Iran Varzeshi

مسي نياز به فتح جام جهاني دارد

-

آندرهآ پيرلــو گفته ليونل مســي بدون فتح جام جهاني نميتواند مدعي عنوان بهترين بازيكن تاريخ باشد.

يكي از مهمترين بحثهاي يك دهه گذشــته اين بوده كه آيا مسي برتر از ديهگو مارادونا اســت يا نه. مارادونا را بسياري بهترين بازيكن تاريخ ميدانند، بهويــژه كه او در ســال 1986 آرژانتيــن را عمــال يكتنــه قهرمان جام جهاني كرد.

پيرلــو ميگويــد: «براي مسي و آرژانتين مهم است كه فاتح جام جهاني 2018 شوند. مســي را هميشــه با مارادونا مقايســه ميكنند اما براي اين كار مســي بايد قهرمــان جام جهاني شــود، چــون اگر اين اتفاق نيفتد او نميتواند در كنار بهترينهاي جهان قرار بگيرد.»

آرژانتيــن در ديــداري دوستانه برابر اســپانيا با شش گل شكســت خورد امــا پيرلو ميگويد كه ايــن تيم ميتواند در جام جهاني عالي عمل كند: «آنهــا حاال زمــان كافي براي پيشرفت و يافتن تركيب اصلي براي جام جهانــي را دارند. به نظرم آنها در روسيه عالي عمل خواهند كرد، هرچند كه مقابل اســپانيا آن شكســت سنگين را متحمل شــدهاند. آرژانتين بازيكنان خوب پرشماري دارد و اگر بهترين بازيكنانشا­ن خوب عمل كنند، تيمشان هم خوب كار خواهد كرد.»

پيرلو در ســه جام جهاني حضور يافته و در ســال 2006 قهرمان شــده است اما آخرين حضــور او در جــام جهاني به دوره قبل برميگردد كه ايتاليا بــا باخــت مقابــل اروگوئه در مرحله گروهي حذف شــد. در آن بازي، لوييس سوارس شانه جورجيو كيهليني را گاز گرفت. پيرلو ميگويــد: «پس از بازي، بازيكنان ايتاليــا و خود من از نتيجه افســرده شده بوديم. آن صحنه گاز گرفتن چيز ديگري بود اما ما به دليل حذف از جام جهاني ناراحت بوديم ولی از آن اتفاقــات در زمين ميافتد و در آن بار، داور مســابقه نديد كه چه شد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran