Iran Varzeshi

بازگشت ناپذيــر! ورزشگاه تختي تهران به جاي وطني قائمشهر

- بهناز میر مطهریان ‪Behnaz Mirmotahha­rian‬

بعــد از اينكــه علــي اميري بــه طور پنهاني يا بهتر بگوييم نمايشــي از ســمتش اســتعفا داد، واكنش عبــاس زاده در صفحه شــخصياش مهر تأييدي بود بر اختالفي كه زمينه ســاز اين ماجرا بوده است. عباس زاده ميخواست به پاس تأثيرگذاري­اش در صعود تاريخي نســاجي، نخســتين كسي باشد كه باشگاه براي فصل آينده با او تمديد ميكند. آن هــم با قراردادي درخــور توجه و مبلغي كه پاســخگوي فداكاري بزرگ او باشــد. او با گلهايش حاال اســطوره هواداران نساجي شــده و اين بزرگ شــدن، به او اين اختيار را ميدهد كه از باشــگاه توقعهاي بيشتري داشته باشد.

در اين شــرايط امــا باشــگاه ناگهان تصميم ميگيرد با بازيكن ســاالري مبارزه كند. اميري ميگويد عباس زاده را به همين خاطر نميخواهــد چون فكر ميكند كه باال رفتن توقعات و اختيارداري­اش به روند كاري باشــگاه لطمه خواهد زد. بــا همين رويكرد ميتواند در جلســهاي كه با حضور صنيعي فر و جواد نكونام برگزار شده، آنها را متقاعد كند كه ايــن بازيكن پا را از گليم خود فراتر ميگذارد. كه اگر نتوانسته بود آنها را متقاعد كند شــايد االن خبر انصرافش از اســتعفا را نميشــنيدي­م. در واقع بازگشــت اميري به باشــگاه نســاجي را بايد برابر با خداحافظي محمد عباس زاده از قائمشهر بدانيم. آن هم در شرايطي كه او بعد از استعفاي علي اميري چراغ سبز را به مسووالن باشگاه براي تمديد قرارداد و كمك به نساجي نشان داده بود.

بــا اين اتفاقــات ماجرا بين هــواداران ميتواند اينطور دهان بــه دهان بچرخد كه باشــگاه نســاجي، عباس زاده را نخواســته! اتفاقي كــه در صورت نتيجه نگرفتن تيم در رقابتهاي حســاس ليگ برتــر، ميتواند به ضرر مديريت نســاجي تمام شود. مسابقات حساسي را متصور شــويد كه مهاجمان تيم موفق به گلزني نميشوند و امتيازهايي كه به خاطر همين گل نزدنها به هدر ميرود. آن هم در شــرايطي كه عباس زادهاي كه براي اين تيم گل ميزد بر سر اختالف با مديريت از نســاجي كنار گذاشته شده است. آن وقت آيا مديريت باشگاه توان مقابله با هواداران را خواهد داشت؟

اين همان موضوعي اســت كه شــايد صنيعي فر، اميري و نكونام در جلســه ســه نفره خــود مدنظر قرار ندادهاند يا شــايد به اين نكته هــم فكر كردهانــد و راهكارش را جايگزيني يك مهاجم كاربلد به جاي عباس زاده دانستهاند. به همين خاطر هم با شيمبا وارد مذاكره شدهاند.

گفتــه ميشــود باشــگاه نســاجي با قراردادي 900 ميليون توماني لوسيانو پريرا را راضي كرده كه از جنوب به شمال بيايد و اين توافق درست شب قبل از ورود سرمربي جديد صنعت نفت حاصل شــده است. با اين حال اما شايد خبر بد براي مسووالن نساجي اين باشــد كه پائولو سرجيو در جلسهاي كه بعد از حضور در آبادان با مســووالن باشگاه داشته، به حفظ شــيمبا در اين شهر تأكيد كرده است.

اصرار زياد ســرجيو بــه تمديد قرارداد باشــگاه صنعت نفت آبادان با شــيمبا، بعيد نيست پيشنهادهاي­ي باالتر و بهتر از پيشنهاد نساجي را از سوي آبادانيها براي اين بازيكن برزيلي بــه ارمغان بياورد. آبادانيها به خوبي ميداننــد كه بعد از كســب رتبه هشــتمي شان در فصل گذشــته، اين فصل مسووليت ســنگين تري دارند و هوادارانــ­ي با توقعي باالتر. كارشــان سخت شــده و جدايي پريرا ميتواند اين كار را ســختتر هم بكند. پس براي حفظش از هيچ تالشــي دريغ نخواهند كرد.

همين تالش آبادانيها شــايد مسووالن نساجي را به خواسته شان براي عقد قرارداد با شــيمبا نرساند و آنها كه عباس زاده را هم نميخواهند بايد درصدد جذب مهاجمي در قد و قامت اين دو برآيند!

حاال سوال اينجاســت كه آيا مسووالن نســاجي عواقب كنار گذاشتن عباس زاده را پذيرفتــه اند؟ آيا بهتر نيســت قبل از اينكه اختالفها و شكافهاي اينچنيني، نساجي را در ســخت ترين دوره فعاليتش تنها بگذارد، مسووالن باشــگاه به فكر راهي براي اتحاد و همدلي بيشتر باشند؟

آنچه بايد به خاطر بســپاريم اين است كه همين اتحاد، نساجي را ليگ برتري كرده و حاال چيزي جز آن نميتواند اين تيم را در ليگ برتر حفظ كند.

نســاجي قائمشــهر كه به ليگ برتر صعود كرد، نخستين سوالي كه از مسووالن باشگاه پرســيده ميشــد درباره وضعيت ورزشــگاه وطنــي و ميــزان مطابقت اين ورزشــگاه با اســتاندار­دهاي كنفدراسيون فوتبال آســيا بــود. در ابتــدا بحثهايي پيرامون احداث ورزشــگاه يا انتقال بازيها به ورزشگاهي خارج از شهر قائمشهر مطرح شــد و بعد از مدتي اعالم شد كه مسووالن باشگاه تصميم گرفتهاند كه ورزشگاه وطني را تجهيز كنند و بازيهاي نســاجي را در همان تيم برگزار كنند.

با اينكه در حال حاضر برنامه ريزيهاي الزم بــراي تجهيز وطني هم انجام شــده اما بعيد اســت پروژه استانداردس­ازي اين ورزشگاه و رفع نواقص آن تا پيش از شروع رقابتهاي ليگ به طور كامل حل شــود و وطني همان ورزشــگاهي شود كه باشگاه بتواند به نماينده ايافسي معرفي كند.

به همين دليل باشــگاه نســاجي در حال حاضر در حال بررسي راهكاري است كه پيش از اين يكبار باشــگاه گهر دورود امتحان كرد و - با اينكه به نوعي دور زدن ايافسي به حساب ميآمد - از آن نتيجه هم گرفت.

براســاس اين راهكار مسووالن باشگاه نســاجي ميخواهنــد با تأســيس دفتري در تهــران، مقدمــات الزم را براي معرفي ورزشــگاه تختي تهران به ايافسي مهيا كنند. در اين صورت به بازرسان ايافسي اعالم ميشــود كه نســاجي قائمشهر در تختي تهران ميزبان حريفانش خواهد بود!

پيش از اين گهــر دورود هم به دليل زمان كمي كه براي تجهيز ورزشگاه دورود در اختيار داشت، ورزشگاه تختي خرم آباد را به بازرسان معرفي كرده بود.

شيري به نساجي پيوست

مدافــع تيــم فوتبال ســايپا در فصل گذشــته به عضويت تيم نساجي قائمشهر درآمد. حامد شــيري، مدافع فصل گذشته تيم فوتبال سايپا پس از مذاكره با مسووالن باشــگاه نســاجي با عقد قرارداد داخلي به عضويت اين تيــم درآمد و شــاگرد جواد نكونام در اين تيم شد.

تيم نســاجي كه فصل آينده نخستين حضور خود در ليــگ برتر را تجربه خواهد كرد، پيش از اين نيز اميد ســينگ و حامد لك را به خدمت گرفته اســت. ضمن اينكه گفته ميشــود لوســيانو پريرا هــم با اين باشگاه به توافق رسيده است.

گفته ميشود باشگاه نساجي با قراردادي 900 ميليون توماني لوسيانو پريرا را راضي كرده كه از جنوب به شمال بيايد و اين توافق درست شب قبل از ورود سرمربي جديد صنعت نفت حاصل شده است.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran