Iran Varzeshi

فيرمينو: خوشحالم كه ستاره نيستم

-

نشان داده چه توانايي دارد. در آستانه جام جهاني هنوز معلوم نيســت تيته مربي تيم ملي برزيل چه نقشــي براي ايــن بازيكن 26 ســاله در نظر گرفته اســت. گابريل ژســوس در بازيهاي اخير تداركاتي نقش مهاجم نوك را در اختيار داشــته و امثال نيمار و ويليان بهعنــوان حامــي او در كنارهها بازي كردهانــد اما فيرمينو كه در فصل اخير 27 گل بــراي ليورپــول زد و در ليگ برتر و ليگ قهرمانان 14 پاس گل داد، رقيب سرسختي براي حضور در تركيب اصلي سلسائو محسوب ميشود هرچند مثل ســاير همتيميهايش مورد توجه رسانهها نيست.

بازيكنــي كــه در ســال 2011 فيگورنزه را به مقصــد هوفنهايم ترك كرد، به فورفورتو گفت: «نميدانم واقعا دليلش چيست. شايد به اين دليل كه زياد در برزيل بازي نكردم قبل از اينكه به اروپا بروم. وقتي جوان بودم كشورم را ترك كردم و فكر ميكنم دليل اصلي همين اســت چون در مقايسه با بقيه چيز زيادي از من نديدهاند. شايد بيرون برزيل جايگاه بهتري داشــته باشم اما برايم اهميتي نــدارد، آنچه برايم مهم اســت اينكــه در تيم باشــگاهي خود احساس رضايت ميكنم، همه چيز بعد از آن خودش ميآيد.»

او بهتريــن فصل باشــگاهيا­ش را ســپري كــرده و بــه ليورپــول در قرارگرفتن در جمع چهار تيم اول ليگ برتر و رسيدن به فينال ليگ قهرمانان كمك كــرده. اين اواخــر در تيم ملي هم درخشــيده، در بازي آخر برزيل با اتريش كه به پيروزي 3 بر صفر سلسائو انجاميــد، بهعنوان بازيكن جانشــين به ميدان رفت و پاس گل ســوم را به همتيمي ســابق و دوســت نزديكش، فيليپ كوتينيو داد.

فيرمينــو و كوتينيــو اميدوارنــ­د روياي برزيل براي ششــمين قهرماني را جامــه عمــل بپوشــانند، برزيل در نخستين بازي خود در گروه E يكشنبه با سوييس بازي ميكند.

 ??  ?? روبرتو فيرمينو از اينكه كســي او را فوقســتاره نميداند خوشحال است چون او در رده باشــگاهي در ليورپول
روبرتو فيرمينو از اينكه كســي او را فوقســتاره نميداند خوشحال است چون او در رده باشــگاهي در ليورپول

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran