Iran Varzeshi

مدعيان بدون نيمكت

-

ليگ يك رقابتهاي فوتبال كشــورمان با برتري تيمهاي نســاجي مازندران و نفت مسجد سليمان و صعود اين دو تيم به ليگ برتر به پايان رســيد اما فاصله اين دو تيم با تيمهاي پاييني و تيمهايی كه از راهيابي به ليگ برتر بازماندند، زياد نبود.

تيمهايــي مثل بادران، خونــه به خونه، فجر سپاســي، اكســين البرز و گلگهر جزو مدعيــان صعود بــه ليگ برتر بودنــد كه با كمي بدشانســي از صعود به اين رقابتها باز ماندند. اين تيمها با مديريت درست و البته با برنامهريزي مناسب براي بازيهاي ليگ يك توانســته بودند تا آخرين هفتههاي بازيها، شــانس صعود خود را حفظ كنند و حتي اين تيمها در رقابتهاي جــام حذفي هم خوب درخشيده بودند.

به هر حــال همانطور كه گفته شــد با پايان يافتن اين رقابت ها، تكليف صعود كنندهها و ســقوط كنندهها هم مشــخص شــد و البته تيمهايی كه ســقوط كردند، نيز به نوعي قدرت تيمهاي باالي جدولي و صعود كنندههاي ليگ دســته اول كشورمان را نشــان ميدهند، چرا كه در پايان جــدول تيمهاي نامداري بودند كه در رقابتها با آنها، كم آورده بودند. در هر صورت اين رقابتها به پايان رسيد و انتظار ميرفت تيمهاي مدعي كه تا مرز صعود به ليگ برتر پيش رفته بودند، باز هم خيلي زود كارشان را شروع كنند و براي رقابت و صعود به ليگ برتر در فصل آينده آماده شــوند اما در كمال تعجب شاهد هستيم كه همه اين تيمهاي مدعي متاســفانه با وجود گذشــت چندين هفته از پايان رقابت و البته زمان اندک تا شروع رقابتهاي ليگ دسته اول كشور با بالتكليفي مطلق روبهرو هستند.

تيمهايی مثل خونه به خونه، بادران، اكســين، گلگهر، فجر سپاسي ...و هنوز نيمكتشــان را مشــخص نكردند و مشــخص نيست در مدت باقيمانده چطور ميتوانند بــه آمادگي الزم براي حضور پرقدرت در اين بازيها برسند.

اين در حالي اســت كه برخي بازيكنان خوب و ستاره تيمهايی مثل بادران، فجر سپاسي و خونه به خونه هم در حال ترک اين تيمها هستند و به طور حتم اين شرايط آســيب جدي به اين تيمهاي ليگ يكی وارد خواهد كرد.

همانطور كه گفته شــد ليگ دســته اول فوتبال كشورمان در فصل گذشته، ليگ با كيفيتي بود كه مدعيان زيادي براي صعود داشت و البته برخي تيمهاي نامدار نيز در رقابتها نتوانســتن­د خوب بدرخشند اما به نظر ميرســد با وضعيت فعلي اين تيمها و بيانگيزگي ايجاد شده، ليگ فصل آينده اوضاع خوبي نخواهد داشت.

پيش از اين نيز در گزارشــي به اين مساله اشــاره كرديم و نگراني در اين خصوص را متذكر شــديم اما متاسفانه انگار اوضاع اينقدر خراب اســت و يا اين تيمها آنقدر بيانگيزه شدهاند كه هيچ تالشي در راستاي سروســامان دادن اين تيمها رخ نداده و همچنان مدعيان فصل گذشته بدون نيمكت هستند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran