحليل كنيم. ما آنها را مانند بلژيك نميشناســي­م. آنها با شــور و شوق فراوان و انتظــارات پايين به جام ميآيند و اين باعث ميشود تيمهاي خطرناكي باشند. آيا جرات رويابافي داري؟

بســتگي دارد كه چه رويايي باشــد. به نظرم مــا ميدانيم كه كجا هســتيم. ما تيم دوازدهم دنيا هســتيم و داريم پيشرفت ميكنيم اما در سطحي كه برزيل و آلمان به آن رســيدهاند نيستيم. ما حس ميكنيم كه بازيكنان جوان مــا ذوقزدهاند و بايد آنها را به پيش برانيم و ديدي ميانمدت-بلندمدت داريم كه باعث ميشود بهتر بتوانيم به فكر قهرمانيهاي بعدي باشــيم. البته اين بدان معنا نيســت كــه در تابســتان بختي براي قهرماني نداريم اما بايد با توجه به سن تيم، واقعگرا باشيم و بدانيم كه توقعات ما بايد در چه سطحي باشد.

نگران سیســتم بازبیني ويديويي هستي؟

شــخصا طرفــدار فناوري نيســتم چــون فوتبال ورزش اســت و تصميم داور بايد حرف نهايي باشــد اما اگر قرار است از فناوري اســتفاده كنيم، بايد به داور كمك كنيم و اين فناوري تنها براي اتفاقات آشكار باشــد. من در جام كنفدراسيون­ها بودم و آشــفتگي حاصل از اين سيســتم را ديدم. در جــام حذفي هــم آن را ديدهام. در كل، تصميم نهايي بايد تصميم صحيحي باشد.

انگلیس ميتواند شگفتيساز جام جهاني باشد؟

هدف من غافلگير كردن مردم است. پــس قطعا ميتوانيم شگفتيســاز شــويم. احتماال ما را حاال به اين شكل ميبينند و به نظرم اين خوب است.

كدام تیمهــا مدعــي قهرماني هستند؟

ما مقابــل دو مدعي اصلي، آلمان و برزيــل، در ماههاي اخير بازي كردهايم. هر دو تيم اســتثنايي هستند. اســپانيا دوباره دارد مطرح ميشود و بلژيك هم تيم بسيار قدرتمندي اســت اما بايد بگويم كه برزيل قدرت، شــرايط فيزيكي و تكنيك الزم را دارد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran