Iran Varzeshi

پرين مثل بوفون است

- سید علی بلندنظر ‪Ali Boland nazar‬ آلیف چاندرا ‪Alif Chandra‬

آلمــان در جام جهانــي 2014 از شرايط آب و هوايي بيشترين استفاده را برد و ديروز در حالي به روسيه سفر كرد كه اميدوار اســت از شــر باران در محل اردوي خــود در بيرون مســكو در امان باشد.

كمپو باهيا، هتل لوكس و آفتابگير آلمــان در احاطه درختهــاي نخل در ســاحل اقيانوس اطلس يكــي از عوامل موثــر در قهرمانــي اين تيــم در برزيل شمرده شد.

در جــام جهانــي ،2018 مجموعه هتل واتوتينكي در 40 كيلومتري جنوب غرب پايتخت روسيه محل استقرار آلمان اســت كه توسط جنگل احاطه شده و با ديوار بلندي كه اطــراف آن را گرفته از چشمهاي كنجكاو دور است.

بعد از آب و هواي اســتوايي كمپو باهيا كه آن هم دور از شهر بود، ژرمنها انتظار دارنــد منطقه كم جمعيت دور از پايتخت، هواي مرطوبتري داشته باشد.

يواخيم لــوو مربي آلمان هفته قبل گفت: «كمپــو باهيا عالي بود، بهشــت آرامش. حاال ما شــرايط متفاوتي داريم، اميدواريم دايما باران نيايد.

غرزدن فايدهاي ندارد. وقتي شروع به گاليه ميكنيد، فقــط انرژيتان را از دست ميدهيد.»

اليور بيرهوف مدير تيم ملي آلمان ميگويد اين تيم براي تفريح به روســيه نميرود بلكه به دنبال قهرماني است اما اردوگاه دورافتاده آنها شايد خيلي براي بازيكنان آشــنا نباشــد. ماريو گومز ماه گذشته در پاسخ به سوالي كه آيا شانس رفتن بــه اردوي آلمــان را دارد، گفت: «واتو - چي؟!»

لوو ميخواست كمي از روحيه كمپو باهيا را به روسيه بياورد و اميدوار بود در شهر آفتابي سوچي سكني گزينند، سال گذشــته در شهر ســاحلي درياي سياه قهرماني جام كنفدراسيون­ها را به دست آوردند اما به جاي تماشاي دلفينها در امواج سوچي، بايد روزها را در واتوتينكي سپري كنند در حالي كه چند ساختمان بلنــد در ميان درختان بلند اطراف هتل به چشم ميخورند.

امكانات لجســتيكي دليل تصميم فدراســيون فوتبال آلمان براي انتخاب مسكو بود و بيرهوف ميگويد جايگزين ديگري نبود.

بازيكنــان آلمــان اما تحــت تاثير شلوغي مسكو قرار نميگيرند، چون 45 دقيقه تا پايتخت راه است.

آلمان نخســتين بــازياش را 27 خرداد در ورزشگاه لوژنيكي مقابل مسكو برگزار ميكند و اميدوار اســت آخرين بازياش هم در همين ورزشــگاه باشد، فينــال. دوم تير در بــازي دوم خود در سوچي به مصاف سوئد ميروند و 6 تير در كازان با كره جنوبي روبهرو ميشوند. اگر صعود موفقيت آميزي داشته باشند، دو بازي ديگر در پايتخت روسيه خواهند داشــت، در نيمهنهايي و فينال، بنابراين ميخواهند كمترين سفر را داشته باشند.

از يورو 2016 اين درس را گرفتهاند كــه اردويشــان در اويــان در نزديكي درياچــه ژنو بــود و تنها دو ســاعت تا نزديكترين فرودگاه فاصله بود.

در مســكو، آلمان بــا لوژنيكي 45 دقيقه و با نزديكترين فرودگاه 30 دقيقه فاصله دارد.

واتوتينكــ­ي همچنين بــه امكانات تمريني زسكامسكو نزديك است كه قرار است آلمان در جريان جام جهاني از آنها استفاده كند.

درون هتل، بازيكنان و بقيه اعضاي تيم آلمان هيچ چيز الزم ندارند. پشــت ديوارهــاي ضخيم اطراف هتل، 72 اتاق در اختيار بازيكنان، مربيان و بقيه است كه شــامل استخر و ســالن بدنسازي و بازپروري و ساير امكانات ميشود.

معلم يوگا هم با تيم ملي آلمان كار ميكنــد؛ پاتريك بــروم مونيخي كه در تورنمنتهاي قبلي هم آلمان را همراهي كرده، با تيم است. بيرهوف گفت: «تالش ميكنيم تا تمام نيازها را برآورده كنيم.»

سياست قدرتمند باشگاه يوونتوس در فصل نقــل و انتقاالت ادامه يافت و قهرمان هفت دوره اخير فوتبــال ايتاليا ماتيا پرين، دروازهبان جنوا را با قراردادي ســه ساله به ارزش 12 ميليون يورو به خدمت گرفت. اين يك معامله فوقالعــاد­ه بود چون بيانكونري نه تنها يكي از بهترين دروازهبانه­اي ايتاليا بلكه يكي از بااســتعدا­دترين گلرهاي جهان را به خدمت گرفت. حــاال كه جانلوييجي بوفون از يوونتوس رفته، بدون شك حضور پرين اهميــت زيادي براي ايــن تيم دارد چون او نماينده آينده اســت. به طور سنتي دروازهبان غول توريني شــماره يك ايتاليا ميشــود و با پرين اين سنت ادامه مييابد. هر كسي بازيهاي اين گلر 25 ساله را تماشا كرده، تصديق ميكند او فوقالعاده اســت. جاگيري و كار با پاي او خيلي از ديگر پديده دروازهباني ايتاليا، جانلوييجي دوناروما بهتر است، اين مقايســه وقتي اهميت بيشتري پيدا ميكند كه در نظر بگيريم پرين هشت ســانتيمتر كوتاهتر از دوناروما است. بازيكن ســابق جنوا خيلي ســريعتر واكنش نشان ميدهد و بــا تواناييهاي­ش بارها اين تيم را نجات داده است.

البتــه جنبههايــي از بازي او هســت كه نياز به اصــالح دارد از جمله اينكه اين بازيكن متولد التينــا در منطقه التزيو، در جلــو آمدن براي متوقف كــردن مهاجمان حريــف عجوالنه عمــل ميكنــد، گاهي جواب ميدهد و گاهي در برابر يك مهاجم باتجربه، نتايج نامطلوبي برايش دارد. قدرت ذهني او بخصوص بعــد از دو پارگي رباط صليبي و بازگشــت به ميــدان، فوقالعاده است. سالها است كه عدهاي او را جانشين بوفون ميدانند و اگرچه فشــار ســنگيني به هر دروازهباني وارد ميشــود اما پرين از عهده اين كار بر ميآيد.

ســفر پريــن بــه يكــي از بزرگترين باشــگاهها­ي اروپا در مقايســه با بوفون يا دوناروما تا حدي معمولي به نظر ميرســد. رشــد او ناگهاني نبــوده و تدريجي صورت گرفتــه و گاهــي مورد توجه باشــگاهها­ي كوچكتــر مثل پســكارا و پــادووا هم قرار داشــته. او گفت با تواضع به تورين ميآيد و براي اينكه ياد بگيرد، حتي حاضر اســت ذخيره وويچيك شچسني باشد اما فروتني او را با ضعف اشتباه نگيريد، اين نقطه قوت اوست كه باعث ميشود به بازي در باالترين سطح ادامه دهد.

در جام جهاني ،2018 مجموعه هتل واتوتینكي در 40 كیلومتري جنوب غرب پايتخت روسیه محل استقرار آلمان است كه توسط جنگل احاطه شده و با ديوار بلندي كه اطراف آن را گرفته از چشمهاي كنجكاو دور است.

منبع: سايت گل

ســايت فیفا- اين تیم فني فیفا در جام جهاني 2018 است كه بهترين بازيكنــان را انتخاب ميكند. ريیس اين گروه، كارلوس آلبرتو پريرا از برزيل است كه در كنار امانوئل آمونیكه از نیجريه، بورا میلوتینووي­چ از صربســتان، الساندرو نستا از ايتالیا، اندي راكسبورگ از اسكاتلند و ماركو فان باستن از هلند فعالیت ميكند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran